b_300_300_16777215_00_images_0002_q.d.jpg

 همزیستی - اولین نشست اعضای شورای اداری سازمان منطقه آزاد قشم در سال 1400 به ریاست علی درویش پور رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان و با حضور معاونان، مشاوران و مدیران سازمان عصر چهارشنبه در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد قشم به نقل از خبرگزاري خبرآنلاين، علی درویش پور در این نشست با اشاره به اینکه فرهنگ قدرشناسی در وجود همه ایرانی ها وجود دارد، گفت: من از همه اقداماتی که تاکنون در منطقه آزاد قشم انجام شده است قدرشناسی و رویه فعلی کار را در این منطقه با شتاب بیشتری دنبال می کنم.

وی افزود: هدف گذاری ما در منطقه آزاد قشم این است که هم مردم جزیره قشم و هم گردشگران تغییرات را کاملا حس کنند و کیفیت امور و معرفت در تمام زمینه ها ارتقاء پیدا کند.

درویش پور با تاکید مجدد بر منحصربفرد بودن جاذبه های طبیعی جزیره قشم نه تنها در ایران بلکه در جهان بر ضرورت تبدیل قشم به مقصد اول و نبض تپنده گردشگری ایران تاکید کرد و گفت: مطمئن باشیم که توسعه گردشگری در قشم به توسعه بقیه حوزه ها از جمله تجارت، حمل و نقل، هتل سازی و دهها حوزه دیگر خواهد انجامید. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه قشم باید بیشتر از هر زمان دیگر بالنده و شکوفا شود، تصریح کرد: ما همه اعضای شورای اداری سازمان منطقه ازاد قشم باید برای توسعه قشم برنامه ریزی و اقدام کنیم و بطور قطع عملکرد تک تک همه ما در تاریخ قضاوت خواهد شد.

به گفته رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم زمان مدیریت مثل برق می گذرد و به همین دلیل مدیران حداکثر استفاده را باید برای توسعه قشم در این مدت کوتاه ببرند.

*حمایت از سرمایه گذاری*

وی با بیان اینکه قشم در حوزه سرمایه گذاری باید بهترین و سرآمد همه مناطق کشور باشد، یادآور شد: از آنجا یی که فلسفه تشکیل مناطق آزاد نیز تولید ثروت و اشتغالزایی است، ما در قشم با حمایت از سرمایه گذاری باید این هدف را دنبال کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در تشریح سیاست های خود برای حمایت از سرمایه گذاری هم گفت: شرایط برای همه سرمایه گذاران در منطقه آزاد قشم باید یکسان شود و ما برای سرمایه گذاران در قشم فرش قرمز به معنای واقعی کلمه پهن می کنیم.

به گفته درویش پور هر سرمایه گذار در قشم باید ظرف 48 ساعت بتواند مدیرعامل و مدیران ذیربط را ملاقات کند و نام قشم برای سرمایه گذاری در کشور باید برند شود.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم همچنین گفت: ما قشم را با مناطق پایین تر از خود در حوزه های توسعه مقایسه نمی کنیم بلکه معیار ما مناطق آزاد پیشرفته دنیا باید باشد که اتفاقا در همین نزدیکی های ما هم هستند.

*هر مدیری تمام اطلاعات حوزه کاری خود را باید داشته باشد*

درویش پور در توصیف خصوصیات یک مدیر موفق هم گفت: هر مدیری تمام اطلاعات حوزه کاری خود را باید داشته باشد، اگر این گونه نباشد به این معنی است که این حوزه و وظایفش برای او مهم نیست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به تشریح موضوع عملکرد مدیران پرداخت و یادآور شد: در هر حوزه ای عملکرد مدیران برای ما تعداد جلسات و گزارش کارهای روزانه و معمولی نیست، بلکه برای ما مهم خروجی آن حوزه است.

وی هنر یک مدیر را کار کردن در شرایط بحرانی دانست و افزود: در شرایط عادی همه می توانند مدیریت کنند.

علی درویش پور با تاکید بر این مطلب که به هیچ عنوان هر نوع رانت را تحت هر شرایطی در هیچ حوزه مدیریتی قبول ندارد، تصریح کرد: سلامت در حوزه توسعه مدیریت و نیروی انسانی برای ما اصل است و کسی که فاقد این خصیصه است نمی تواند با سازمان کار کند.

به گفته وی هرکسی که سالم، کاربلد، ساده و همراه باشد می تواند در سازمان کار کند و اگر کسی فاقد یکی از این موارد باشد نمی تواند همراه سازمان باشد.

رییس هیات مدیره سازمان یکی از اولویت های مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم را درآمدزایی اعلام کرد و گفت: یکی از مهم ترین شاخص های عملکرد هر مدیریت در این سازمان نیز درآمدزایی خواهد بود.

وی همچنین بر ضرورت رصد شدن خروجی عملکرد شرکت های تابعه سازمان تاکید و با حمایت از اقدامات رفع تصرف اراضی در جزیره نیز از آن  به عنوان یکی از حوزه های مهم برای سازمان یاد کرد.

*تکریم مردم، مهم ترین وظیفه مدیران*

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود تکریم مردم را از مهم ترین وظایف مدیران سازمان دانست و یادآور شد: اگر هزار کارهم انجام بدهیم ولی رضایت مردم نباشد پشیزی ارزش ندارد.

براساس دیدگاه علی درویش پور مدیران سازمان باید یا خواسته مردم را اجابت یا آنها را اقناع کنند.

وی سپس به خلاقیت و نوآوری در سازمان به عنوان یک ارزش تاکید کرد و گفت: پاداش ها نیز براساس کارکرد افراد و خروجی کار آنها باید پرداخت شود.

*پیگیری اجرای طرح ها و پروژه ها*

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم بر ضرورت پیگیری اجرای طرح ها و پروژه ها تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: تا 10 روز آینده همه پروژه های نیمه تمام در منطقه آزاد قشم احصاء می شود و پس از آن به صورت روزانه کارکرد هر مدیریت مربوطه برای تکمیل پروژه رصد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بحث مدیریت دوگانه در جزیره قشم هم گفت: قوانین مربوط به تفویض اختیارات باید اجرا شود، در عین حال، رویکرد سازمان تعامل با همه دستگاه های حاکمیتی در جزیره است.

گفتنی است پیش از سخنان علی درویش پور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، معاونان، مشاوران و مدیران این سازمان ضمن معرفی خود و حوزه مدیریت شان، بر آمادگی خود جهت همه گونه همکاری با مدیریت جدید این سازمان تاکید کردند.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار