b_300_300_16777215_00_images_955_q.girl.jpeg

همزیستی نیوز - برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه (س) در تالار وحدت قشم، فرصت مناسبی فراهم کرد تا «فرخنده مرجانی» 12 ساله از روستای دولاب این جزیره و مولف برگزیده جشنواره «جابربن حیان» هرمزگان، پیام صلح و دوستی مردم ایران زمین را در قالب نامه ای برای دختران جهان بخواند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در متن نامه این دختر قشمی که در آئین تجلیل از دختران نمونه قشم خوانده شد، آمده است:
دختران دنیا، سلام مرا از خاک تطهیر یافته ی جزیره ی قشم پذیرا باشید
می خواهم برایتان از خود بگویم، نه از دیروزی که مرا پای در بند تعصب می خواستند گلایه کنم و نه درباره ی فردایی که متولد نشده قضاوت کنم، امروز هر لحظه اش سهم من است پس با فهم و اراده ی خویش زمان را به اسارت می کشم تا از بودنم سخن به میان آورم
شما هم خونگرمی ام را باور کنید از آنجا که رد پاهایم از ساحل شنی تا سایه های نخل خرما آدمی را به اغما می برد و حدیث سازگاری با آفتاب را بر چهره ی گندمگونم بخوانید، در این میان و با این تفاسیر مرا بستایید که هرگز روحیه ی لطیف و زنانه ام مغلوب شرایط نشده و دخت جزیره را تنها وارث هنر اصیل عجم بدانید.
کافیست که مجالم دهید تا انگشتانم را به رقص درآورم و از هنر زری بافی و سوزن و نقش حنا معجزه آفرینی کنم؛ آری از نسل امروزم و رویاهایم هرگز در میان میله های محدودیت دفن نخواهد شد و خردمندانه حصار فرهنگ اسلامی ام را در نظر خواهم گرفت تا زندگیم و زیباییم تاراج لعب و لهو شهوت رانان روزگار نگردد، و من قصه ی زنده ی مروارید در دل صدفم.
سلامی به گرمی محبت از درون غارهای نمکدان و خربس، از لابلای جنگل های سبز حرا، به نازی جزایر ناز، از روی ساحل لاک پشتی شیب دراز، به گوارای آب چاهکوه، به درخشندگی دره ستاره ها و سوار بر امواج خلیج همیشه فارس به شما دختران دنیا می فرستم.
از طرف دختران این منطقه، برای شما پیام صلح و دوستی دارم و از شما دعوت می کنم با سفر به این جزیره زیبا، با هم به زیر درختان خرما برویم و رنگینه بخوریم و لباس عشق را از زری و مروارید ببافیم.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار