b_300_300_16777215_00_images_984_qeshm.sanat.jpg

همزیستی نیوز -  همزمان با روز ملی صنعت و معدن و در آیین تقدیر از فعالان برتر حوزه صنعت و معدن در منطقه آزاد قشم عصر دوشنبه، ۲۱ شرکت صنعتی، معدنی و مدنی برتر فعال در منطقه آزاد قشم معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، شرکت «ذوب و احیای روی قشم» در این آئین رتبه نخست ایجاد اشتغال و عنوان صادر کننده برتر جزیره به ارزش ۹.۸ میلیون دلار دست یافت.

شرکت «سیمان قشم» نیز با صادرات به ارزش ۶.۲ میلیون دلار در رتبه دوم قرار گرفت و شرکت «سوپرپایپاینترنشال» دارای بیشترین درصد ارزش افزوده در جایگاه سوم جای گرفت.

«صنایع زرین کوک قشم» به عنوان واحد تولیدی برتر در حوزه اشتغال بانوان شناخته شد و جایگاه واحد برتر در زمینه استفاده از مهندسی معکوس و نوآوری در تولید محصول مورد نیاز ملی به شرکت «دریا تجارت صنعت قشم» رسید.

شرکت «جندی شاپور شعبه قشم» در جایگاه بزرگترین واحد ارائه خدمات فنی و مهندسی در جزیره و کاهش اثرات زیست محیطی با بازیافت گازهای سَر چاهی قرار گرفت.

رتبه نخست سرعت عمل در راه‌اندازی و بهره برداری بدون استفاده از تسهیلات به شرکت «روناک آداکگستر» رسید و شرکت «آسان جاوید قشم» واحد پیشرو در بهبود محیط زیست سطح جزیره با بازیافت ضایعات نایلون و پلاسیک شد.

شرکت «تسنیم ساحل قشم» نیز به عنوان واحد نوآور، شناسایی محصول جدید و کاهش دهنده نیاز کشور به واردات مورد تجلیل قرار گرفت.

«پیرامون سیستم قشم» پیشرو در استفاده از تکنولوژی‌های جدید در سطح ملی و خاورمیانه لقب گرفت و شرکت «سفید برفی قشم» واحد برتر تولیدی با تولید ۳ میلیون قطعه لارو میگو و توزیع در استان شناخته شد.

 شرکت «تولید همزمان آب و برق قشم مپنا» و شرکت «آب، برق و تأسیسات قشم» نیز به ترتیب در جایگاه برترین تأمین کنندگان آب شرب حوزه روستایی و شهری جزیره قرار گرفتند.

«نتلوب ایران» واحد نوآور در تولید محصولات با ۲۹ مصوبه ارزش افزوده جهت ۲۳۳ محصول از بدو تأسیس تا کنون شد.

شرکت «صنایع شیلاتی طلال قشم» به رتبه برترین تولید کننده میگو در سطح جزیره با استفاده از تکنولوژی‌های جدید دست یافت و «پارس بهین پالایش قشم» شرکت برتر واردات کالای سرمایه با حجم ۱۷.۵ میلیون دلار شد.

«توس پارت بتن قشم» در زمینه تولید کانی‌های غیرفلزی برتر شد و مدیر شرکت «آریا ترنم پیشرو قشم» به عنوان جوان‌ترین کارآفرین با قابلیت صادرات محصول معرفی شد.

رتبه نخست نوآوری و طراحی در زمینه شناورهای جدید با کاربری گردشگری، رستوران و استخر نیز به شرکت «آرام شناور کیان قشم» رسید.

شرکت‌های «بَهین‌ور» و «فرزان تجارت تک» قشم نیز به عنوان ۲ شرکت برتر فعال در زمینه فعالیت‌های مدنی شناخته شدند.
۲۰۴ شرکت صنعتی با ۱۴ هزار و ۹۹ میلیارد و ۶۶ میلیون ریال در جزیره قشم فعال است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان در خلیج فارس گسترده شده است.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار