b_300_300_16777215_00_images_984_p.ashraf.jpg

همزیستی نیوز - مدیر آموزش و پرورش قشم گفت: چهار دانش آموز برنامه‌نویس این شهرستان به مرحله کشوری نخستین دوره مسابقات ملی کدنویسی راه یافتند.

به گزارش ایرنا، بهرام پور اشرف عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: شایان نزهتی، الناز فرهمندنیا، امیررضا سخنور و سلما احراری نوجوانان قشمی هستند که توانستند جواز حضور در مرحله کشوری را کسب کنند.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۴ نوجوان قشمی در مرحله استانی این مسابقات حضور داشته‌اند که در برنامه‌نویسی اسکرچ در ۲ محور بازی و انیمیشن‌سازی با سایر دانش آموزان استان هرمزگان به رقابت پرداختند.

مدیرعامل موسسه آموزشی فرنیا قشم نیز در این رابطه گفت: در سه سال اخیر افزون بر ۲ هزار کودک و نوجوان قشمی با مفاهیم برنامه‌نویسی آشنا شده‌اند.

فریدون فرهمندنیا افزود: این آموزش‌ها با هدف شکوفاسازی استعدادها، تولید ثروت، اشتغال پایدار و دستیابی به جزیره هوشمند قشم ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا، آموزش ۲۰۰ کودک و نوجوان دیگر در دستور کار قرار دارد که هزینه‌های آن از سوی شهرداری قشم تامین می‌شود.
۲۵ هزار دانش آموز در شهرستان قشم تحصیل می‌کنند. این شهرستان شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان در خلیج فارس گسترده شده است.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار