b_300_300_16777215_00_images_icon_966_hamzisti-611-1.jpg

همزیستی نیوز - شماره 611هفته نامه همزیستی که تیتر یک آن به تشدید بحران خاورمیانه و منطقه خلیج فارس اختصاص دارد با مطالب متنوع منتشر شد. در این شماره می خوانیم:

  • "دو ماه سرنوشت ساز"

در آغاز این مطلب آمده است: با برگزاری رفراندوم اقلیم کردستان عراق به رغم مخالفت همه قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای، خاورمیانه و بخصوص منطقه خلیج فارس وارد فاز جدیدی از بحران سیاسی، امنیتی و حتی نظامی شد.

روزنامه رای الیوم چاپ لندن در خصوص این بحران نوشته است: آیا در چندین ماه آینده جنگی بزرگ در خلیج فارس به وقوع می پیوندد؟ / ایران، قطر و ترکیه در یک طرف میدان، سعودی و متحدانش در سوی دیگر/.

به نوشته این روزنامه سخنان ترامپ در سازمان ملل در مورد ایران، اتهاماتی که در مورد حمایت از تروریسم به این دولت نسبت داد و نیز تهدید برای کناره گیری از توافق هسته ای که در ادامه با بازگشت تحریم ها همراه است، همگی حکایت از آن دارد که رئیس جمهوری آمریکا قصد تشکیل یک ائتلاف نظامی و سیاسی علیه ایران را دارد که اعضای اصلی آن دولت های عربی هستند که قطر را تحریم کرده اند.

نویسنده این مطلب در پایان نوشته است: دو ماه آینده ماه هایی سرنوشت ساز برای بحران خلیج فارس هستند و در طی این مدت بسیاری از مسائل پیچیده منطقه مشخص می شوند. مهم ترین اتفاق در دو ماه آینده روشن شدن سرنوشت نشست سالانه کشورهای خلیج فارس است که در کویت برگزار می شود و همین نشست تکلیف شورای همکاری های خلیج فارس را نیز معلوم می کند.

  • "روحانی به قول هایش درباره کابینه عمل نکرد"

این مطلب به مشروح گفت و گوی علی مطهری با مجله «لوپون» فرانسه  اختصاص دارد که در آن به بعضی سوالات راجع به سیاست خارجی و مسائل داخلی پاسخ داده است.

به گزارش «انتخاب»، این نشریه در ادامه آورده است: علی مطهری، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران که برای ملاقات با رئیس مجلس ملی فرانسه در پاریس به سر می‌برد، اطمینان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران همه آنچه را که لازم باشد انجام خواهد داد تا توافق هسته‌ای ایران ادامه یابد. مطهری در سال 2016، به گروه اعتدال گرایان رئیس جمهور روحانی ملحق شده است. پدر وی، آیت الله مطهری، یک نظریه پرداز جمهوری اسلامی بود.

مطهری در پاسخ به یکی از سئوال های این مجله گفته است: نمی توانیم از یک «ناامیدی» در مورد آنچه در دولت جدید مطرح می شود، سخن بگوییم. در حال حاضر، رئیس جمهور روحانی تصمیم گرفته است تا جایی که امکان دارد، تنش‌های سیاسی با دیگر قطب‌های قدرت ایران را کاهش دهد تا بتواند هرچه سریعتر مشکلات اقتصادی را حل کند و بخصوص سریعا به سوی توسعه گام بردارد. البته با این حال می توان رئیس جمهور روحانی را مورد انتقاد قرار داد و از او برای اینکه نتوانسته است به تمامی قول‌هایی که در مورد تشکیل دولت جدید داده بود عمل کند، انتقاد کنیم. ولی من اطمینان دارم که او به تعهدات حقوق بشری اش و دفاع از آزادی های عمومی عمل خواهد کرد.

  • "جوانانی که در بیکاری به سن بازنشستگی می رسند"
  • "پیام مهر"
  • "رو نمایی از کتاب زبان و ادبیات ترکمن در گنبد کاووس"
  • "آغاز سال تحصیلی جدید در قشم"

این مطالب و خبرها و مقالات متنوع دیگر از جهان، ایران و بخصوص استان گلستان و قشم نیز در این شماره از هفته نامه همزیستی به چاپ رسیده است. شماره 611این نشریه در چهار صفحه به تاریخ سوم مهرماه96 با مدیرمسئولی تاج محمد کاظمی منتشر شده است. 

             

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار