b_300_300_16777215_00_images_957_darya.jpg

همزیستی نیوز - فصل صید ماهیان استخوانی در سواحل دریای خزر در حوزه گلستان از امروز 17 مهر ماه آغاز شد و به گفته مسئولان شیلات استان تا 15 فروردین ماه سال 96 ادامه خواهد داشت.

براساس اعلام شیلات استان به ایرنا معاون صید و بنادر و ماهیگیری شیلات گلستان روز شنبه گفت: دراین استان یکهزار و 420نفر صیاد پره در قالب 21 تعاونی صیادی و با 150 فروند شناور اقدام به صید ماهیان استخوانی از سواحل دریای خزر در گلستان می کنند.
محسن یحیایی تصریح کرد: صیادان پره استان در مناطق میانکاله، خواجه نفس و گمیشان در جایگاه های تعیین شده اقدام به صید انواع ماهیان دریایی (استخوانی) می نمایند.
وی در خصوص مدت زمان پره کشی روزانه تعاونی ها بیان داشت: مدت زمان پره کشی تمامی تعاونی ها از طلوع آفتاب آغاز و در منطقه گمیشان تا ساعت 21 و در منطقه میانکاله تا ساعت 23 ادامه خواهد داشت.
به گفته وی؛ عمده صید صیادان در این زمان گونه های مختلف اعم از ماهی سفید، کفال و کپور می باشد.
یحیایی با اشاره به اقدامات اداره کل شیلات گلستان در جهت بهبود وضعیت صید ماهیان استخوانی و کمک به افزایش درآمد جامعه صیادی استان اظهار کرد: امسال بیش از 42 میلیون قطعه انواع بچه ماهیان استخوانی در مراکز زیرپوشش شیلات استان تولید شد که از این میزان 40 میلیون و 161هزار و 520 بچه ماهی در آبهای استان گلستان رهاسازی و مابقی به استان ها دیگر منتقل شده است.
معاون صید و صیادی اداره کل شیلات گلستان درخصوص میزان صید ماهیان استخوانی در فصل صید 94 ـ 95 نیز یادآور شد: در فصل صید سال گذشته 830 تن انواع ماهیان استخوانی در گلستان صید شد که از این میزان ماهی سفید 394 تن، کفال 367 تن ، کپور 33 تن و سایر گونه ها 36 تن بود.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران در جنوب شرقی دریای خزر واقع بوده و با کشور ترکمنستان و استان های مازندران ، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.
گلستان افزون بر 100 کیلومتر ساحل دارد؛ بندرگز، بندرترکمن و گمیشان از شهرستان های ساحلی این استان هستند.

 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار