b_300_300_16777215_00_images_9812_vouhan.jpg

همزیستی نیوز - رئیس‌جمهوری چین امروز (سه‌شنبه) با سفر به ووهان، برای اولین مرتبه از زمان شیوع کرونا ویروس در ماه ژانویه از کانون این بحران بازدید به عمل آورد؛ این امر نشانه مهمی از تحت کنترل بودن شیوع این ویروس است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ سفر از پیش اعلام نشده شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در شرایطی انجام می‌شود که تدابیر بی‌سابقه‌ای از پایان ژانویه برای قرنطینه شهر ووهان و استان هوبئی انجام شده و در هفته‌های اخیر تعداد مبتلایان به کروناویروس در این مناطق کاهش نشان داده است.  

خبرگزاری دولتی شینهوا گزارش داد، شی جینپینگ با هواپیما وارد مرکز استان هوبئی شد تا "به روند جلوگیری از این ویروس و اقدامات پیشگیری" در این منطقه نظارت کند.

این رسانه دولتی چین نشان داد که شی جینپینگ که ماسک به صورت دارد، از طریق ارتباط ویدیویی با کادر درمانی و بیماران یکی از بیمارستان‌های این شهر صحبت می‌کند. شی همچنین قصد دارد از مقام‌های نظامی، کارگران، پلیس، بیماران و ساکنان بازدید به عمل آورد.

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته تنها ۱۹ مورد جدید ابتلا به کروناویروس گزارش شده است که کمترین میزان از ۲۱ ژانویه است. در همین حال شمار کل مبتلایان به کووید-۱۹ در سراسر جهان به حدود ۱۱۴ هزار و ۵۰۰ مورد رسیده است.

همزمان با این سفر، رسانه‌های محلی اعلام کردند که مقام‌های استان هوبئی چین در حال بررسی برنامه‌هایی هستند تا اجازه سفر به افراد در مناطق با خطر کم یا متوسط در این استان داده شود.

طبق گفته رسانه‌های محلی، ممکن است افراد با استفاده از یک سیستم کنترل مبتنی بر موبایل اجازه سفر پیدا کنند. مقام‌های محلی چینی در هفته‌های اخیر از این سیستم نظارتی بسیار استفاده کرده‌اند.

با این حال، هشدارهای مقام‌های چین در مورد خطرات انتقال بیماری از سوی افراد خارجی یا چینی‌هایی که از کشورهای دارای شیوع بالا به کشور خود بر می‌گردند افزایش یافته است.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار