b_300_300_16777215_00_images_9510_plasco2.jpg

تاج محمد  کاظمی - با فرو ریختن  برج پلاسکو در تهران بسیاری از واقعیت های فرو خفته در تلی از رنگ ها، لعاب ها و شعارها عیان شد و شد آن چیزی که نباید می شد، یعنی از کوزه همان برون تراوید که در درون آن بود!

 ▄ پلاسکو فرو ریخت تا به شهردار تهران بگوید: " من که رفتم اما صدها نه، بلکه هزاران بنای مشابه من در همین ملک شما وجود دارد که با یک جرقه  ممکن است فرو بریزد. گرچه در این یک دهه حکومت مقتدرانه خودت در پایتخت به فریاد من نرسیدی، لااقل از این به بعد به درد دل هم قطاران من گوش بده و تا کار از کار نگذشته فکری به حال آنها بکن!

▄ پلاسکو فرو ریخت تا به استاندار تهران بگوید: " آقای استاندار! بجای این همه  همایش، سمینار، جلسه، بازدید و ......بالا غیرتا بیا از قدرت قانونی خود استفاده کن و بدون بوق و کرنا هرآنکس را که در فرایند ساخت و ساز و نگهداری بنا در پایتخت به وظیفه قانونی خود عمل نکرد به سزای اعمالش برسان!

▄ پلاسکو فرو ریخت تا به رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران بگوید: " آقای مهندس! به این مهندسان ناظر ساختمان ها بگو که به این ساختمان های درحال ساخت بیشتر نظارت کنند، انشاالله که همکارانت به بناهای ساخته شده در دهه های اخیر نظارت کافی داشته اند،  من که از سابقون بودم این بلا برسرم آمد، این بلا دورباد از بناهای تحت نظارت شما ها!

▄ پلاسکو فرو ریخت تا به شورای اسلامی شهر تهران بگوید: " اعضای محترم و محترمه شورا! می دانم سرتان شلوغ است و یک سر دارید و هزار سودا! اگر وقت کردید و دمی از سیاست و جناح بازی فراغت یافتید کمی هم به اساس و پایه های هم قطاران من در لابلای مصوبات شورا توجه کنید!

▄ پلاسکو فرو ریخت تا به اعضای کمیسیون عمران مجلس بگوید: " می دانم که پس از فروپاشی من، بیانیه صادر کرده و هیات تحقیق و پیگیری تشکیل خواهید داد! در نطق های پیش از دستور هم که می دانم تا چندین ماه از من به عنوان ابزاری برای کوبیدن رقبا استفاده خواهد شد، از شما به عنوان یک کمیسیون تخصصی تنها انتظاری که دارم این است که بر حسن اجرای قوانین ساخت و ساز که خودتان در مجلس تصویب کردید، نظارت جدی داشته باشید.

▄ پلاسکو فرو ریخت تا به همه نهادهای انتظامی، قضایی و امنیتی مرتبط با ساخت و سازها بگوید: من از شماها انتظار داشتم که با سهل انگاری، مسامحه و ناراستی افراد از هر قشری و در هر رده و مقامی برخورد قانونی می کردید تا هیچکس جرات تخطی از وظایف و مسئولیت هایش نمی کرد!

▄ پلاسکو فرو ریخت تا به همه رسانه های بخش دولتی و عمومی و بخصوص صدا و سیما بگوید: " به جای اینکه مرا سوژه برنامه های کم مخاطب جهت دار سیاسی و جناحی خود بکنید، به شعور مردم احترام بگذارید و قبول بکنید که می توانستید با این ابزار قوی که در اختیارتان گذاشته شده جلو بسیاری از کاستی ها  و سوء مدیریت ها را در حوزه ساخت و ساز بگیرید، ولی این کار را نکردید.

▄ پلاسکو فرو ریخت تا به همه تریبون داران پایتخت بگوید: " این قدر که به دشمنان پلید خارجی و رقبای سیاسی داخلی خود تاختید و بخاطر یک دستمال قیصریه را به آتش کشیدید، اندکی هم به اساس و پایه مدیریت شهری بپردازید و بجای موعظه سران بلاد خارجه، سر منشاء سوء مدیریت ها را برای مردم تبیین کنید!

▄ آخر اینکه پلاسکو فرو ریخت تا به خیل فعالان بازار و کسب و کار بگوید: " دنیا که فقط کسب سود بیشتر و انباشت سرمایه نیست، کمی هم به اطراف خود توجه کنید، به حقوق دیگران احترام بگذارید و  قوانین و مقررات را پاس بدارید. بخشی از درآمد خود را برای ایمن سازی محیط کسب و کار هزینه  بکنید تا این بلا که بر سر همکاران شما در پلاسکو نازل شد در جای دیگر و  بنای دیگر این شهر بر سر شما نازل نشود!

▄ و حرف آخر پلاسکو خطاب به دلیرمردان آتش نشانی، سکوت است، سکوت به احترام مردانی که آمده بودند بار سنگین همه ندانم کاری ها، قصور و جهالت ها را بر دوش  نحیف خود بگیرند با این هدف که  کودکی فردا از فقدان بابایش بر آوار پلاسکو چنگ نزند، غافل از اینکه کودکان دلبند خودشان امروز چنگ بر سر و روی مادرشان می کشند که باباشان کی از زیر این جهنم آوار، برون کشیده خواهد شد!

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار