atemadi.jpg

همزیستی نیوز - کتاب "جزیره بدون روتوش" که مجموعه ای از گزارش ها و مقالات چاپ شده در رسانه ها مربوط به پنج سال اخیر( از سال 90 تا 94) است و بخش وسیعی از ابعاد زندگی اجتماعی مردم شهرها و روستاهای جزیره قشم را روایت می کند، منتشر شد.
 به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين از هرمزگان، ایرج اعتمادی روزنامه نگار هرمزگانی و نویسنده این کتاب در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: جزیره بدون روتوش، مرجعی از مشکلات، مسایل و خواسته های مردم جزیره قشم از دیدگاه انتقادی رسانه هاست که به مباحث مدیریتی، مسایل زیست محیطی، تضادها، چالش ها و... پرداخته است.

وی افزود: این مجموعه می تواند به آن دسته از مدیران خدمتگزاری که هدفشان واقعا خدمت به مردم و جامعه است، کمک کند تا به سهولت به فرصت ها و تهدیدهای توسعه ای دسترسی پیدا کنند و راهبردهای مدیریتی خود را با شناسایی مشکلات و مسایل موجود، تنظیم کنند.

این نویسنده و روزنامه نگار هرمزگانی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات دولتها در قشم به خصوص دولت یازدهم بحث عدم ثبات مدیریتی است که منطقه آزاد قشم در سه سال اخیر بیشترین آسیبها را از این ناحیه دیده است، لذا گردآوری مجموعه ای از مسائل و مشکلات جامعه می تواند در هر مقطعی به مدیران کمک کند تا استراتژی های خاص خود را برای کاهش آسیبهای اجتماعی بکار ببندند.

اعتمادی تصریح کرد: در تدوین این مجموعه به مسایلی در زمینه های محیط زیست، بهداشت و درمان، مسایل آموزشی، موانع توسعه گردشگری، راه های ارتباطی ، اقتصاد، تجارت و بازار، امنیت سرمایه گذاری، زمین خواری و بازیافت سواحل در جزیره، و بسیار مسایل دیگر مدنظر قرار گرفته است.

این نویسنده هرمزگانی بیان کرد: این کتاب مجموعه ای از گزارش ها و مقالات چاپ شده در رسانه ها مربوط به پنج سال اخیر( از سال 90 تا 94) است که بخش وسیعی از ابعاد زندگی اجتماعی مردم شهرها و روستاهای جزیره قشم روایت کرده است.

به گفته وی، در این کتاب تنها گزارش ها و یادداشتهایی انتخاب شده اند که با دیدگاه تحلیلی انتقادی نوشته شده اند و این البته به آن معنا نیست که عملکرد مسئولین خدمتگزار انعکاس نمی یافته، بلکه تنها بخشی از مطالبی برای چاپ در این کتاب انتخاب شده اند که از ویژگی های خاصی برخوردار بوده اند و جنبه های کاربردی مطالب برای مدیران حال و آینده بیشتر مد نظر بوده، تا چاپ انبوهی از مطالبی که تاریخ مصرف دارند و یا فاقد ارزش های کاربردی خاص بوده باشد.

این نویسنده هرمزگانی تصریح کرد: کتاب جزیره بدون روتوش می تواند به عنوان مرجعی از آرمان ها و مسایل یک جامعه مورد توجه شوراهای روستاها و شهرهای جزیره قشم، مدیران امروز و آینده، تصمیم گران کلان کشوری و استانی و نمایندگان این حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد تا با شناسایی چالش ها و مشکلات، خدمات خود را به ساکنان مناطق مختلف قشم ارائه کنند.

در بخشی از مقدمه این کتاب به قلم " مهدی ده دار" گزارش نویس و رسانه نگار چنین آمده است: "این کتاب که شامل گزارش ها و روایت هایی از پیامدهای سیاست ها و اقدامات پنج سال اخیر سازمان منطقه آزاد قشم در زندگی و معیشت بومیان و ساکنان سرزمین عجایب هفتگانه خلیج فارس می یاشد، در تلاش است تا چهره ای ﺑﺪﻭﻥ ﺭﻭﺗﻮﺵ از تصویر واقعی این سرزمین به نسل های حاضر و آینده ارایه کند ﺗﺎ رویدادها ﺑﺮﺍﯼ ﺛﺒﺖ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻧﺎﺏﺗﺮ ﺑﻤﺎنند. "جزیره ﺑﺪﻭﻥ ﺭﻭﺗﻮﺵ" ﯾﻌﻨﯽ مرور کردن برشی از تاریخ قشم ﺍﺯ ﻋﯿﻨﮏ یک روزنامه نگار مستقل ﮐﻪ ﻫﻨﻮﺯ سفارشی نویسی را یاد نگرفته و چندان اسیر پروپاگاندای صاحبان قدرت و ثروت نشده است. ﺑﺪﻭﻥ ﺭﻭﺗﻮﺵ ﯾﻌﻨﯽ ﻓﺎﺭﻍ ﺍﺯ دستکاری و بزک کردن ﯾﮏ ﺗﺼﻮﯾﺮ، چهره ﻭﺍﻗﻌﯽ آن را به نمایش گذاشتن و روایت کردن رویدادها بی کم و کاست. اعتمادی در کتاب حاضر تلاش کرده ﺑﻪ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻫﯿﺎﻫﻮ ﻭ بوق و کرنای تبلیغاتی نهادهای دولتی، ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺑﭽﻪ ﺧﺮﺩﺳﺎﻝ ﻗﺼﻪ، ﺗﺤﺖ ﺗﺎﺛﯿﺮ تظاهر و عافیت طلبی ﺟﻤﺎﻋﺖ ﯾﮏ ﺷﻬﺮ ﻗﺮﺍﺭ نگیرد و واقعیت ها بازگو کند؛ قشمﺑﺪﻭﻥ ﺭﻭﺗﻮﺵ ﺩﺭ ﯾﮏ ﮐﻼﻡ ﯾﻌﻨﯽ برهنه ﺩﯾﺪﻥ ﭘﺎﺩﺷﺎﻩ جزایر خلیج فارس ! "

شایان ذکر است، کتاب جزیره بدون روتوش در 460 صفحه وزیری و به قیمت 35 هزارتومان از سوی انتشارات نامه پارسی روانه بازار نشر شده است.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به مرکز اصلی توزیع آن به آدرس شهر قشم، مجتمع فردوسی، طبقه زیرزمین، لاین مروارید 2، دفتر نشریه های محلی صدف قشم و ندای جزیره مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، همچنین "خدرو؛پسر ناخدا ابراهیم" رمانی از این نویسنده است که اخیرا مجوز چاپ دوم آن صادر شده و به قیمت 11هزار تومان در قطع رقعی، به زودی وارد بازار کتاب خواهد شد.

اعتمادی در این رمان بسیار جذاب، غم ها و شادی ها، اشک ها و لبخندهای مردان و زنان جزیرتی و چالش های اجتماعی جزیره قشم از جمله فقر، مهاجرت، قاچاق انسان و .... را در لابلای قصه های آدم های معمولی روایت کرده است.

یادآور می شود، سال گذشته نیز یکی دیگر از آثار رسانه ای این روزنامه نگار هرمزگانی تحت عنوان طنز1400 منتشر شد.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار