b_300_300_16777215_00_images_955_festival-geo.jpeg

همزیستی نیوز - دومین جشنواره روستایی ژئوپارک قشم با تجلیل از فعالان این حوزه در مدرسه بزرگ ملاصدرای روستای طبل جزیره برگزار شد.

مدیر ژئوپارک قشم جمعه شب در حاشیه برگزاری این آئین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از برگزاری جشنواره های روستایی ژئوپارک قشم را توسعه پایدار اقتصاد محلی و ارتقای معیشت مردم روستاهایی که در مجاورت ژئوسایت های جزیره زندگی می کنند، اعلام کرد.
حمیدرضا محسن پور اضافه کرد: در دومین دوره این جشنواره از 23 کارآفرینی که حوزه های اقتصاد محلی به موفقیت دست یافتند، تجلیل شد و شماری از آنان تجربه های موقف خود را برای شرکت کنندگان بازگو کردند.
وی تجلیل از فعالان حوزه های کاشانه های میهمان (اقامتگاه های روستایی)، صیادی، کسب و کارهای محلی، کسانی که ایده های خدماتی ارایه کرده اند و همچنین کسانی که در حوزه فرهنگ، هنر و آموزش منشاء خدمات بوده اند را از دیگر بخش های جشنواره امشب برشمرد.
مدیر ژئوپارک قشم گفت: این جشنواره به صورت متوالی با هدف ارتقای روحیه خودباوری و خلاقیت در جوامع محلی در قالب 6 کانون روستایی شامل 2 کانون روستایی شرق جزیره، 2 کانون مرکزی و 2 کانون ویژه روستاهای غرب جزیره برگزار می شود.
محسن پور ادامه داد: منافع حاصل از برنامه های جانبی این جشنواره همچون ارایه انواع نان و غذاهای محلی، برگزاری بازی های کودکان روستایی، ارایه آثار عملی و نقاشی کودکان، در امور خیریه و درمان بیماران نیازمند روستایی صرف می شود.
وی یادآوری کرد: دومین دوره این جشنواره به همت مدیریت ژئوپارک قشم، با حمایت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد، مشارکت دهیاری و شورای اسلامی روستای طبل و آموزش و پرورش بخش شهاب برگزار شد.
مدیر ژئوپارک قشم تاکید کرد: مردم روستاهای جزیره قشم با مشارکت در این همایش ها و آشنایی با نقش اقتصادی اکوتوریسم و ژئوتوریسم می توانند سهمی از بازار گسترده این حوزه ها را از آن خود کنند.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه توانمندی های جوامع روستایی، مسابقه دو میدانی، دوچرخه سواری، پنج سری مسابقات بومی و محلی با اختصاص دو بخش به بانوان با استقبال مردم همراه شد.
اجرای موسیقی زنده محلی و آئین موسیقی «ازوا» از دیگر برنامه هایی بود که در دومین جشنواره روستایی ژئوپارک قشم با شکوهی خاص برگزار شد و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع مساحت و حدود 117 هزار نفر جمعیت در فاصله 20 کیلومتری بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده است.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار