b_300_300_16777215_00_images_9511_12bahman.jpeg

همزیستی نیوز - با آغاز دهه مبارک فجر سراسر ایران اسلامی از جمله شهرستان قشم با جشن و سرور همراه شد، مردم و مسئولان دست در دست هم آئین های این ایام خجسته را گرامی می دارند.

به گزارش روزسه شنبه روابط عمومی منطقه آزاد قشم، زنگ انقلاب به صورت نمادین در مدرسه نمونه دولتی حضرت خدیجه (س) شهر قشم نواخته شد و دختران دانش آموز در این مراسم سرود "بهار آمد" را به بهترین شکل ممکن اجرا کردند که مورد تشویق مسئولان و دانش آموزان قرار گرفت.
در این جشن ملی، دانش آموزان مدرسه نمونه دولتی حضرت خدیجه ( س) یاد و خاطره شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو را با قراردادن لباس آتشنشانان گرامی داشتند.
امام جمعه اهل سنت شهر قشم در این مراسم طی سخنانی گفت: انقلاب اسلامی در ایران باعث شد مردم از تاریکی به سمت نور و موفقیت حرکت کنند.
شیخ عبدالرحیم خطیبی افزود: شاه با تغییر تاریخ هجری که یادگار هجرت پیامبر اسلام است درصدد بود نمادهای اسلامی را از کشور ما خارج کند اما به اراده خداوند انقلاب اسلامی باعث احیای اسلام در قرن بیستم شد.
وی ادامه داد: همه ما باید قدردان نعمت انقلاب باشیم و امروز امنیت، آرامش و موفقیت های فراوان کشورمان مدیون حرکتی است که امام امت (ره) پرچمدار آن بود و این پرچم امروز در دستان رهبر معظم انقلاب قرار دارد و مردم را به سمت پیشرفت هدایت می کند.
فرماندار شهرستان قشم هم در این مراسم، گفت: تا پیش از دولت یازدهم هیچ یک از65 روستای جزیره قشم از نعمت آب آشامیدنی برخوردار نبود و طی دوسال گذشته بیش از 60 درصد روستاها به شبکه آب متصل شدند و مابقی روستاها نیز تا پایان دولت یازدهم از این نعمت بزرگ برخوردار می شوند.
علیرضا نصری، افزود: طرح تحول نظام سلامت در جای جای ایران اسلامی هم به عنوان یکی از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید باعث کاهش هزینه های درمان مردم شده است.
وی از شبانه روزی کردن چهار درمانگاه در شهر درگهان و سه روستای جزیره قشم و همچنین راه اندازی بیمارستان جی جیان به همت سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان توسعه خدمات بهداشت و درمان در قشم نام برد.
به گفته فرماندار شهرستان قشم، در بخش آموزش و پرورش هم شاهد رفع مشکلات مدراس و تجهیز آن از طرف دولت، خیرین و سازمان منطقه آزاد در این شهرستان هستیم.
وی با اعلام اینکه ایران اسلامی در سایه قرآن و اسلام و رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و در ادامه راه با هدایت مقام معظم رهبری توانسته به موفقیت های سترگ در عرصه های مختلف علمی و صنعتی دست یابد، گفت: زنگ انقلاب در حقیقت به صدا درآوردن قدرت اسلام، استقلال نظام و توسعه و پیشرفت ملت بزرگ ایران است.
نصری ادامه داد: طی ایام مبارک دهه فجر 50 طرح عمرانی و خدماتی در قشم با یکهزار و 700 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسد و این بخشی از خدمات دولت تدبیر و امید به مردم مهربان و شایسته قشم است.
در ابتدای این مراسم، مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم هم با گرامی داشت یاد و خاطره بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب، از دهه فجر و انقلاب اسلامی به عنوان زلزله قرن بیستم یاد کرد.
بهرام پور اشرف گفت: انقلاب اسلامی باعث مجد و کرامت اسلام در جهان معاصر شد و در مقابل این عظمت، پوزه استکبار جهانی با سقوط حکومت 2500 ساله شاهنشاهی هم به زمین مالیده شد.
وی در ادامه به پائین بودن سطح سواد در شهرستان قشم اشاره کرد و گفت: با پیروزی انقلاب شرایط حوزه آموزش در قشم متحول شد و سطح سواد از 32 درصد و مدرک پنجم ابتدایی به بیش از 86 درصد و در سطح مقاطع عالی تا دکترا افزایش یافته است.
مدیرآموزش و پرورش شهرستان قشم با اعلام اینکه با مساعدت سازمان منطقه آزاد قشم و برگزاری دوره های آمادگی کنکور سال گذشته 60 تن از دانش آموزان این منطقه در رشته های مختلف پذیرش شدند، گفت: کسب رتبه اول آموزش و پرورش قشم در پروژه مهر طی سال های 94 - 95 و موفقیت دانش آموزان این شهرستان در مسابقات رباتیک و جشنواره های مختلف علمی نشانه توجه دولت تدبیر و امید به امر مهم آموزش و پرورش می باشد.
وی از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای عملیات ساخت 40 خانه معلم، تجهیز و ساخت کلاس های درس و همچنین بازسازی و مقاوم سازی شماری از مدارس این شهرستان تجلیل کرد.
بنا به این گزارش زنگ انقلاب با حضور امام جمعه اهل سنت قشم، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندار این شهرستان و شماری از مسئولان ادارات و نهادها در مدرسه نمونه دولتی حضرت خدیجه (س) شهر قشم نواخته شد و در پایان مسئولان از نمایشگاه دستاوردهای علمی و آموزشی دانش آموزان بازدید کردند.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار