b_300_300_16777215_00_images_955_mapna.jpg

همزیستی نیوز - مدیر پروژه نیروگاه ۱۸ هزار مترمکعبی مپنا در قشم با اشاره به تداوم خسارات ناشی از تزریق گاز غیراستاندارد به این نیروگاه گفت: در هر ۲ هزار ساعت قطعات توربین‌ها را متاثر از استفاده گاز غیراستاندارد با مبلغ سالانه ۴۰ میلیارد ریال تعویض می‌کنیم.‌

سید حسین بهاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم با اشاره به استفاده 50درصد از ظرفیت نیروگاه 18 هزار متر مکعبی مپنا در این جزیره اظهار داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی مپنا با هدف تامین آب شرب مورد نیاز روستاها و صنایع قشم در سال 94 به بهره‌برداری رسید که متاسفانه به دلیل رکود چند سال اخیر و عدم استقبال صنایع تنها 50درصد از  ظرفیت این نیروگاه استفاده می‌شود.

وی بیان داشت: زمانی که مقدمات احداث این نیروگاه در سال 91 انجام می‌شد آنالیز گاز مصرفی پروژه مربوط به خط لوله  گاز استاندارد ارائه شد اما پس از انجام کار متوجه شدیم گاز تزریق شده استانداردهای لازم را برای راه‌اندازی توربین‌ها نداشته و با مشکل مواجه شدیم.

مدیر پروژه نیروگاه مپنای قشم با بیان اینکه با آغاز بهره‌برداری از پروژه دیگر امکان تعویض گاز نبود، افزود: متاسفانه تزریق گاز غیراستاندارد خسارت‌های زیادی را به تاسیسات به ویژه توربین‌های این نیروگاه وارد آورد که همچنان تداوم دارد.

بهاری ادامه داد: به دلیل خسارات شدید وارد آمده به توربین‌ها در هر 2 هزار ساعت کار نیروگاه بایستی قطعات توربین را به قیمت 10 میلیارد ریال تعویض کنیم که در سال بالغ بر چهار بار مجبور به تعویض این قطعه هستیم که سرجمع 40 میلیارد ریال برای نیروگاه هزینه دارد.

وی با اشاره به قرارداد منعقد شده با شرکت‌های برق و آب روستایی قشم تاکید کرد: ما ملزم هستیم در مدت زمانی که نیروگاه به دلیل تعمیرات و تعویض قطعات تعطیل است به شرکت‌های مذکور پرداخت خسارت داشته باشیم که بر سرجمع خسارات افزوده می‌شود.

مدیر پروژه نیروگاه مپنای قشم ابراز داشت: این مجموعه با تکنولوژی روز اقدام به تولید آب مقطر از دریا کرده است که با افزودن مواد معدنی و خوراکی مورد نیاز، آب شرب روستاهای قشم را تامین می‌کند و البته تولید آب‌های بسته‌بندی با استانداردهای روز دنیا را نیز در دستور کار قرار داده است.

بهاری از برنامه جدید شرکت مپنا برای راه‌اندازی نیروگاه 500 مگاواتی با ظرفیت تولید 100 هزار متر مکعب آب در قشم خبر داد و گفت: بهره‌برداری از 100درصد ظرفیت این نیروگاه 18 هزار متر مکعبی مپنا نیازمند تکمیل شبکه انتقال و انعقاد قرارداد است.

 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار