b_300_300_16777215_00_images_954_haghdel11.jpg

همزیستی نیوز - معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برنامه ای برای ساخت تاسیساتی چون هتل در جزیره هنگام نداریم بلکه امکانات گردشگری در هنگام مطابق با گردشگری سبز پیش خواهد رفت.
فرزین حقدل در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه گردشگری هر یک از جزیره های خلیج فارس باید مطابق با داشته های آن توسعه یابد ، تاکید کرد : نسخه توسعه گردشگری در جزیره هنگام با نسخه توسعه گردشگری در سایر جزایر خلیج فارس بسیار متفاوت است.
 
حقدل، طبیعت گردی را اولویت نخست گردشگری جزیره هنگام عنوان کرد و گفت : اقامت گردشگران در این جزیره باید با استفاده از کمپ ها و بهره گیری از اقامتگاه های بوم گردی صورت گیرد.
 
وی خاطرنشان کرد : طرح های گردشگری که توسط سازمان منطقه آزاد قشم در جزیره هنگام در نظر گرفته شده است مورد تایید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شخص رئیس این سازمان نیز قرار دارد و در این زمینه موافقت این سازمان نیز اعلام شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه تاکنون اقدام گسترده ای برای توسعه گردشگری جزیره هنگام صورت نگرفته است، گفت: امیدواریم با تهیه طرح جامع گردشگری جزیره هنگام که امسال نهایی خواهد شد هر چه سریعتر شاهد عملیاتی شدن پروژه های گردشگری سبز در این جزیره باشیم.
 
حقدل اظهار داشت : بدون شک با این اقدامات و فراهم کردن زیرساختهای لازم، شاهد ورود گردشگران داخلی و خارجی بی شماری به جزیره هنگام خواهیم بود.
 
وی در ادامه از تهیه طرح جامع گردشگری جزیره هرمز در سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد و گفت : قصد داریم با اجرایی شدن این طرح ها در آینده نزدیک پروژه های گردشگری را در جزیره هرمز نیز عملیاتی کنیم تا به این ترتیب شاهد شکوفایی گردشگری دریایی در آبهای خلیج فارس باشیم.
حقدل تاکید کرد : از واگذاری های غیرقانونی در جزیره هنگام با همکاری برخی دستگاه ها و ارگان ها جلوگیری خواهیم کرد چرا که گردشگری در جزیره هنگام باید مطابق با اصول طبیعت گردی و بر اساس طرح جامع گردشگری آن پیش رود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ فرزین حقدل  گفت : جزیره هنگام با دارا بودن طبیعتی بکر یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری جزیره قشم محسوب می شود.
 
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد : اکثر گردشگران ورودی به جزیره قشم تمایل دارند به جزیره هنگام سفر کنند که این امر از طریق قایقداران محلی مستقر در اسکله های کندالو و شیب دراز در قشم فراهم شده است.
 
وی با بیان اینکه جزیره هنگام 33 کیلومتر مربع وسعت دارد، اذعان داشت: این جزیره به دلیل بکر بودن از قابلیت های زیادی در زمینه طبیعت گردی برخوردار است.
 
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم یکی از مهمترین امتیازات جزیره هنگام را نزدیکی آن به جزیره قشم دانست و گفت : همین عامل باعث شده است سال های اخیر با وجود نبود امکانات خدماتی در این جزیره اما همواره شاهد ورود گردشگران به هنگام در قالب تورهای یکروزه باشیم.
 
وی خلیج دلفین ها را یکی از اصلی ترین جاذبه های جزیره هنگام اعلام کرد و گفت: تماشای دلفین ها در آبهای ساحلی این جزیره از جذابیت زیادی برای گردشگران برخوردار است.
 
حقدل ادامه داد: علاوه بر این طبیعت منحصر به فرد داخل جزیره نیز می تواند برای گردشگران بسیار جذاب باشد.
 
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: فرهنگ بومی جزیره هنگام، صنایع دستی و آشنایی با آداب و رسوم بومیان جزیره نیز از ارزش زیادی در جذب گردشگر برخوردار است.
 
وی به تهیه طرح جامع گردشگری جزیره هنگام از سوی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد و گفت: به این منظور گروه مشاور تعیین شده است تا مطالعات این طرح را انجام دهند.
 
 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار