b_300_300_16777215_00_images_954_ostandar.jpg

همزیستی نیوز - استاندار گلستان با اشاره به بحث منطقه آزاد اینچه برون ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک ایجاد این منطقه در قالب لایحه ای دوفوریتی تقدیم مجلس شود و به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور به تصویب برسد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری، حسن صادقلو شامگاه شنبه در دیدار با ائمه جمعه استان ادبیات دولت تدبیر و امید را اعتدال و عقلانیت، دوری از بداخلاقی ها و جناح بازی ها و کاهش بداخلاقی ها دانست و گفت: یکی از مهمترین اقدام ها که در این دولت به سرانجام رسید بهره برداری از کریدور ریلی ایران، ترکمنتستان و قزاقستان با حضور روسای جمهوری این کشورها است.

وی در خصوص دیگر فعالیت ها بیان کرد: مسیر ریلی قره تپه به اینچه برون نیز با هزینه 20 میلیارد تومان بازسازی شد و همچنین مسیر گرگان تا گلوگاه به طول 35 کیلومتر با هزینه 90 میلیارد تومان در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
استاندار گلستان با اشاره به بحث منطقه آزاد اینچه برون نیز ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک ایجاد این منطقه در قالب لایحه ای دوفوریتی تقدیم مجلس شود و به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور به تصویب برسد.
وی درادامه با یادآوری تسهیلاتی که به صنایع برای توسعه و رونق اقتصادی ارایه خواهد شد ،گفت: در اعطای این تسهیلات نظارت کامل وجود دارد و یارانه به صاحبان صنایع پرداخت خواهد شد.
صادقلو با تشریح وضعیت پتروشیمی استان گلستان گفت: امیدواریم با توافقات صورت گرفته از این مجموعه در راستای تبدیل گاز طبیعی به پروپیلن استفاده کنیم.
احداث مجتمع پتروشیمی گلستان در سفر اسفند سال 84 رییس جمهوری وقت به استان مصوب شد، در آن سال ها مردم از پذیره نویسی این پروژه استقبال گسترده ای داشتند و افزون بر 93 هزار نفر سهام آن را خریداری کردند تا شاید به صنعتی شدن استان خود و رفع مشکلات بیکاری و توسعه نیافتگی منطقه کمک کنند اما طولانی شدن اجرای پروژه مشکل کمبود اعتبار و خرید تجهیزات مورد نیاز زمینه ساز یاس مردم شد.
مردم گلستان در آبان 85 نیز با جدیت در پذیره نویسی شرکت صنایع پتروشیمی گلستان حضور یافتند و این در حالی بود که مسوولان انتظار این همه حمایت از توسعه استان را نداشتند، اما با گذشت 10 سال از آغاز عملیات اجرایی هنوز چراغ پتروشیمی گلستان در خاموشی مطلق به سر می برد و مردم در ناامیدی و انتظار برای صنعتی شدن استان و کسب درآمد از محل سهام خود هستند.
هدف شرکت صنایع پتروشیمی استان گلستان تولید سالانه 677 هزار تن آمونیاک و 1073 تن کود اوره با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان نیز در این جلسه گفت: با هدف بهره گیری از فرصت های 3 استان گلستان، مازندران و گیلان، نقشه راه استان های شمالی ترسیم شد.
حسین پیشقدم با تشریح اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام در حوزه زیرساخت و تولید استان، گزارشی از تکمیل زیرساخت های پرورش میگو و ماهیان خاویاری، زهکشی 280 هزار هکتار از اراضی شمالی، حمایت از واحدهای تولیدی، جذب اعتبارات از صندوق توسعه ملی، اقدامات زیربنایی حوزه جاده ای و راه آهن، پروژه های وزارت نیرو در استان، موزه روستایی قرق و دیوار دفاعی گرگان و مرتفع نمودن مشکلات اعتبارات هزینه ای استان در سال 94 ارایه کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان هم در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت صنعتی استان ارایه کرد و گفت: صنعت گلستان در سالهای 93 و 94 شاهد سرمایه گذاری در بیش از 200 واحد صنعتی با اعتبار 340 میلیارد تومان و اشتغال زایی 2 هزار و 500 تن بود.
حسینقلی قوانلو با اشاره به تسهیلات 422 میلیارد تومانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رونق تولید در گلستان افزود: اعطای این تسهیلات به 317 واحد تولیدی موجب اشتغالزایی سه هزار و 500 نفر خواهد شد.
رییس دادگستری کل هم در سخنانی گفت: در ارزیابی ماه گذشته قوه قضاییه، گلستان رتبه نخست عملکرد مطلوب را در میان استان های کشور به خود اختصاص داد.
هادی هاشمیان همچنین افزود که حد نصاب ختم پرونده های وارده به محاکم قضایی استان از 96 روز به 86 روز کاهش یافته و تعداد زندانیان استان نیز طی یکسال گذشته 24 درصد کاهش داشته است.

 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار