b_300_300_16777215_00_images_icon_9611_madrak.jpg

 همزیستی نیوز: رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی گفت: داشتن مدرک تحصیلی تنها ملاک و شرط کافی استخدام افراد در شرایط فعلی محسوب نمی شود. اشتغال امروز در بازار کار مبتنی بر داشتن مهارت، توانمندی و شایستگی است.

دکتر محمد ضا سپهری در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه ملی کار در بوستان گفتگو در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی ایرنا، برگزاری این نوع نمایشگاهها را در راستای انطباق عرضه و تقاضا نیروی کار در جامعه بسیار مناسب دانست و یکی از مشکلات اصلی بازار کار ایران را عدم تعادل سنی، جنسی، تحصیلی و منطقه ای و همچنین آموزش با نیازهای بازار عنوان کرد.
وی گفت: برگزاری این نمایشگاهها فرصت خوبی است که ضمن کمک به ارائه فرصت های شغلی، کارجویانی هم که بدنبال کار می گردند بخصوص در رشته های آی سی تی و منابع انسانی و بازاریابی بصورت مستقیم به شرکت ها متصل می شوند و قابلیت خود را ارائه می کنند و این انطباق ها در یک محیط و فضای صمیمی صورت گیرد.
سپهری با اشاره به اینکه، این نوع نمایشگاه ها در بسیاری از نقاط دنیا از جمله کشورهای توسعه یافته همه ساله برگزار می شود، بر برگزاری مستمر این نمایشگاه به منظور اشتغال جامعه فارغ التحصیلان کشور تاکید کرد.
وی در ادامه تاکید کرد:وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرکمکی لازم باشد برای هرچه قوی تر برگزار شدن این نوع نمایشگاه انجام خواهد داد.
سپهری در خصوص برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اشتغال نیز اظهارکرد: این وزارتخانه در حوزه معاونت اشتغال، حوزه کاریابی ها و همچنین آموزش و پژوهش به دنبال رونق کسب و کارهای دانش بنیان و ایجاد شبکه ها و نت ورک ها و ایجاد خوشه های کسب وکار مبتنی بر آی تی و آی سی تی است.
وی افزود: ما در شورای عالی اشتغال و سایر شوراها که در حوزه اشتغال تصمیم می گیرند با معاونت علمی و سایر دستگاه های مرتبط همچون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که بتوانند این مشاغل را در کشور توسعه دهند در ارائه تسهیلات و همچنین برداشتن موانع همکاری لازم را خواهیم داشت.
رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی در ادامه با تاکید براینکه، توسعه اشتغال در کشور در گرو تغییر نقش دولت از تصدی گری و متولی به پلتفرم و فراهم کننده و بستر است، افزود: البته نظر رئیس جمهور این است که تمام تصدی های دولت واگذار شود و دولت نباید بنگاه داری کند.
وی ادامه داد: امروز حتی صندوق های بازنشستگی صندوق های تامین اجتماعی مکلف به واگذاری بنگاه های خود به بخش خصوصی شده اند و آنها تنها باید سهام داری کنند و سیاست وزارت رفاه همین است. در حال حاضر شرکت ها در حال وورد به بازار بورس هستند که البته این واگذاری ها از یک فرایند سختی تشکیل شده است که می بایست تسهیل شود.
نخستین نمایشگاه ملی کار با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی امروز پنج شنبه با حضور دکتر محمدرضا سپهری رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی در بوستان گفتگو افتتاح شد.
در این نمایشگاه بیش از 100 شرکت ایرانی برای نخستین بار در سطح ملی، برای جذب نیروی متخصص مورد نیاز خود با یکدیگر رقابت می کنند.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار