b_300_300_16777215_00_images_984_q.sanat1.jpg

همزیستی نیوز - نماینده صنایع فعال در منطقه آزاد قشم گفت: جایگاه قانونی جامعه فعالان اقتصادی قشم باید تعیین و هزینه هایی که این تشکل خصوصی بر صنایع تحمیل می‌کند نیز رسیدگی شود.

به گزارش ایرنا، عطا تفضلی عصر دوشنبه در آیین تقدیر از فعالان برتر حوزه صنعت و معدن منطقه آزاد تجاری-صنعتی جزیره قشم افزود: افزون بر آن از سوی این تشکل مدراک و اسنادی از واحدها و شرکت ها مطالبه می‌شود که امنیت اطلاعات شرکت‌ها را با خطر روبرو می کند.

وی در ادامه اظهار داشت: مشکلات دیگری وجود دارد که از جمله آن می توان به اعمال تشخیصی قوانین مالیات بر عملکرد و ارزش افزوده اشاره کرد که شفاف‌سازی این قوانین می‌تواند سرنوشت بسیاری از شرکت‌های فعال در قشم را مثبت رقم بزند.

نماینده صنایع فعال در منطقه آزاد قشم افزود: در اجرای ماده ۳۸ تامین اجتماعی و نیز سرفصل بیمه حقوق و دستمزد کارگران، کارفرما با هر اشتباهی مشمول جریمه ئ پرداخت مجدد می شود و این در حالی است که وجه پرداخت شده و با ایجاد اصلاحات لازم مساله قابل حل است.

وی ادامه داد: نبود زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی به عنوان یکی دیگر از چالش‌های پیش روی صنایع است که بهبود آن می تواند در عملکرد واحدهای فعال تاثیر مثبت بگذارد.

تفضلی تصریح کرد: افزایش ۳۰ درصدی هزینه تمدید مجوزهای صنعتی در شرایط فعلی برای واحدهای تولیدی مشکل‌ساز است و علاوه بر آن جریمه ۳۶ درصدی به دلیل تمدید نشدن به موقع مجوز نیز بدون اطلاع رسانی قبلی اعمال می شود.

وی با تاکید بر لزوم تسهیل امور گمرکی، گفت: هرگونه وقفه برای شرکت ها هزینه اضافی در بر دارد که به صنعت‌گران زیان وارد می شود.

نماینده صنایع فعال در منطقه آزاد قشم افزود: صنایع در تامین نفت و سوخت مورد نیاز خود با مشکلاتی مواجه هستند که با نگاه تعاملی از سوی مسوولان برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: اتاق صنعت یک مرجع قانونی پیگیری مشکلات صنایع و فعالان این حوزه شمرده می شود و انتظار است مسیر استقرار آن از سوی مسوولان تسهیل شود.

شفاف سازی محل هزینه‌کرد و خدمات ارائه شده از محل شارژ دریافتی از صنایع فعال در شهرک صنعتی تولا و فجر از دیگر مطالبات نماینده صنایع فعال در منطقه آزاد قشم در این آیین بود.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این برنامه گفت: تعدد مصوبات ملی در سال گذشته بر عملکرد این سازمان تاثیر منفی داشت.

b_600_600_16777215_00_https___www.irna.ir_sd_4c96a7e758a7d6d86835a47ac05f33abc1e70702dd458b6f82710f30bd49aa3ecb4145b07d10bb02fb8288a97fe3b8db.jpg

کیهان عباسیان افزود: اعمال تخفیف در شارژ دریافتی از شهرک های صنعتی تا ۲ هفته آینده اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: تمدید مجوزها نیز با رویکرد کمک رسانی به صنایع انجام خواهد شد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: این سازمان خود را موظف به تسهیل‌گری و کمک به صنایع برای عبور از مشکلات می‌داند.

۲۰۴ شرکت صنعتی با ۱۴ هزار و ۹۹ میلیارد و ۶۶ میلیون ریال در جزیره قشم فعال است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان در خلیج فارس گسترده شده است.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار