b_300_300_16777215_00_images_984_qfz.sanat.jpeg

همزیستی نیوز - مدیر صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم از مناطق آزاد به عنوان نقاط شکست سونامی های اقتصادی در کشور یاد کرد. 

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، محمد مهدی برنجی در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که صبح روز دوشنبه 10 تیر ماه در تالار آیینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم برگزار شد، ضمن تبریک این روز به صنعتگران جزیره بیان کرد: به منظور اندازه گیری میزان تولید و درآمد فعالیت های اقتصادی بخش های مختلف به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محاسبات GDP(تولید ناخالص داخلی) برای سال های متفاوت در حال استخراج است.
وی با اشاره به چهار بخش فعال کشاورزی و شیلات، صنعت و معدن، ساختمان و خدمات افزود: نگاهی به سهم 33 درصدی بخش صنعت و معدن در تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در جزیره بیانگر پتانسیل بالای جزیره در جذب سرمایه برای بخش صنعتی است.
 برنجی از فعالیت 200 شرکت صنعتی و سرمایه گذاری های جدیدی در بخش صنایع نفت و انرژی و شیلات این منطقه خبر داد و گفت: هدف از ایجاد مناطق آزاد جذب سهمی از بازار جهانی است که به عنوان یک هدف ملی در این منطقه به خوبی نمود پیدا کرده است.

*نقش مناطق آزاد در توسعه صادرات کشور

مدیر صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: در سال های تحریم با روند افزایشی صادرات محصولات تولید شده در مناطق آزاد به داخل کشور مواجه بودیم که نشانگر نقش این مناطق در افزایش تولید و کاهش نرخ بیکاری در کشور است.
به گفته وی، مناطق آزاد ابزاری برای توسعه کشور بوده که با همسویی و نگرشی ملی می تواند این مناطق را به پایلوتی برای اقتصادی سازی فرآیند تولید و صادرات آن به داخل و خارج کشور تبدیل کند.
برنجی به ظرفیت مناطق آزاد جهت جذب سرمایه گذار در زمینه تولید، بسته بندی و مونتاژ محصولات اشاره و تصریح کرد: مناطق آزاد باید از هر دو بازار داخلی و خارجی سهم اقتصادی مناسبی کسب کنند.
مدیر صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از برنامه های توسعه ای این مدیریت در سال 1398 خبر داد و گفت: توسعه شهرک صنعتی طولا در بخش زیرساخت تامین گاز، فیبر نوری و ساماندهی پرسنل حفاظتی از برنامه های در دست انجام است.
یادآور می شود، آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن به همراه تجلیل از 21 واحد صنعتی و معدنی نمونه قشم ساعت 9 صبح روز دوشنبه 10 تیرماه با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، امام جمعه، فرماندار شهرستان قشم، مدیران سازمانی، شهرستانی و فعالان صنعتی و تولیدی این منطقه در تالار آیینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم برگزار شد.
19واحد صنعتی برتر قشم شامل؛ شرکت ذوب و احیای روی قشم، سیمان قشم، سوپر پایپ اینترنشنال، صنایع زرین کوک قشم دریا تجارت صنعت قشم، جندی شاپور- شعبه قشم، روناک آداک گستر قشم، آسان جاوید قشم، تبسم ساحل قشم، پیرامون سیستم قشم، سفید برفی قشم، تولید همزمان آب و برق قشم مپنا، آب برق و تاسیسات قشم، نت لوب ایران، صنایع شیلاتی طلال قشم، پارس بهین پالایش قشم، توس پارت بتن قشم، آریا ترنم پیشرو قشم، آرام شناور کیان قشم و دو واحد معدنی منتخب جزیره بهمبر قشم و فرزان تجارت تک قشم در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار