b_300_300_16777215_00_images_984_q.bird.jpeg

همزیستی نیوز - مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم از رهاسازی یک بهله پرنده شکاری از گونه کمیاب کورکور بال سیاه توسط کارشناسان اداره محیط زیست در شهرستان قشم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد قشم، سید محمد هاشم داخته گفت: طی روزهای گذشته احسان ناخدایی و ایمان ناخدایی  دو همیار محیط زیست یک بهله پرنده شکاری مصدوم را به مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم تحویل دادند.
وی اضافه کرد: این گونه ارزشمند شکاری از نمونه های کمیاب بوده که کورکور بال سیاه نام دارد و برای نخستین بار حضور آن در جزیره قشم گزارش شده است.
مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این پرنده از ناحیه پا دچار مصدومیت شده بود که با رسیدگی به موقع دکتر جعفری، دامپزشک جزیره و درمان های موثر  طی سه روز بهبودی کامل را به دست آورده و توسط کارشناسان مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم در جزیره رهاسازی شد.
داخته ادامه داد: همکاری همیاران محیط زیست و نیز رسیدگی به موقع به آسیب های گونه های ارزشمند از جمله مهمترین راه های نجات و حفظ حیات وحش در جزیره قشم می باشد.
کورکور بال‌سیاه با نام علمی Elanus caeruleus یک پرنده شکاری از تیرهٔ عقابیان است. این نخستین بار است که حضور پرنده شکاری کورکور بال سیاه در جزیره قشم گزارش شده است. پیش از این نیز زادآوری این پرنده در شهرستان میناب گزارش شده بود.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار