b_300_300_16777215_00_images_dolfun22.jpg

 

 

 

نظاره دلفین‌های بازیگوش در دریا یعنی زیستگاه طبیعی‌شان٬ تجربه‌ای است که در معدود نقاطی از جهان امکان‌پذیر است٬ تجربه‌ای از درک زندگی طبیعی مخلوقات خدا.

دلفین‌ها به یک‌باره پیدایشان می‌شود و ناگهان در اعماق آب فرو‌ می‌روند و در محدوده نگاه٬ شکوه و عظمت جاودانه‌ دریا می‌ماند٬ انگار که دلفینی نبوده! گویی دلفین‌ها به خانه‌شان در اعماق می‌روند و...

در اطراف جزیره‌ی قشم چند جزیره دیگر هم وجود دارد. هنگام جزیره‌ای کوچک و آرام با مردمی‌ که قلبی هم‌رنگ دریا دارند و به زبان طبیعت سخن می‌گویند و با زیست‌مندان خلیج فارس خویشی دیرینه‌ای دارند.

جزیره هنگام دارای پوشش گیاهی و حیات ‌وحش بی‌نظیری ا‌ست و در این جزیره کوچک آهوی ظریف ایرانی به وفور یافت می‌شود.

اما دلیل شهرت جزیره‌ هنگام همان دلفین‌های بازیگوشی است که اول نام‌شان آمد٬ جایی که دریا با آن‌چه در دل خود دارد به هر انسان بیگانه با طبیعتی هم به مهربانی لبخند می‌زند و او را به دوستی می‌خواند.

این خلیج در حقیقت باریکه‌ای از دریا است که میان جزیره‌های قشم و هنگام واقع است و گویی این دو جزیره مانند دو دست این تکه آبی از آب‌های آبی خلیج فارس را از تندباد و تلاطم امواج محفوظ نگه می‌دارند و خانه‌ای امن برای دلفین‌ها ساخته‌اند و هر ناظری را به دیدن شگفتی‌های این منطقه دعوت می‌کنند که بیایید؛ این‌جا اولین آکواریوم و دلفیناریوم طبیعی جهان است!

دلفین‌ها از هوش بالایی برخوردارند و در ‌عین‌حال بسیار چابک و پر نشاط هستند و همین خصایص است که هر روز حتی در گرم‌ترین ایام سال عده‌ زیادی را برای تماشا به این نقطه از جهان می‌کشانند.

گویی دریا در این نقطه٬ ساکنانش را به مهربانی با انسان‌ها فرا‌خوانده و بر آن‌ها تکلیف نموده تا مهربانانه‌ به انسان‌ها یادآور شوند که باید کنار طبیعت زندگی کرد مانند مردمان کرانه این خلیج کوچک.

آری قایق‌ها با ناخداهای صبور همواره بازدیدکنندگان را در این گوشه به هم‌بازی شدن با دلفین‌های شاد و رها در دل دریای پارس می‌برند و دلفین‌ها هم با چابکی و زیبایی باور نکردنی‌شان دیگر نه از صدای قایق‌ها می‌هراسند و می‌گریزند و نه از همهمه و هلهله‌ی هیجان بازدید کنندگان.

گویی این نقطه از دریا تبدیل شده به جایگاه تجلی مفهوم همزیستی انسان و دریازی‌ها!

و دلفین‌ها این موجودات باهوش و دوست‌داشتنی دریافته‌اند که ساکنان محلی هرگز به آن‌ها آسیبی نخواهند رساند و اجازه هم نخواهند داد کسی به آن‌ها صدمه‌ای بزند.

آری دلفین‌ها با اطمینان‌خاطر در میان قایق‌ها رفت‌ و ‌آمد می‌کنند٬ جست‌ و‌ خیز می‌کنند و با نمایش خیره‌کننده‌شان همه را به آشتی با طبیعت دعوت می‌کنند.

 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار