b_300_300_16777215_00_images_9511_abadi.shab.jpg

همزیستی نیوز - مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هرمزگان گفت: برای استانی مانند هرمزگانی با این نوار ساحلی طولانی صفر بودن امکانات ورزش دریایی مایه خجالت است و باید به دنبال ایجاد ظرفیت لازم در زمینه توسعه این امر باشیم.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، حجت‌الاسلام محمد عبادی زاده شامگاه پنج‌شنبه(28 بهمن) شامگاه پنج‌شنبه(28 بهمن) در نشست جمعی از صاحب‌نظران سیاسی و علمی استان با احمد مرادی، افزود: متأسفانه در استان هرمزگان توجهی به رشته‌های دانشگاهی مرتبط با نیاز استان نمی‌شود و در مسیری گام برمی‌داریم که در حال حاضر با فارغ‌التحصیلانی مواجه هستیم که شاید کاری برای آن‌ها وجود نداشته باشد.

وی بابیان اینکه نمونه این ناهماهنگی ایجاد رشته‌های دانشگاهی است که با ظرفیت استان همخوانی ندارد و روی دست دولت مانده است، تصریح کرد: دانشگاه‌های استان باید براساس نیازسنجی مناسب از رشته‌های شغلی در هرمزگان شکل‌گرفته و دانشجو بپذیرند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه رشته‌های دانشگاهی دیمی ایجادشده‌اند، خاطرنشان کرد: بنده در دانشگاه هرمزگان تدریس می‌کنم و در این دانشگاه درجایی که باید از وجود رشته فقه و حقوق دفاع کنم اما به‌صراحت باید بگوییم دانشگاه هرمزگان رشته فقه و حقوق نمی‌خواهد زیرا نیازهای استان به این رشته همخوانی ندارد.

وی اضافه کرد: به‌جای این رشته‌ها که نقشی در همراهی با ظرفیت‌های استان ندارند باید رشته حقوق دریا، حقوق تجارت، حقوق حمل‌ونقل و سایر رشته‌هایی که ظرفیت آن در استان فراهم است، ایجاد شود تا به حقوق خود آشنا و بتوانیم از ظرفیت‌های استان دفاع کنیم و بدانیم که از چه حقوقی برخورداریم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هرمزگان ادامه داد: سهم هرمزگان از توسعه نباید مشکلات جانبی آن از جمله مخاطرات زیست‌محیطی باشد بلکه به تناسب ظرفیت‌ها باید توسعه در مفهوم واقعی اتفاق بیفتد.

عبادی زاده در ادامه بابیان اینکه سال‌هاست مصیبت غم‌انگیز فروش نرفتن محصولات کشاورزی را داریم، خاطرنشان کرد: توسعه صنایع تبدیلی می‌تواند به این بحران پایان دهد که این ظرفیت باید در بستر توسعه استان ایجاد شود.

این مسئول همچنین گفت: در واقع نقشه و برنامه مدونی برای آینده استان نداریم و باید کمیته‌های راهبردی مردمی با محوریت صاحب‌نظران و نخبگان فعال شوند و مطالبه گری کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای مطالبه گری در چارچوب قانون و هنجارهای جامعه، باید یقه گرفت و حقوق حقه مردم را طلب کرد تا منافع مردم روی زمین نماند.

حجت‌الاسلام عبادی زاده با اشاره روند نگران‌کننده آمار طلاق در استان هرمزگان و سست شدن بنیان خانواده در آن، افزود: نسبت ازدواج به طلاق در برخي شهرهاي استان سه‌به‌یک بوده و فاجعه است و باید هشدار دهیم که توسعه كليساهاي خانگي و فرقه‌ها در هرمزگان باید جدی گرفته شود و اگر فکری به حال آن نشود در آینده به مشکلی جدی برمی‌خوریم.

این استاد دانشگاه هرمزگان با تأکید بر غفلت از ظرفیت گردشگری ساحلی، خاطرنشان کرد: امکانات استان در زمینه توسعه ورزش‌های ساحلی صفر است و برای استانی با داشتن این نوار ساحلی خجالت‌آور است که در ورزش‌های ساحلی حرفی برای گفتن نداشته باشد.

وی ادامه داد: امکانات استان در این زمینه صفر است و زمانی که سری به ساحل بندرعباس بزنیم فقط نباید انتقاد کرد که بیاید جلوی اختلاط را بگیرید، باید ظرفیت آن را هم ایجاد کنیم تا بانوان مجبور نباشند با لباس به دریا بروند و شنا کنند و این نیاز هرمزگان است که برای بانوان ظرفیت و زیرساخت لازم فراهم نشده است.

حجت‌الاسلام عبادی زاده تصریح کرد: بانک جامع اطلاعاتی که می‌تواند محور برنامه‌های توسعه استان باشد نداریم و با تغییر دولت‌ها تاریخ‌مصرف اطلاعات تدوین‌شده هم تمام می‌شود و دردی از توسعه متوازن دوا نمی‌کند.

وی در پایان گفت: در شاخص‌های فرهنگی از جمله پاسداری از ظرفیت فرهنگ بومی و اصیل هم برنامه جامعی نداریم و طرح‌های اقتصادی پیوست فرهنگی ندارند، طبعأ وقتی برنامه نباشد انحراف هم دور از انتظار نیست.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار