b_300_300_16777215_00_images_9511_mome.jpeg

همزیستی نیوز - طرح توسعه راهبردی جزیره قشم در نشست حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با مدیران ارشد شرکت " نومورای" ژاپن، رئیس و قائم مقام موسسه ی حمل و نقل دولتی کره جنوبی، مدیران آژانس همکاری های بین المللی ژاپن در ایران (جایکا) و جمعی از صاحب نظران و شخصیت های اقتصادی، اجرایی وسیاسی داخلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی روز یکشنبه در ساختمان منطقه آزاد قشم در تهران و در جمع مدیران شرکت های یاد شده، گفت: جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره غیر مستقل جهان از ظرفیت های متنوع در بخش های صنعتی برخوردار است.

وی با اعلام اینکه کشاورزی، شیلات و تجارت سه حوزه فعالیت قشم در گذشته های دور بوده است، افزود: برای تقویت این 3 حوزه برنامه های بسیاری از جمله تولید 84 هزار تن ماهی به صورت پرورش در قفس و ایجاد مراکز جدید تولید محصولات کشاورزی به صورت گلخانه ای در دست اقدام است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: طرح جامع خلیج فارس شامل پل، بزرگراه و راه آهن و توسعه 2 مگاپورت شامل بنادر کاوه و سوزا، توسعه فرودگاه، بانکرینگ سوخت رسانی به کشتی های عبوری و ایجاد مراکز مهم مالی از جمله برنامه های توسعه ای در قشم می باشد.

او با اعلام اینکه قشم از ظرفیت های مهم صنعت گردشگری برخوردار است، گفت: 12 ژئو سایت تنها ژئوپارک خاورمیانه در قشم که به ثبت یونسکو رسیده یکی از ویژگی های مهم برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری قشم محسوب می شود.

مومنی تاکید کرد: بیشتر فعالیت های صنعتی در قشم پس از امضای موافقت کشورهای 1 + 5 با ایران و در دوران پسابرجام به حوزه انرژی مربوط می شود و با توجه به ذخایر عظیم نفت و گاز در این منطقه، قشم در آینده به قطب انرژی در خلیج فارس تبدیل خواهد شد.

به گفته او، یکی از سیاست های مهم سازمان منطقه آزاد قشم بهره مندی جوامع محلی از فعال شدن حوزه های سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی است و در کنار مباحث اشتغال مردم جزیره، نگاه ویژه ای هم به طرح توسعه همه جانبه به ویژه در بخش غربی جزیره شده است.

بنا به این گزارش، مراسم اجرای قرارداد به روزرسانی و توسعه طرح راهبردی و مدل کسب وکار منطقه آزاد قشم با مشارکت موسسه " نومورای ژاپن (NRI)" و نشست مشترک با موسسه حمل و نقل دولتی کره جنوبی KOTI در تهران آغاز شد.

مدیران موسسه " نومورای ژاپن (NRI)" موسسه حمل و نقل دولتی کره جنوبی KOTI ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، مدیران شرکت توسعه سرمایه گذاری قشم و مدیران دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست حضور داشتند.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار