b_300_300_16777215_00_images_0103_iran-canada.jpg

همزیستی نیوز - داستان پرحاشیه سفر ایران به کانادا، با لغو این بازی دوستانه از طرف میزبان به پایان رسید و تیم ملی، بزرگترین قربانی آن بود.

به گزارش فوتبال 360، برنامه‌ریزی ضعیف فدراسیون برای آماده‌سازی ایران در مسیر جام جهانی، حالا دردسرهای تازه‌ای برای تیم ملی ایجاد کرده است. در شرایطی که حریفان تیم ملی آماده برگزاری بازی‌های دوستانه در فیفا دی می‌شوند، تمام برنامه‌های ایران به اردوی کانادا گره خورده بود. اردویی که ابتدا گفته می‌شد ایران سه بازی دوستانه در آن برگزار می‌کند، سپس تبدیل به یک بازی دوستانه با کانادا و سفری 24 ساعته شد و در نهایت، خبر لغو این بازی تمام برنامه‌های تیم ملی را بهم زد.

لغو یک طرفه

شایعات درباره لغو این بازی بخاطر فشارهای سیاسی در کانادا، در روزهای اخیر زیاد مطرح شده بود و عصر پنجشنبه، فدراسیون فوتبال کانادا رسما پرونده این مسابقه را بست. این فدراسیون در توئیتی اعلام کرد: «مسابقه بین المللی و تدارکاتی که قرار بود در تاریخ 5 ژوئن 2022 برابر ایران به عنوان بخشی از آماده سازی تیم ملی مردان برای جام جهانی 2022 قطر باشد، لغو شده است.» پرواز ملی‌پوشان به ترکیه برای گرفتن ویزای کانادا هم منتفی شد و آن‌ها از فرودگاه برگشتند. ریک وستد، یکی از خبرنگاران کانادایی نوشت دلیل لغو مسابقه نگرانی بازیکنان تیم ملی این کشور بوده است: «قبل از اینکه کانادا بازی 5 ژوئن مقابل ایران را لغو کند، بازیکنان تیم ملی کانادا، درباره بازی نکردن در این دیدار صحبت کردند. انتظار می‌رفت که اعتراضات در ونکوور برگزار شود و بازیکنان نگرانی های خود را با فدراسیون کانادا در مورد بازی در میان گذاشتند.»

ادعای غرامت 10 میلیون دلاری!

فدراسیون فوتبال ایران بعد از دقایقی اظهار بی‌اطلاعی، سرانجام به لغو بازی ایران و کانادا واکنش نشان داد. اتفاقی که با اخبار روزای اخیر، قابل پیش بینی به نظر می‌رسید. در قرارداد بین ایران و کانادا، مبلغی به عنوان ضرر و زیان برای لغو مسابقه وجود ندارد. به همین دلیل، ایران می‌خواهد ضرر و زیانی که دیده را از طریق شکایت در فیفا دنبال کند. ضرری که شامل تمام هزینه‌ها و درآمدهای تیم ملی از این مسابقه می‌شود. سینا کلهر معاون وزیر ورزش اما در ادعایی عجیب، نوشت ایران می‌خواهد 10 میلیون دلار از کانادا غرامت بگیرد: «لغو یک جانبه بازی از سوی فدراسیون فوتبال کانادا یکبار دیگر نشان داد که شعار سیاسی نبودن ورزش پوششی است برای منافع کشورهای غربی. فدراسیون فوتبال ایران طبق قرارداد درخواست غرامت ۱۰ میلیون دلاری لغو یک طرفه بازی را از طریق مجاری قانونی پیگیری خواهد کرد.»

فیفا دی پرید؟

منتفی شدن حضور ایران در کانادا، مشکلی بزرگ پیش روی فدراسیون و تیم ملی گذاشته است. با این شرایط، ممکن است فیفا دی پیش رو برای تیم ملی بدون حتی یک بازی دوستانه به پایان برسد. فدراسیون قصد دارد اردویی در دوحه برای ملی‌پوشان برگزار کتد و در این کشور، مسابقه‌ای هم برای تیم ملی تدارک ببیند. اتفاقاتی که همه آن‌ها، فقط در حد احتمال هستند. برگزاری بازی دوستانه و هماهنگ کردن آن در روزهای باقی مانده کار بسیار سختی خواهد بود. مگر آنکه تیم ملی قصد داشته باشد مسابقاتی در سطح آماتور، با تیم‌های حاضر در قطر برگزار کند. دراگان اسکوچیچ که درباره حاشیه‌ها و تغییر برنامه در اردوی کانادا سکوت کرده بود، همچنان این سکوت را ادامه می‌دهد.

به نفع سازمان لیگ

لغو اردوی ایران در کانادا، می‌تواند به نفع سازمان لیگ باشد. برنامه دو هفته پایانی لیگ برتر، بخاطر آلودگی هوا دچار تغییر شده و سازمان لیگ، نمی‌دانست چه زمانی می‌تواند این مسابقات را برگزار کند. یکی از ایده‌های سازمان لیگ،‌ برگزاری بازی بدون ملی‌پوشان بود که استقلال، با آن مخالفت می‌کرد. اگر ایران نتواند اردوی خارجی را جایگزین اردوی کانادا کند، دست سازمان لیگ برای برگزاری هفته‌های پایانی باز خواهد بود. به شرطی که فدراسیون و تیم ملی، حاضر به همکاری و قرض دادن ملی پوشان برای هفته پایانی شوند.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار