b_300_300_16777215_00_images_983_for-site.jpg

همزیستی نیوز - شماره ششصد و پنجاه و سوم هفته نامه همزیستی به تاریخ بیست و سوم خرداد ماه نود وهشت  با مطالب متنوع منتشر شد.

مطلب اول این شماره همزیستی به یک گزارش خبری درباره سفر دو روزه نخست وزیر ژاپن به تهران با هدف کاهش تنش بین ایران و آمریکا اختصاص دارد. در این گزارش با عنوان «پرواز دو روزه پرنده صلح » آمده است:

«هفت بار تحقیق کنید سپس به کسی شک کنید» این یک ضرب المثل قدیمی ژاپنی است، ضرب المثلی که نشان می دهد مردم ژاپن قبل از شک کردن به یکدیگر نه یکبار، نه دوبار بلکه هفت بار درباره آن فرد تحقیق می کنند و وقتی هم از این هفت خان عبور می کنند تازه به مرحله شک می رسند و معلوم نیست کی به یقین می رسند!

نیازی نیست درباره فرهنگ و تمدن استثنایی و پیشرفت های فوق العاده کشور ژاپن سخنی بگوییم چرا که کمتر کسی در دنیا یافت می شود که آوازه نیکی ها و موفقیت های این ملت را نشنیده باشد، اما آنچه که امروز برای ما ایرانی ها نام ژاپن به صورت ویژه اهمیت پیدا کرده است، سفر دو روزه «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن به تهران و دیدارش با مقامات عالی کشورمان بود.

در بخش دیگر این مطلب نیز می خوانیم: ژاپنی ها  که طعم تلخ جنگ و پیامدهای دهشتناک درگیری با کشورهای دیگر را با تمام وجودشان چشیده بودند با احساس مسئولیت، نخست وزیرشان را به ایران فرستادند تا به فرونشاندن تنش بین ایران و امریکا کمک کنند.

بدیهی است مردمانی که به جای شعار، شعور، به جای کینه، مهر، به جای دشمنی، دوستی و به جای جنگ، صلح را در کشورشان نهادینه کردند، نمی توانستند مانند خیلی از کشورهای دیگر نظاره گر روند و روال حوادثی در این گوشه دنیا باشند که پیامدش می تواند برای جامعه جهانی بسیار ویرانگرباشد.

در ادامه این مطلب هم آمده است: پرنده صلح در آسمان همه کشورهای دنیا در حال پرواز است، ملت هایی مانند ملت ژاپن آشیانه ای زیبا و امن برای این پرنده درست کرده اند و با دانش، هوشمندی، کوشش، محبت، گذشت و دوستی با همه ملت های دیگر حتی با کسانی که زمانی دشمنشان بودند، از این پرنده حفاظت و حراست می کنند.

در ادامه این گزارش به نقل از یک روزنامه ژاپنی  هم می خوانیم: خیلی زود است قضاوت شود که آیا سفر آبه موفق بوده است یا نه، اما در کمترین حالتش، او به عنوان کسی شناخته شده است که با تلاش هایش تهران را تشویق کرده تا برای اولین بار گام مهمی را در تغییر خواسته شده وضعیت از «برخورد» به «گفت و گو» براساس گفته یک  متخصص سیاست خارجی بردارد.  

نویسنده این مطلب روزنامه ژاپن تایمز در پایان می نویسد: « آقای آبه از دیدار پیشین خود به یاد دارد که چگونه وضعیت ایران سخت است.» این را یک منبع دولت ژاپن قبل از سفر نخست وزیر گفت و افزود: « ایران همچنین می داند آبه نمی تواند با دست خالی به کشورش برگردد!»

همچنین در این شماره همزیستی مطالبی با عناوین « ردپای وعده ها در پساسیل «گلستان » و مناطق «ترکمن صحرا»،    « «هادی حق شناس » استاندار گلستان شد»، « ایران سخت گیرانه ترین قانون کار را در دنیا دارد»، « ایران 30 خبرگزاری، اتحادیه اروپا هم 30 خبرگزاری دارد!»، « خشونت کلامی علیه زنان»، « اعلام برنامه های روزهای فرهنگی

ترکمنستان در ایران » و چندین مطلب متنوع دیگر همراه با خبرهای استان گلستان به چاپ رسیده است.

هفته نامه همزیستی  که صاحب امتیاز و مدیرمسئول آن تاج محمد  کاظمی است از سال 1380 منتشر می شود.

 

 

 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار