b_300_300_16777215_00_images_973_google.jpg

همزیستی نیوز- گوگل در آخرین نشست برگزار شده از امکانات هوشمند جدیدی رونمایی کرد که می‌تواند آینده را تحت تاثیر قرار دهد. گوگل داپلکس، امکان ارسال ایمیل هوشمند و دیگر امکانات هوشمند در این نشست رونمایی شد که مورد استقبال مخاطبان و حضار نیز قرار گرفت.

نشست گوگل I/O در سال ۲۰۱۸ بر محور مهمی استوار بود. هوش مصنوعی و تمام مسائل پیرامون آن از جمله محورهای اصلی در این نشست بود. با توجه به نشست‌های برگزار شده در هفته‌های اخیر به نظر می‌رسد گوگل، آمازون و مایکروسافت به دنبال توسعه هوش‌ مصنوعی عمل می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، گوگل در آخرین نشست برگزار شده از امکانات هوشمند جدیدی رونمایی کرد که می‌تواند آینده را تحت تاثیر قرار دهد. گوگل داپلکس، امکان ارسال ایمیل هوشمند و دیگر امکانات هوشمند از جمله دستاوردهای جدید گوگل بود که مورد استقبال مخاطبان و حضار نیز قرار گرفت.

گوگل داپلکس چیست؟

گوگل داپلکس امکان جدیدی است که از دستیار صوتی گوگل استفاده می‌کند و امکانات جانبی جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سیستم به صورت کاملا خودکار فعالیت می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این بخش صوتی گوگل می‌توان به صدای کاملا طبیعی و انسانی آن اشاره کرد. یعنی شنونده به هیچ عنوان گمان نخواهد کرد که حین مکالمه با گوگل داپلکس در حال گفت‌وگو با یک ربات است. داپلکس همچنین توانایی شناسایی جملات بلند و عبارت‌هایی را دارد که با سرعت بیان می‌شوند.

نسخه آزمایشی این ابزار صوتی قرار است در تابستان امسال عرضه شود. با عرصه این ابزار صوتی، کاربران امکان استفاده از امکانات اولیه را خواهند داشت. این امکانات عبارتند از تعیین قرارهای ملاقات و گرفتن وقت برای سالن‌های آرایش، دکتر و دیگر خدمات عمومی. همچنین کاربران می‌توانند با استفاد از گوگل داپلکس در رستوران، کافه و مکان‌های مشابه میز رزرو کنند.

اینکه گوگل داپلکس دقیقا به چه شیوه‌ای فعالیت می‌کند هنوز چندان روشن نیست. گوگل در نشست سالانه خود نمونه‌ای از فعالیت‌های این ابزار را به نمایش گذاشت که طی آن داپلکس با رستورانی تماس گرفته بود. متصدی پاسخ به تلفن در رستوران متوجه این نکته نشد که در حال گفت‌وگو با یک ربات است.

منتقدان این برنامه و برنامه‌های مشابه بر این باورند که عدم درک درست از ماهیت این ابزار صوتی، مخصوصا وقتی از پشت تلفن با شما گفت‌وگو می‌کند اوضاع را پیچیده و شرایط را کمی ترسناک خواهد کرد. هنوز درباره زمان قطعی رونمایی از این محصول حرفی به میان نیامده و گوگل اعلام کرده است که در هفته‌های آینده نسخه آزمایشی این محصول به بازار عرضه خواهد شد.

امکانات جدید گوگل فوتو

علاوه بر امکانات دستیار صوتی گوگل که در نشست I/O 2018 رونمایی شد برخی محصولات دیگر گوگل نیز رونمایی شد. از جمله این امکانات می‌توان به ویژگی‌های تازه اندروید P اشاره کرد. پیش از این تصاویری از نسخه آینده اندروید برای مخاطبان رونمایی شده بود که اکنون تصاویر بیشتری از این نسخه به صورت رسمی معرفی شد.

علاوه بر اندروید P، گوگل امکانات جدیدی برای اپلیکیشن «گوگل فوتو» معرفی کرده است. این اپ تنها سرویسی است که به کاربران اجاره می‌دهد که عکس‌های گوشی همراه یا تبلت خود را به صورت نامحدود روی فضای ابری گوگل ذخیره کنند. گوگل اعلام کرده است که روزانه ۵ میلیارد بار عکس در این اپ مشاهده می‌شود.

از سوی دیگر میزبانی از عکس‌های کاربران به صورت نامحدود به کاربران، فرصت مناسبی در اختیار گوگل قرار می دهد تا با استفاده از این بانک اطلاعاتی غنی نیازهای آینده خود را برطرف سازد. تگ گذاری روی چهره، شناسایی برندها و ویژگی‌هایی از این دست، گوگل فوتو را به ابزاری کارآمد برای مدیریت عکس‌ها تبدیل خواهد کرد.

محسن حسینی

منبع: تجارت نیوز

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار