b_300_300_16777215_00_images_0103_e.vage.jpg

همزیستی نیوز - آیا دوست دارید شغل فعلی خود را در یک کشور دیگر دنبال کنید؟ شما تنها کسی نیستید که چنین رویایی در سر دارد. همه‌گیری کووید-۱۹ بسیاری از افراد را وادار کرده تا در رابطه با کار خود تجدید نظر کنند از جمله اینکه محلی را که کار می‌کنند، تغییر دهند. 

با خروج از قرنطینه و کاهش محدودیت‌های سختگیرانه مرتبط با همه‌گیری کووید-۱۹، بسیاری از کارمندان و کارگران در اروپا و ایالات متحده همچنان به ترک مشاغل خود فکر می‌کنند و تصمیم دارند شغل خود را تغییر دهند و یا در کشور دیگری شغل فعلی خود را ادامه دهند. 

در آخرین نظرسنجی که موسسه PWC انجام داده از هر ۵ نفری که در این نظرسنجی شرکت کرده یک نفر تصمیم دارد در یک سال آینده کارفرمای خود را تغییر دهد. برای این منظور بهتر است تخمینی از وضعیت حقوق شغل خود در کشورهای دیگر داشته باشید تا بر آن اساس بتوانید مقصد آینده را بهتر انتخاب کنید. 

 آماری که توسط شرکت بیمه ویلیام راسل منتشر شده نشان می‌دهد چگونه میانگین حقوق برای مشاغل مختلف در بین ۳۸ کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه  (OECD) متفاوت است. این شرکت با یافتن میانگین حقوق در هر کشور برای ۳۶ شغل مختلف به صورت ساعتی و تبدیل آن به ماهانه و سالانه به آمار نسبتا جامعی رسیده که می‌تواند چراغ راهنمای بسیار خوبی برای افرادی باشد که می‌خواهند بدانند در شغل خود میزان حقوق و دستمزد در کشورهای دیگر چه وضعیتی دارد. 

حالا می‌توانیم بخشی از این آمار را با هم مرور کنیم.

حقوق یک توسعه‌دهنده وب چگونه است؟

بر اساس آمار به دست آمده یک توسعه‌دهنده وب که می‌خواهد در اروپا مستقر شود در کشورهای مختلف میزان درآمد متفاوتی را دریافت خواهد کرد. در نتیجه حقوق سالانه این فرد در سوئیس ۸۸ هزار و ۴۹۶ دلار خواهد بود. در دانمارک این عدد کمتر و حدود ۷۰ هزار و ۷۶۳ دلار است. اما این عدد در کشورهای فرانسه، هلند، یونان و پرتغال از این هم پایینتر است و به ترتیب ۴۳ هزار و ۷۵۷ دلار، ۴۰ هزار و ۵۳۱ دلار، ‍۱۳ هزار و ۴۹۲ دلار و بالاخره ۱۵ هزار و ۵۵۷ دلار است. 

این آمار همچنین میزان حقوق برای طیف گسترده‌ای از مشاغل از جمله پرستاران، پزشکان، طراحان گرافیک و همچنین حسابدارها هم فهرست شده است. نکته واضح در این میان متفاوت بودن هزینه‌های زندگی در کشورهای مختلف است که می‌تواند بر میزان درآمد هم تاثیر بگذارد.

همانطور که در میزان حقوق دریافتی یک توسعه‌دهنده وب مشاهده شد دانمارک و سوئیس بیش از دیگر کشورها به فرد حقوق پرداخت می‌کنند اما در عین حال باید توجه داشت که هر دو کشور بر اساس شاخص هزینه زندگی OECD جزو ده کشور برتر برای زندگی به شمار می‌روند. 

همچنین این آمار و ارقام فهرستی هم از گران‌ترین و ارزان‌ترین کشورها را هم محاسبه کرده است. بر این اساس سوئيس، ایسلند، نروژ، اسرائيل و استرالیا ۵ کشور با بالاترین هزینه زندگی هستند. در همین حال ترکیه، کلمبیا، مکزیک، لهستان و مجارستان به عنوان مقرون‌ به صرفه‌ترین کشورها در این فهرست لیست شده‌اند. 

بر اساس این آمار یک طراح UX در ایالات متحده بیش از سایر کشورها دستمزد خواهد داشت و می‌تواند سالانه حدود ۱۰۵ هزار دلار درآمد داشته باشد. پس از آن سوئیس با حدود ۸۸ هزار و ۵۰۰ دلار در رده دوم قرار می‌گیرد. در حالی‌که کمترین سطح حقوق برای این شغل مربوط به ترکیه و کلمبیا با به ترتیب حدود سالانه ۶ هزار و ۲۰۰ و ۱۲ هزار و ۳۰۰ دلار است. 

در ادامه بیشترین و کمترین میزان حقوق در این شغل را در کشورهای مختلف اروپایی مشاهده می‌کنید: 

۱- سوئيس ۸۸ هزار و ۴۹۶ دلار 

۲- بریتانیا ۶۴ هزار و ۴۷۸ دلار 

۳- آلمان ۵۸ هزار و ۷۸۲ دلار 

۴- ایرلند ۵۲ هزار و ۷۶ دلار 

۵- لوکزامبورگ ۵۱ هزار و ۶۴۸ دلار 

پایینترین میزان حقوق:

لهستان ۲۰ هزار و ۶۱۳ دلار 

مجارستان ۱۸ هزار و ۴۰۴ دلار 

پرتغال ۱۷ هزار و ۷۶۹ دلار 

یونان ۱۶ هزار و ۷۳۱ دلار 

اسلواکی ۱۶ هزار و ۴۶۱ دلار 

پزشک

پزشکان در ایالات متحده آمریکا به صورت میانگین سالانه ۱۵۱ هزار دلار درآمد دارند. پس از آمریکا کشورهای کانادا با ۱۱۲ هزار و ۲۹۰ دلار و همچنین نروژ با ۱۱۰ هزار و ۶۶۸ دلار بالاترین میزان درآمد را در میان کشورهای عضو OECD دریافت می‌کنند. این در حالیست که پزشکان در ترکیه با حدود سالانه ۸ هزار دلار، مکزیک با حدود ۱۰ هزار دلار و جمهوری چک با حدود ۱۵ هزار دلار کمترین حقوق دریافت شده را در میان این کشورها به خود اختصاص داده‌اند. 

در ادامه نگاهی به بیشترین و کمترین میزان درآمد یک پزشک در کشورهای اروپایی داشته باشیم. گفتنی است این اعداد به دلار آمریکا در نظر گرفته شده است. 

۵ کشور برتر اروپایی

نروژ - ۱۱۰ هزار و ۶۶۸

سوئيس ۱۰۱ هزار و ۴۴۷

ایتالیا ۹۳ هزار و ۱۵۲ 

هلند ۷۰ هزار و ۴۸۴ 

ایرلند ۶۹ هزار و ۸۴۲ 

پایینترین‌ها:

یونان ۳۵ هزار و ۳۴۷ 

اسپانیا ۳۵ هزار و ۵۳

اسلواکی ۲۳ هزار و ۱۲۶

پرتغال ۲۱ هزار و ۶۱۵

جمههوری چک ۱۴ هزار و ۸۵۳ 

طراح گرافیک

بالاترین میزان دستمزد برای طراحان گرافیک در دنیا متعلق به سوئيس با سالانه ۸۲ هزار و ۲۵۸ دلار، لیتوانی با ۵۸ هزار و ۴۶۷، نروژ با ۵۷ هزار و ۹۹۰ است. این در حالیست که پایینترین میزان متعلق به ترکیه با ۴ هزار و ۴۴۱، کلمبیا با ۶ هزار و ۱۵۵ و  مکزیک با ۶ هزار و ۸۲۹ دلار آمریکا است. اعداد به دلار آمریکا در نظر گرفته شده است. 

۵ کشور برتر اروپایی

 سوئیس - ۸۵ هزار و ۲۵۸

لیتوانی - ۵۸ هزار و ۴۶۷

نروژ - ۵۹ هزار و ۹۹۰

دانمارک - ۵۶ هزار و ۲۴۸

ایتالیا - ۴۸ هزار و ۵۲۵

پایین‌ترین‌ها:

اسلوونی - ۱۵ هزار و ۷۵۹

پرتغال - ۱۲ هزار و ۴۹ 

لهستان - ۱۱ هزار و ۷۷۹

یونان - ۱۱ هزار و ۷۲۵

مجارستان - ۱۱ هزار و ۳۱۴ 

حسابدار

برای حسابداران بالاترین میانگین حقوق در سوئیس با حدود ۱۱۹ هزار دلار، ایسلند با حدود ۸۳ هزار و اتریش با حدود ۷۲ هزار دلار به ثبت رسیده است. در حالیکه پایینترین‌ها در ترکیه با حدود ۸ هزار، مکزیک حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ و یونان با حدود ۱۴ هزار دلار آمریکا بوده است. 

در ادامه نگاهی به بهترین و بدترین کشورها از نظر پرداخت حقوق در رشته حسابداری می‌اندازیم. اعداد به دلار آمریکا در نظر گرفته شده است.

۵ کشور برتر اروپایی:

سوئیس - ۱۱۸ هزار و ۷۱۴

ایسلند - ۸۳ هزار و ۲۱۹ 

اتریش - ۷۲ هزار و ۶۰

هلند - ۶۹ هزار و ۵۷۰ 

دانمارک - ۶۸ هزار و ۹۴۹

پایین‌ترین کشورهای اروپایی:

اسلواکی - ۱۹ هزار و ۳۸

پرتغال - ۱۸ هزار و ۷۰۰

مجارستان - ۱۸ هزار و ۷۳

لهستان - ۱۷ هزار و ۶۶۸

یونان - ۱۴ هزار و ۱۲۶

اگر شغل شما در میان این فهرست نبود، نگران نباشید، شما می‌توانید با مراجعه به این لینک شغل خود را پیدا کنید و میزان درآمد تخمینی در کشورهای مختلف عضو OECD را محاسبه و با یکدیگر مقایسه کنید.

منبع: یورونیوز

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار