b_300_300_16777215_00_images_958_razavi.jpg

دولت نهم دولتی را تحویل گرفت که 15 میلیارد دلار صندوق ذخیره ارزی ذخیره کرده بود که این برای توسعه‌ کشور بی‌سابقه بود، درآمد نفتی ما که بالاترین حد ممکن در تاریخ پیش و بعد از انقلاب افزایش داشت و به واسطه‌ این افزایش درآمد و صندوق ذخیره، 800 میلیارد دلار درآمد برای کشور تلنبار شد که باعث رشد 600 درصدی درآمد کشور شد که این در قبل و بعد از انقلاب بی‌سابقه بوده است. در چنین شرایطی که مطلوب‌ترین بسترها و زمینه‌ها برای رشد اقتصادی حاصل بود بدترین وضعیت اقتصادی به دست آمد و آن هم به دلیل انتخاب و دخالت ما در سیاست بود. 

همزیستی نیوز - معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: اگر دولت آقای روحانی بر سرکار نمی‌آمد معلوم نبود شرایط کشور چه می‌شد.

به گزارش ایسنا، سیدجواد حسینی در همایش دهیاران شهرستان مشهد با تاکید بر اینکه امور سیاسی کشور به دهیاران مربوط می‌شود، خاطرنشان کرد: دهیاران شهرستان‌ها چه پیگیر و علاقه مند به مسائل سیاسی باشند چه نباشند سیاست در زندگی و معیشت روستا و توسعه و عقب افتادگی شما بیشترین نقش را ایفا میکند. 

وی با اشاره به سخن شهید مدرس مبنی بر اینکه "سیاست ما عین دیانت ماست"، افزود: پیام انقلاب اسلامی این است که رژیم طاغوت براساس ایدئولوژی اسلام کشور را نمی‌چرخاند و این ناکامی را به دنبال داشت و اگر با نگاه جامع و صحیح دینی به سیاست بنگریم و دین را در سیاست دخالت بدهیم زندگی مردم بهبود پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: به همین دلیل مقدس‌ترین کارهای جوامع کارهای سیاسیست در حالی که عکس آن در ذهن ما جا افتاده است که همیشه تمایل داریم خود را از سیاست کنار بکشیم، در حالی‌که اگر ما سیاسی نباشیم آدم نیستیم، انسان حیوانی سیار است و زمانی که اهل تدبیر، فرهنگ، انتخاب و مشارکت می‌شویم از حیوانیت بالا می‌زنیم، از این منظر است که فعالیت سیاسی مقدس‌ترین فعالیت‌هاست.

حسینی تصریح کرد: همه دولت‌هایی که پس از انقلاب روی کار آمدند دلشان می‌خواست به مردم خدمت کنند و فکر می‌کردند روشی که به کار می‌گیرند بیشتر به درد جامعه می‌خورد و باعث پیشرفت و رشد می‌شود در حالی که فرقشان در این است که روش‌هایی که فکر می‌کردند درست است، نادرست بوده است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه هر اتفاقی که برای ما افتاده به‌دلیل نوع نگاه مردم به عرصه سیاست بوده است، افزود: پس از اینکه دولت نهم بر سرکار آمد با وجود اینکه دوست داشت برای مردم کاری انجام دهد و انجام هم داد، اما چه نتیجهای به بار آورد و دولت آقای روحانی با چه نتیجهای دولت قبل را تحویل گرفت؟

وی ادامه داد: دولت نهم دولتی را تحویل گرفت که 15 میلیارد دلار صندوق ذخیره ارزی ذخیره کرده بود که این برای توسعه‌ کشور بی‌سابقه بود، درآمد نفتی ما که بالاترین حد ممکن در تاریخ پیش و بعد از انقلاب افزایش داشت و به واسطه‌ این افزایش درآمد و صندوق ذخیره، 800 میلیارد دلار درآمد برای کشور تلنبار شد که باعث رشد 600 درصدی درآمد کشور شد که این در قبل و بعد از انقلاب بی‌سابقه بوده است.

حسینی تصریح کرد: در چنین شرایطی که مطلوب‌ترین بسترها و زمینه‌ها برای رشد اقتصادی حاصل بود بدترین وضعیت اقتصادی به دست آمد و آن هم به دلیل انتخاب و دخالت ما در سیاست بود. 

وی با اشاره به اینکه برای سنجیدن رشد اقتصادی کشور، تورم و اشتغال را در نظر می‌گیرند، یادآور شد: در چنین شرایطی که به دلیل سیاست‌هایی که پاسخگو نبود رشد اقتصادی کشور منفی 6.8 درصد شد و این یعنی بالاترین میزان رشد منفی اقتصاد در بهترین شرایط و نه تنها این رشد منفی شد بلکه این درصد استمرار یافت.

حسینی با بیان اینکه در اقتصاد رشد منفی اگر سه سال تکرار شود رکود بر جامعه حاکم می‌شود، اظهار کرد: 5 الی 6 سال این رشد منفی استمرار یافت و رکود بر اقتصاد حاکم شد و اگر در این رکود تورم از حد بالا برود باعث ایجاد رکود تورمی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تورم در این زمان به بالای 40 درصد رفت که حتی در زمان جنگ هم تجربه نشده بود، گفت: رشد منفی اقتصاد و تورم بالای 40 درصد بدترین شرایط اقتصاد مالی یک جامعه است. اگر تورم جامعهای بالای 20 درصد و رشد منفی اقتصاد آن جامعه بیشتر از سه سال ادامه پیدا کند باعث ایجاد رکود تورمی در آن جامعه می‌شود و این بدترین شرایط حاکم بر اقتصاد یک کشور است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه این شرایط بد به دلیل این است که سیاست به همه‌ ما ربط دارد، افزود: دولت نهم و دهم زمانی دولت را تحویل گرفتند که دولت هشتم سالانه 750 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده بود و اگر این نرخ ادامه پیدا می‌کرد در حال حاضر در کشور بحران بیکاری نداشتیم و بهترین شرایط اقتصادی در طول 8 سال در خوشبینانه‌ترین آمار 500 هزار فرصت شغلی ایجاد شد. در حالی‌که در این دولت سالانه 750 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است و  هدف‌گذاری این دولت به گونه‌ای است که سالانه یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کند.

  حسینی افزود: اولین کاری که باید این دولت می‌کرد این بود که جمهوری اسلامی ایران را در نظام بین‌الملل با چهره‌ای واقعی نشان دهد، لذا در روابط بینالملل وقت گذاشت، زیرا اولین چیزی بود که می‌توانست چهره توهمی نظام جمهوری اسلامی ایران را عوض کند. 22 الی 23 ماه مذاکرات فشرده هسته‌ای با رویکردی که جمهوری اسلامی داشت و با همان نگاهی که مقام معظم رهبری دارند یعنی عزت، حکمت و مسئلت که اگر بخواهیم عزت و مسئلت در نظام بین‌المللی جا بیفتد باید از دو رویکرد پرهیز می‌کردیم.

وی تصریح کرد: اولین رویکردی که باید از آن پرهیز می‌شد تقابل و تعارض با دنیا بود و دوم پرهیز از رویکرد سازشی و تساهلی، ما منافع کشور و ملت را به هیچ عنوان نمی‌توانیم زیر پا بگذاریم زیرا این برابر بود با سازش و سازش بدتر از تقابل است و همچنین تقابل بدتر از سازش، هر دو به ضرر جمهوری اسلامی ایران بوده و این دولت باید با پرهیز از رویکرد تقابل و تساهل و با پایه قرار دادن عزت، حکمت و مسئلت رویکرد تعامل با جهان را اعلام می‌کرد.

حسینی با اشاره به اینکه دولت عنوان این تعامل با جهان را تعامل سازنده معرفی کرد، بیان کرد: زیرا این دولت معتقد بود اگر تعامل سازنده ایجاد شود تعادل و در نتیجه تکامل برای جمهوری اسلامی انجام می‌شود و این کار را به نحو احسن به انجام رساند.

وی ادامه داد: این دولت موفق شد در طولانی‌ترین، حساس‌ترین، نابرابرترین و مستمرترین و سهمگین‌ترین مبارزه دیپلماسی غرب پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی را با عزت و بردباری بر بام دیپلماسی برافراشته کند و این توافق هسته‌ای یکی از بحران‌های جدی نظام اسلامی در نظام بینالملل را با عزت و حکمت به انجام رساند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "من به کسانی که این دیپلماسی را انجام دادند انتقاد نکردم، انتقاد من به بدعهدی دشمن است"، گفت: بدعهدی دشمن همیشه بوده و ادامه دارد. آمریکا با دل خوش پای این مذاکرات را امضاء نکرد بلکه ما او را مجبور کردیم. 

مدیر کل سابق آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از دلایل پیروزی دیپلماسی ما قدرت‌دفاعی بسیار بالای ما است، ادامه داد: اگر سپاه، بسیج و رزمندگان نبودند ما با زبان نمی‌توانستیم حرف خود را به کرسی بنشانیم.

وی تاکید کرد: قدرت دانشمندان انرژی هسته‌ای و رهبری آیتالله خامنه‌ای قدرت‌های اصلی ماست که با زبان و گفت‌وگو پیروزی دیپلماتیک ایجاد کردیم، اما در دولت قبل در حالی تحریم‌ها شکل گرفت که این قدرتها بود، اما ما معتقدیم این دولت با خردورزی و زبان عاقلانه‌ و حکیمانه پیروزی جمهوری اسلامی ایران را به نتیجه رساند.

وی خاطرنشان کرد: این دولت باید سه هدف را نشانه گذاری می‌کرد، اول اینکه در عرصه سیاسی آرامش را برای کشور فراهم کند، دوم ایجاد آسایش برای کشور در عرصه اقتصاد و سوم در عرصه فرهنگ امنیت را برای کشور فراهم کند.

  حسینی با تاکید بر اینکه به واسطه اصلاح ساختار اقتصادی در دولت آقای روحانی 250 هزار میلیارد صرفه‌جویی صورت گرفت، ادامه داد: 42 هزار طرح نیمه تمام که بدون کارشناسی در دولت نهم و دهم کلنگ خورده و باید به اتمام برسد دست این دولت باقی مانده است و 700 هزار میلیارد تومان برای به اتمام رسیدن این پروژه‌ها پول نیاز است.

وی تصریح کرد: عده‌ای از مدیران کل ما از دولت قبل در این دولت ماندند، عده‌ای اصولگرا و عده‌ای اصلاح‌طلب هستند و این اولین باریست که در کشور همه نیروهای موجود در انقلاب مورد استفاده قرار می‌گیرند برای اینکه ما در تقابل با هم قرار گرفته بودیم و این دولت زمینه‌ای ایجاد کرد که رفتار متعادل همه گروهها که انقلاب را قبول دارند تا حدی که متضاد با دولت نباشد از آنها استفاده شود و این اولین بار است که این اتفاق می‌افتد.

حسینی با اشاره به دیگر دستاوردهای دولت روحانی گفت: ترویج روحیه اعتدال و روحیه نظام سلامت  از دیگر دستاوردهای این دولت است که قبل از طرح نظام سلامت 50 درصد هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کردیم در حالی که با این طرح پرداخت هزینه‌ها به کمتر از 8 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تحریم‌هایی که در دولت قبل اتفاق افتاده است آثارش در این دولت نمایان است، بیان کرد: اگر این دولت بر سر کار نمی‌آمد معلوم نبود شرایط کشور چه می‌شد؛ در استان خراسان سال گذشته 28 هزار فرصت شغلی ایجاد شد و حدود 470 طرح دادیم که از بعد از سفر استانی ریاست جمهوری تا آخر این دولت به اتمام می‌رسد و 110 هزار فرصت شغلی ایجاد شد که این موضوع در خراسان بی‌بدیل است.

وی با اشاره به افزایش تولید 60 درصدی خودرو و کاهش قاچاق کالا و ارز از 25 میلیارد دلار به 12 میلیارد دلار و برق رسانی به روستاهای بالای 8 خانوار، عنوان کرد: 9 هزار روستا در سال 92 آب‌رسانی میشد که در حال حاضر 400 روستا این وضعیت را دارد. این تاثیر سیاست در زندگی ماست. با سیاست درست چه در بعد خارجی و چه در بعد داخلی  ما آرام در گامی مسیری گذاشتیم که رشد منفی 6.7 درصد را به مثبت 4.4 رساند و برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی نرخ تورم تک رقمی شد.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار