omid1.jpg

همزیستی نیوز - 80نفر از اعضاي مجمع عمومي فراكسيون اميد روز گذشته در ساختمان مجلس دور هم جمع شدند تا هيات رييسه دايم اين فراكسيون را انتخاب كنند. روزنامه اعتماد روز چهارشنبه 30تیرماه 95با این مقدمه نوشته است: به اين ترتيب و با اين انتخاب اين ٨٠ نفر، اكثريت هيات رييسه موقت فراكسيون اميد تغيير كردند تا به اين ترتيب يك نماينده خانم و يك نماينده اهل تسنن هم به هيات رييسه فراكسيون راه پيدا كند. در اين جلسه محمدرضا عارف با اجماع اعضاي فراكسيون به عنوان رييس فراكسيون اميد انتخاب شد. او البته براي رياست فراكسيون هيچ رقيبي نداشته است. اما از ميان هشت نفر باقي مانده عبدالكريم حسين زاده، فاطمه سعيدي، محمدرضا تابش، مسعود پزشكيان، بهرام پارسايي، محمد فيضي، مصطفي كواكبيان و محمود صادقي به عنوان اعضاي هيات رييسه دايم فراكسيون انتخاب شدند.

بر اين اساس حجت‌الاسلام مازني، تاجگردون، الياس حضرتي، محمدعلي وكيلي و علي نوبخت با كانديدا نشدن براي اين سمت‌ها، جاي خود را به اعضاي جديد دادند. پيش از اين الياس حضرتي، نماينده مردم تهران به عنوان عضو هيات رييسه موقت فراكسيون اميد در گفت‌وگو با اعتماد آنلاين تاكيد كرده بود «اين انتخابات را فرصتي براي حضور بانوان، نمايندگان اقوام و شهرستان‌ها مي‌دانم و بر همين اساس براي هيات رييسه دايم كانديدا نخواهم شد آن‌طور كه محمد علي وكيلي به ايسنا گفته است: در جلسه مجمع عمومي فراكسيون اميد ابتدا گزارش عملكرد هيات رييسه موقت فراكسيون اميد ارايه شد، شوراي مركزي فراكسيون موظف به ارايه برنامه يك‌ساله شد و در نهايت هيات رييسه دايم فراكسيون انتخاب شدند. به گفته وكيلي، اركان هيات رييسه دايم فراكسيون اميد در اولين جلسه هيات رييسه فراكسيون انتخاب خواهند شد. او البته درباره عدم حضور برخي از چهر‌هاي هيات رييسه موقت در هيات رييسه دايم هم توضيحاتي داد و گفت: از بين اعضاي هيات رييسه موقت فراكسيون اميد من به خاطر حضورم در هيات رييسه مجلس، آقاي تاجگردون به خاطر مشغله‌شان در رياست كميسيون برنامه و بودجه و آقاي حضرتي با فداكاري هميشگي‌اش در انتخابات هيات رييسه دايم فراكسيون حضور پيدا نكرديم. افزون بر اين محمدرضا تابش عضو هيات رييسه فراكسيون اميد تركيب جديد هيات رييسه اين فراكسيون را نشان‌دهنده انسجام تشكيلاتي آن دانست و ابراز اميدواري كرد كه اعضاي فراكسيون اميد در پيشبرد برنامه‌هاي اين فراكسيون موفق عمل كنند. به اعتقاد تابش انتخابات روز گذشته هيات رييسه دايم فراكسيون اميد نشان‌دهنده انسجام تشكيلاتي و عزم راسخ اعضا براي رفع نقاط ضعف تركيب هيات رييسه موقت فراكسيون بود.  آن‌طور كه تابش به ايسنا گفته است در هيات رييسه دايم اين فراكسيون نماينده اهل تسنن و يك نفر از خانم‌هاي مجلس با راي بالايي انتخاب شدند. همچنين علاوه بر او آقايان پارسايي، فيضي، پزشكيان و حسين‌زاده نيز از حوزه‌هاي انتخابي مختلف در تركيب هيات رييسه حضور دارند. اين در حالي است كه اكثريت هيات رييسه موقت فراكسيون از نمايندگان تهران بوده‌اند و اين ايراد در انتخابات روز گذشته مرتفع شد. تابش با ابراز اميدواري نسبت به عملكرد موفق فراكسيون اميد در پيشبرد برنامه‌ها، اهداف و استراتژي‌هاي اين فراكسيون تصريح كرد: به هر حال فراكسيون نقاط ضعفي داشته كه برخي از آنها خلأ اطلاعاتي و برخي اشكالات هم وارد است و ما اميدواريم با پياده كردن برنامه‌ها و راهبردها و تبديل آن به طرح، طرح‌هاي عملياتي، خلأها و ضعف‌هاي قبلي را جبران كنيم و رضايتمندي مردمي را كه با اميد به اين ليست راي دادند فراهم كنيم.

 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار