b_300_300_16777215_00_images_985_kord.jpg

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان خواستار پوشش لباس کُردی در ادارات استان شد و بر حمایت از این کار فرهنگی و ارزشمند تاکید کرد.

بهمن مرادنیا شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از اولین نمایشگاه مد و لباس کُردی در عمارت خسروآباد سنندج و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لباس کُردی از لحاظ پوشش اسلامی مشکلی ندارد و توصیه می کنم که پرسنل ادارات از آن استفاده کنند.

وی لباس کُردی را زیبا، متنوع و دارای پوشش مناسب توصیف و استفاده از آن را در ادارات بلامانع اعلام کرد و افزود: اگر می خواهیم فرهنگ‌مان را حفظ کنیم باید در ادارات نیز همچون اماکن عمومی نیز در راستای ترویج و ارائه این لباس گام برداریم، ضمن اینکه طراحی لباس ها باید تعریف اصولی و پوشش لازم را داشته باشد.

استاندار کردستان لباس را نمادی از فرهنگ هر قوم و ملتی اعلام کرد و یادآور شد: برگزاری نمایشگاه مد و لباس کُردی کاری بسیار ارزشمند است و امیدواریم این کار ادامه داشته باشد و مردم نیز از آن استقبال کنند که فرهنگ به فراموشی سپرده نشود.

مرادنیا خواستار حمایت رسانه ها و دستگاه های مختلف در راستای ترویج و حفظ پوشش کردی در استان شد و اضافه کرد: ما از معدود قوم هایی هستیم که در سطح کشور بی‌نظیر بوده و باید برای حفظ هویت و فرهنگ اصیل خود و ترویج و توسعه آن تمام تلاش خود را به کار گیریم.

وی بر برگزاری چنین نمایشگاه هایی در سطح ملی تاکید کرد و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه در چنین سطحی می تواند در بحث توسعه مسائل فرهنگی، تولید، اشتغالزایی و توسعه استان بسیار تاثیرگذار است، ضمن اینکه لباس کُردی برندی برای استان و زمینه توجه و علاقمندی بیشتر مردم به پوشش آن خواهد شد.

استاندار کردستان گفت: بعد از کنگره بین المللی مشاهیر کُرد و معرفی چهره های شاخص این خطه از ایران اسلامی، برگزاری این نمایشگاه می تواند ادامه دهنده آن مراسم ارزشمند در جهت توسعه مسائل فرهنگی استان باشد.

مدیر برگزاری نمایشگاه مد و لباس کردی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه شامل ۳۰ غرفه از شهرهای استان کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و کردهای مقیم تهران به مدت چهار روز از ۶ تا ۹ مرداد در عمارت خسروآباد برگزار شد.

الهان رحیمی افزود: در کنار ارائه لباس کردهای نقاط مختلف ایران، در این مدت کارگاه مرقوز بافی، شالبافی، هجیجی(زنده بافی)، زیورآلات دست ساز و غرفه های دانشجویان رشته طراحی و مد، خیاط خانه ها و پارچه فروشی های زنانه و مردانه برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در بخش جانبی نمایشگاه اقدام به برگزاری نشست و کلاس های آموزشی تخصصی کلاش بافی، دوخت و دوز شد و در کنار آن تکنوازی و هم نوازی سازهای سنتی زینت بخش نمایشگاه مد و لباس کردی بود.

قرار بود این نمایشگاه به مدت سه روز ۶ تا ۸ مرداد در عمارت خسروآباد سنندج برگزار شود که به دلیل استقبال گرم مردم تمدید و تا ۹ مرداد نیز ادامه پیدا کرد.

نخستین نمایشگاه مد و لباس کُردی با حضور استان های کردستان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و کرمانشاه از  ۶ مرداد آغاز و تا ۹ مرداد در عمارت خسروآباد سنندج به طول انجامید.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار