entezami.1.jpg

همزیستی نیوز – معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حمایت مادی دولت ها از خبرنگاران اشتباه است  و دولت ها نباید حمایت مستقیم مادی از روزنامه نگاران انجام دهند، زیرا استقلال آنها زیر سئوال می رود و اگر هم در گذشته دولت ها اینکار را کرده اند، اشتباه بوده است.
حسین انتظامی در آیین تجلیل از خبرنگاران استان اصفهان افزود: وظیفه و رسالت دولت در حوزه های دیگری است که انجام این رسالت برای روزنامه ها و روزنامه نگاران مفیدتر است.
وی بخشی از تامین امنیت شغلی خبرنگاران را بیمه شدن این قشر دانست اما در عین حال گفت: قانون مطبوعات صراحت دارد که بیمه همه خبرنگاران باید توسط خود رسانه ها و با پشتیبانی دولت انجام شود.
انتظامی تشکیل سازمان صنفی و حرفه ای همانند سازمان نظام پزشکی و نظام مهندسی برای خبرنگاران را ضروری دانست و افزود: تاسیس چنین سازمانی باعث خواهد شد تا به جای دستگاه های حاکمیتی، این سازمان به تخلف روزنامه نگاران رسیدگی کند و این مهم به ارتقای جایگاه و موقعیت حرفه خبرنگاری کمک می کند.
وی فراهم کردن زمینه آموزش خبرنگاران را از وظایف حاکمیت بیان کرد و یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا اقدامات خوبی را انجام داده و به وظایف خود عمل کرده است.

منبع: ایرنا

 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار