b_300_300_16777215_00_images_955_azad.jpg

همزیستی نیوز - سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم گفت: سامانه ساها مربوط به آزمایشگاه های همکار دانشگاه آزاد اسلامی در این مرکز دانشگاهی راه اندازی و شرایط ارایه 120 نوع خدمات آزمایشگاهی از طریق این سامانه مهیا شد.

منصور آزاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سامانه یاد شده با استقرار بیش از 400 دستگاه تحقیقاتی و آزمایشگاهی، قادر است خدمات گسترده آزمایشگاهی را به اقشار مختلف جامعه ارائه دهد.
وی ادامه داد: این سامانه با یک برنامه سه ساله و صرف هزینه ای افزون بر 30 میلیارد ریال، سطح خدمات خود را تا سه سال آینده به دو برابر ظرفیت فعلی افزایش می دهد.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم توسعه مجموعه های آزمایشگاهی، تحقیقاتی و پژوهشی این مرکز دانشگاهی همگام با طرح های توسعه صنایع نفت، گاز و انرژی قشم و هرمزگان را از سیاست های جدید دانشگاه آزاد قشم اعلام کرد.
آزاد اظهار کرد: در همین چارچوب سامانه ساها با کمک به آموزش نیروی انسانی به عنوان بازوی مطمئن و مورد نیاز صنایع منطقه عمل و همگام با اهداف دولت تدبیر و امید و مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم، اهدف توسعه پایدار، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد مردم منطقه را با جدیت دنبال می کند.
وی گفت: هم اینک دانشجویان و استادان گروه های مختلف علمی این دانشگاه به ویژه گروه های شیمی، عمران، مهندسی شیمی، نفت و معماری از خدمات گسترده این سامانه استفاده می کنند.
سرپرست دانشگاه آزاد واحد اسلامی قشم یادآوری کرد: همچنین ارائه خدمات سامانه ساها از قشم به گروه های مختلف علمی در سرتاسر ایران نیز امکانپذیر است.
وی گفت: در سامانه ساها توسعه شبکه های درون و برون دانشگاهی، اجرای نظام جامع آماری و طراحی بانک اطلاعات آزمایشگاه ها و کارگاه ها، توسعه همکاری های متقابل فنی و علمی با سازمان ها و شرکت های بخش دولتی و خصوصی در بخش آزمایشگاه ها و کارگاه ها از جمله سازمان ملی استاندارد ایران و شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی (نهاد ریاست جمهوری) نیز طراحی شده است.
وی اظهارکرد: هفت هزار مترمربع ساختمان آموزشی، حدود پنج هزار مترمربع ساختمان های پژوهشی و آزمایشگاه های تحقیقاتی و سه هزار مترمربع بخش اطلاعات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قشم، شرایط ویژه ای را برای ارائه خدمات در این مرکز دانشگاهی ایجاد کرده است.
وی اظهارامیدواری کرد که با راه اندازی این سامانه، فعالان اقتصادی مستقر در قشم و هرمزگان از امکانات مهم این مرکز دانشگاهی در بخش های پژوهشی، آزمایشگاهی و علمی بیش از پیش بهره ببرند.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار