b_300_300_16777215_00_images_entezami.jpg

همزیستی نیوز - معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مبنای مبارزه با فساد رفتارهای خیابانی نیست بلکه شفافیت در امور و دسترسی آزاد مردم به اطلاعات است.

به گزارش ایرنا، حسین انتظامی چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان اصفهان افزود: راه مبارزه با فساد این است که حاکمیت پاسخگو باشد و مردم نیز به اطلاعات دسترسی داشته باشند.
وی با بیان اینکه یکی از بهترین ابزارها برای دسترسی مردم به اطلاعات ، رسانه ها و مطبوعات هستند، افزود: دسترسی مردم به اطلاعات نیز زمانی محقق می شود که رسانه ها و خبرنگاران به اطلاعات دست یابند و بتوانند این اطلاعات را انتشار دهند.
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر ارشاد با بیان اینکه رسانه ها و خبرنگاران باید برای دسترسی به اطلاعات و انتشار آن از امنیت لازم برخوردار باشند، اظهارکرد: امنیت شغلی خبرنگاران به معنای فراهم شدن زمینه و فضای مناسب است تا روزنامه نگار و رسانه در انجام وظایف خود با مشکل مواجه نشود.
انتظامی اضافه کرد: در این راستا باید شرایطی فراهم شود که هیچکس خارج از ضوابط با خبرنگاران برخورد تند انجام ندهد و چارچوب های وظایف رسانه و خبرنگار نیز مشخص باشد و ابهامی در این وظایف وجود نداشته باشند.
وی با بیان اینکه فراهم کردن این شرایط، بهترین خدمت به رسانه و خبرنگار است، افزود: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات قانونی مترقی، اسلامی و انقلابی است و باید از این قانون برای دسترسی آزاد مردم به اطلاعات از طریق رسانه ها استفاده کنیم.
انتظامی ادامه داد: براساس این قانون رابطه بین حاکمیت و مردم متفاوت است و حق و تکلیف مردم نسبت به حاکمیت مشخص شده و همه دستگاههای حاکمیتی و حتی بخش خصوصی که خدمات عمومی ارائه می کند، موظفند در صورت مراجعه شهروندان اطلاعات خود را در اختیار آنها قرار دهند و انتشار علنی هم بدهند.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با اتکا به این قانون می توانیم اطلاعات مورد نیاز که تاکنون جزو اسرار بود را انتشار دهیم و این بزرگترین خدمت به رسانه ها است و کمک می کند تا روزنامه نگاران وظایف خود را ایفا کنند.
در این مراسم که با حضور استاندار و نمایندگان مردم اصفهان در مجلس برگزار شد، از پیشکسوتان عرصه خبر استان تقدیر و از نخستین جلد دانشنامه روزنامه نگاران اصفهان از ابتدای مشروطه تا انقلاب اسلامی رونمایی شد.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار