b_300_300_16777215_00_images_956_elina.jpg

همزیستی نیوز - دادستان عمومی و انقلاب گرگان مرکز استان گلستان در تشریح آخرین وضعیت پرونده فوت الینا فروتن کودک 6 ساله گرگانی در بیمارستان طالقانی این شهر گفت: بر اساس نظریه کارشناسی هیات بدوی نظام پزشکی در پرونده این کودک؛ جراح تبرئه و دیگر عوامل کادر درمانی مقصر شناخته شدند.

براساس اعلام روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری گلستان به ایرنا، حجت الاسلام سید مصطفی حقی افزود: پس از شکایت پدر این دختر از کادر درمانی و بیمارستانی طالقانی گرگان پرونده ارجاعی از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان به شعبه بازپرسی ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب گرگان فرستاده شد و به اتهام سهل انگاری در امر پزشکی، رسیدگی شد.
دادستان گرگان اضافه کرد: محتویات پرونده، مدارک و سوابق و نظریه کمیسیون پزشکی قانونی استان گلستان و نظریه کارشناسان هیات بدوی پس از چندین مرحله و مصاحبه های متعدد با کلیه عوامل درگیر در پرونده به طور جداگانه توسط هیات کارشناسی تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.
حقی افزود: بر اساس نظر هیات بدوی و سایر قراین و مدارک موجود در پرونده قصوری متوجه جراح نیست لذا رای بر برائت پزشک جراح صادر شد اما قصور بقیه کادر درمانی و پرستاری محرز است.
به گزارش ایرنا الینا فروتن کودک 6 ساله گرگانی اردیبهشت ماه امسال از سوی والدین خود برای جراحی لوزه در بیمارستان تخصصی کودکان طالقانی گرگان بستری شد ولی پس از عمل به هوش نیامد.
در پی این اتفاق دادستان گرگان به عنوان مدعی العموم وارد موضوع شد و برای تیم پزشکی در دادسرا پرونده قضایی تشکیل شد.
تیم های پزشکی مختلفی نیز در این مدت به بررسی علل ماجرا پرداختند که در ابتدا مرگ مغزی علت به کما رفتن کودک اعلام شد اما نظر نهایی در این خصوص با توجه به ابعاد مختلف و حساسیت هایی که در سطح جامعه و رسانه ها ایجاد شده بود، به وزارت بهداشت سپرده شد.
در نهایت الینا پس از حدود سه ماه کما؛ مرداد ماه امسال فوت کرد هرچند پرونده قضایی وی همچنان مفتوح است.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار