b_300_300_16777215_00_images_959_america.jpg

همزیستی نیوز - کارشناس مسائل امنیت بین المللی آمریکایی تصریح کرد که پیروزی ترامپ در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری امریکا ابطال همه فرضیه ها در عرصه مسائل سیاسی این کشور را به اثبات رساند.

'جیمز والش' تحلیلگر و کارشناس مطالعات امنیتی دانشگاه ماساچوست آمریکا در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا درخصوص نتایج غیرقابل پیش بینی این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: این که در این دوره از انتخابات حقیقتا چه گذشته است دست کم به یک سال تحقیق و بررسی دقیق نیاز دارد و دوستان من در حوزه علوم سیاسی از هم اکنون مشغول این کار هستند.
وی افزود: یکی از نکات قابل توجه در این انتخابات ؛ این بوده است که مردم آمریکا در این دوره با دو نامزد روبرو بودند که نامحبوب ترین نامزدهای سفیدپوست در تاریخ مسائل سیاسی جهان شناخته شده اند و فاصله بسیار کم نتایج انتخاباتی و تفاوت چند رای در این حوزه و یا ان حوزه نشان می دهد که این رقابت ها تا چه اندازه تنگاتنگ و نزدیک بوده است.
این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه گفت که به عقیده او آن هایی که کاستی هایی در نحوه رای گیری ها و یا نقش غیر منصفانه انجمن گزینشگران و تاثیر آرا الکترال را دلیل پیروزی او برشمرده اند،حرف قانع کننده ای نمی زنند و به نظر او سیستم الکترالی که ترامپ را انتخاب کرد همان سیستمی است که برای بار دوم اوباما را انتخاب کرده بود و تغییری در آن بوجود نیامده است.
والش افزود: به هرحال این که ترامپ چگونه در این انتخابات پیروز شده است به فاکتورهای متعددی برمی گردد که طبعا روشن کردن آن ها زمان می برد اما آنچه که تردیدی در آن نیست این است که نحوه تفکر و اندیشه های سیاسی ترامپ یکی از این فاکتورها نبوده است.
وی در ادامه تصریح کرد که پیروزی ترامپ در واقع ابطال بسیاری از فرضیات سنتی در عرصه سیاست آمریکا را به خصوص در رابطه با نحوه عملکرد روان مردم آمریکا ثابت کرده است.
پژوهشگر باسابقه امنیت بین المللی دانشگاه ماساچوست آمریکا با اشاره به این که ترامپ اساسا یک جمهوری خواه محافظه کار نیست و شخصیت او عملا ملغمه ای از خیلی چیزها است، گفت: با این همه سران جمهوری خواه به رغم اختلافات عقیدتی فاحشی که با ترامپ داشتند ؛ به او رای دادند.
والش در ارائه نمونه هایی از برخوردهای غیرمتعارف اقشار مختلف آمریکایی در این انتخابات به پیروان کلیسای انجلی آمریکا اشاره کرد و گفت : انجیلیون که بشدت خود را پاسدار موازین اخلاقی خاصی می دانند به رغم این که ترامپ تا به حال سه بار ازدواج کرده و به رغم همه جنجال هایی که در مورد رفتار زننده او با خانم ها بپا شد، در نهایت به او رای دادند.
وی افزود که بسیاری از زنان جمهوری خواه آمریکایی که تصور می رفت وقتی به پای صندوق ها بروند در خفا به کلینتون رای خواهند داد دیدیم که به ترامپ رای داند و این طور نتیجه گیری کرد که بنا بر این باید قبول کنیم که ترامپ بسیاری از قوانین بازی در انتخابات این کشور را به هم ریخته است و درحالی که هیچ سابقه ای در سیاست نداشت و بسیاری از مقررات و هنجارها را نقض کرده بود در نهایت در انتخابات پیروز شد.
کارشناس مسائل امنیتی آمریکا افزود که با توجه به ویژگی های شخصیتی فردی مثل ترامپ که نه تجربه ای در کار دولتی داشته و نه این که تا بحال خط مشی سیاسی خاصی را ارائه داده و اگر هم موضع خاصی در مورد برخی مسائل کرده بارها شاهد تغییر موضع او در مورد همان مسائل بوده ایم پیش بینی در مورد این که با ورود به کاخ سفید چه رویکردهایی را پیش خواهد گرفت، بسیار دشوار است.
والش به اظهارات ترامپ در کمپین های انتخاباتی اشاره کرد و گفت: با این همه با توجه به اظهارات خود او که بارها خود را موجودی تلافی گر خوانده باید انتظار واکنش های لحظه ای، عاطفی و تلافی جویانه در برخورد با بسیاری از مسائل را داشت.
والش به عنوان نمونه ای از شگردها و تمهیداتی که ترامپ ممکن است برای اجرای مقاصد خود به آن ها متوسل شود به حادثه سو قصد به جان رونالد ریگان رئیس جمهوری پیشین آمریکا و یا واقعه یازدهم سپتامبر در زمان جرج بوش که به بالارفتن محبوبیت این دو رئیس جمهوری و هموارکردن راه برای آن که آن ها به هرکاری که دلشان می خواهد دست بزنند، اشاره کرد و گفت که وقوع اتفاقاتی نظیر صحنه سازی یک سوء قصد به جان ترامپ به منظور بالابردن محبوبیت و صدور کارت سفید برای اجرای سیاست های او امر غیرقابل انتظار و پیش بینی به نظر نمی رسد و ترامپ ممکن است برای اجرای مقاصد خود به هر یک از این زمینه سازی ها روی بیاورد.
این پژوهشگر مسائل امنیتی بین المللی یادآور شد که از طرفی برخوردهای جدی ترامپ با جمهوری خواهان کنگره آمریکا که اکثر آن ها دیدگاه ها و باورهای سیاسی کاملا متفاوتی با آنچه که ترامپ بعنوان سیاست مطرح می کنند، دارند و یا درگیری ها و اصطکاک منافع میان ترامپ و دستگاه های امنیتی آمریکا نیز از جمله اتفاقات قابل پیش بینی هستند که می توانند بعنوان سدی در مقابل یکه تازی های رئیس جمهوری منتخب عمل کنند.
والش در رابطه با موضوع بازشماری آرا در برخی از ایالت ها که از سوی نامزد حزب سبز آمریکا مطرح شد، ادامه داد که گرچه درخواست بازشماری آرا انتخاباتی یک حق قانونی محسوب می شود اما گمان نمی کند در نهایت تغییری در نتایج این انتخابات ایجاد کند و ترامپ رئیس جمهوری بعدی آمریکا خواهد بود.
وی افزود :با این همه چیزی که باید نگران آن بود واکنش ترامپ و هوادارانش نسبت به این اقدام است که می تواند چهره انتخابات آمریکا را از این که هست نیز غیرمتعارف تر کند.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار