b_300_300_16777215_00_images_954_ostandar1.jpg

 

همزیستی نیوز - استاندارگلستان حضور سه نماینده ترکمن در میان هفت نماینده استان در مجلس و انتصاب چهار فرماندار ترکمن را در این استان نشانه منزلت اقوام و همگرایی آنها و توجه نظام به قوم ترکمن دانست.

به گزارش ایرنا حسن صادقلو روز چهارشنبه در جمع نمازگزاران اهل سنت عید سعید فطر شهرستان کلاله گلستان را رنگین کمان اقوام ایرانی دانست و گفت: همگرایی، اتحاد و همدلی از ویژگی های برتر اقوام ایرانی در استان گلستان است.

نمایندگان گنبد، بندرترکمن و کلاله در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران آق قلا، بندرترکمن، گمیشان و مراوه تپه ترکمن هستند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این دولت مشکلات زیادی از جمله بیکاری را به ارث برده است، افزود: فعالیت های دولت تدبیر و امید در استان گلستان براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری انجام می شود .
وی با بیان اینکه هزار پروژه اقتصادی و عمرانی در این دولت افتتاح یا کلنگ زنی شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه ها هم اکنون 40 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
صادقلو با اشاره به تصویب 4200 میلیارد ریال تسهیلات برای بنگاه های اقتصادی گفت: به این تسهیلات شش درصد یارانه تعلق می گیرد و تاکنون 281 بنگاه اقتصادی برای دریافت این تسهیلات معرفی شده اند.
استاندار گلستان گفت: به صورت جدی پیگیر استفاده از آب رودخانه اترک با احداث سد چایلی درشهرستان مراوه تپه هستیم و بر اساس آنچه که عرف، قانون و حق است، سهم خود از آب اترک را به دست می آوریم.
استاندار گلستان به برگزاری انتخات مجلس دراستان گلستان نیز اشاره کرد وگفت: انتخابات را به عنوان حق الناس و امانت نگاه کردیم و با مشارکت 80.39 درصدی مردم ، رتبه نخست را در کشور کسب کردیم و سه نفر از هفت نماینده راه یافته به مجلس شورای اسلامی از برادران ترکمن هستند.
وی خاطرنشان کرد: توفیق استان گلستان را در سایه منزلت اقوام و همگرایی آنان می بینم و فعالیت چهارفرماندار ترکمن دراستان، نشانه توجه به قوم ترکمن است.
در آیین برگزاری نماز عید فطرکلاله، نماینده مردم شهرستان های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه نیز در سخنانی با اشاره به برخی مشکلات استان گلستان گفت: براساس سیاست اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که دراین راستا ضمن همگامی با دولت درجهت خدمت به مردم و رفع مسائل ومشکلات آنان تلاش می کنیم.
شهرام غراوی اعلام کرد: بر اساس گفت وگو ها و بررسی هایی که با مسئولان مرتبط داشتیم، درآینده نزدیک نرخ خرید گندم جوانه زده کشاورزان شرق گلستان که توسط دولت انبار شده است، مشخص وبهای آن پرداخت خواهد شد.
شهرستان کلاله با افزون بر 110هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان قراردارد.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار