b_300_300_16777215_00_images_icon_968_ham612ab.jpg

در این شماره هفته نامه همزیستی که تیتر یک آن به حمایت همه جانبه مناطق آزاد از شرکت های دانش بنیان  اختصاص دارد این مطالب را می خوانیم:

  • حمایت همه جانبه مناطق آزاد از شرکت های دانش بنیان

معاون توسعه مدیریت و مجری پروژه های اقتصاد مقاومتی سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه نشست مدیر انتقال فناوری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و نمایندگان همه مناطق آزاد کشور در سالن مرکز بین المللی رشد قشم، گفت: حمایت سازمان های مناطق آزاد کشور از فعالان حوزه دانش بنیان در 10 برنامه خلاصه شده است.

سعید بنی عامریان اعلام کرد: اجاره بها، واگذاری اراضی، کمک هزینه های نمایشگاهی، حمایت از صادرات، مشوق های هزینه ها و عوارض، تجاری سازی محصولات تولیدی، زنجیره های ارزش و تامین، تقدیرهای سالانه، معافیت عوارض ورود محصولات و مراکز استقرار 10 برنامه حمایتی سازمان های مناطق آزاد کشور از شرکت های فناور و دانش بنیان است.

به گفته وی، براساس سیاست های ابلاغ شده اقتصاد مقاومتی، سازمان های مناطق آزاد با هدف ایجاد مراکز ارتقاء و انتقال فناوری های پیشرفته، موظف به حمایت از شرکت های فناور و دانش بنیان هستند.

  • شرکت ها و موسسات دانش بنیان و منطقه آزاد قشم

فرشاد قاسمی نویسنده این مقاله نوشته است: مطابق ماده 1 قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نو آوری ها و اختراعات مصوب 1389، شرکت و یا مؤسسه دانش بنیان شرکت یا مؤسسه خصوصی یا تعاونی است که به منظور هم افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی (شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری) و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فن آوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان به ویژه در تولید نرم افزارهای مربوط تشکیل می شود.

  • رسانه، شمشیردولبه!

این عنوان سرمقاله این شماره نشریه است که به قلم مدیرمسول نوشته شده است.

در مقدمه این مطلب آمده است: به مناسبت آغاز بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات تلاش کردم درباره وضعیت مطبوعات کشور نکاتی را مطرح کنم ولی هرچه فکر کردم به این نتیجه رسیدم که طرح مشکلات موجود در عرصه مطبوعات کشور چیزی جز تکرار مکررات نیست و این مشکلات هم تغییری نداشته که امروز بعد ازبرگزاری 22نمایشگاه مکرر در 22سال گذشته بتوان درباره آنها تحلیلی جدید ارائه کرد.

بنابراین ترجیح دادم مطلبی را که چندی قبل درباره رسانه بطورعام نوشته ولی فرصت انتشار آن را پیدا نکرده بودم به مناسبت برگزاری نمایشگاه مطبوعات که به رغم توسعه فزاینده رسانه های دیجیتال و بخصوص شبکه های اجتماعی در فضای مجازی هنوز هم یک پای اساسی رسانه های کشورمان را تشکیل می دهند، در اینجا بیاورم.

"رسانه، شمشیری دولبه است، یک لبه آن می تواند منادی دانایی، توسعه و صلح باشد، اما لبه دیگر آن نیز می تواند ابزاری برای تحمیق مخاطبان، افول فرهنگ و کشاندن جامعه به سوی جنگ باشد............."

  • رونمایی از کشتی مسافری گردشگری آرام در جزیره قشم
  • فرماندار سابق ترکمن و آق قلا انتصاب استاندار جدید گلستان را تبریک گفت
  • استاندار گلستان شایعات تغییرات مدیران را تکذیب کرد
  • خبرها و مطالب متنوع دیگر از استان گلستان و قشم نیز در این شماره از هفته نامه همزیستی به چاپ رسیده است. شماره 612این نشریه در چهار صفحه به تاریخ 6آبان ماه 96 با مدیرمسئولی

 تاج محمد کاظمی منتشر شده است. 

             

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار