b_300_300_16777215_00_images_957_jokar.jpg

همزیستی نیوز - امام جمعه قشم گفت: مسؤولان منطقه آزاد توجه کنند که فلسفه حضور آنان در جزیره، خدمت‌رسانی به مردم است.

 به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت‌الاسلام رضا جوکار در خطبه‌های نماز جمعه قشم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان و ایثارگران 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ امروز دشمن با ملت ایران دارای ابعاد مختلفی است که جنگ در عرصه نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از جمله آن است.

وی افزود: دفاع مقدس همچنان ادامه‌دار است و دشمن در ابعاد مختلف و از راه‌های گوناگون در حال مقابله با ملت ایران است و نقشه‌های زیادی را برای ایران می‌کشد.

امام جمعه قشم اضافه کرد: مواضع قاطع رئیس جمهور در خصوص آمریکا و بدعهدی‌های مکرر این کشور مستکبر نسبت به موضوعاتی نظیر برجام قابل تحسین و تشکر است اما جا داشت وی آمریکا را به‌عنوان منبع شرارت در دنیا نیز معرفی می‌کرد.

جوکار تصریح کرد: مسؤولان بدانند اگر به پست و مقامی رسیده‌اند به برکت حرکت امام راحل و روحانیت و خون‌های پاک شهدا و شکل گرفتن انقلاب اسلامی بوده است.

وی همچنین از بسیج ناحیه مقاومت سپاه قشم در افتتاح و برپایی نمایشگاه رزمی فرهنگی طلایه‌داران ایثار نیز قدردانی کرد.

خطیب جمعه قشم تاکید کرد: ائمه جمعه همانند چتری در بالای سر مردم قرار دارند و با دلسوزی پیگیر مشکلات مردم هستند و با دوری جستن از حزب و جناح با نگاهی پدرانه خواهان اصلاح امور هستند.

جوکار در ادامه با اشاره به حادثه اتوبوس در اسکله پهل و لافت بیان داشت: سازمان منطقه آزاد که هم از ساکنین و مردم قشم و هم از مسافران عوارض دریافت می‌کند باید خدمات و امکانات مناسب در اختیار مردم در بین راه و اسکله‌ها قرار دهد و سازمانی که مدعی رقابت با دنیا است نباید کمبود امکانات داشته باشد و باید جلوی حوادث این‌چنینی را بگیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسؤولان منطقه آزاد توجه کنند که فلسفه حضور آنان در جزیره، خدمت‌رسانی به مردم است.

امام جمعه شهرستان قشم به ادامه بحث سبک زندگی اسلامی با محوریت تربیت فرزند با موضوع وظایف پدر و مادر در قبال فرزندان پرداخت و گفت: والدین مراقب تربیت دینی فرزند خود باشند و آموزش دادن به کودک باید تدریجی و زمان‌دار باشد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌ها باید متفاوت باشند اضافه کرد: آموزش باید گام به گام و مرحله به مرحله به کودک داده شود.

جوکار ادامه داد: آموزش به کودک باید با زبان کودکانه همراه با دلایل قابل درک برای کودک باشد و از آموزش‌های سنگین به کودک خودداری شود.

امام جمعه شهرستان قشم در پایان افزود: یکی از اعمال سفارش که بر گرفته از قرآن و سیره اهل بیت(ع) است دعای والدین برای فرزندان است چراکه دعا کردن برای کودک و دعا کردن برای رشد و تربیت دینی کودک یک وظیفه است.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار