b_300_300_16777215_00_images_icon_ghari.jpg

همزیستی نیوز - ازنخستین دستگاه "میترینگ جایگاه سوخت آلتراسونیک" ساخت ایران  که  در اندازه گیری دقیق مخازن وپمپ های جایگاه های سوخت  کاربرد دارد، طی مراسمی درجریان برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری صنعت جایگاه داری کشوررونمایی  شد.

به گزارش خبرنگارما این دستگاه  در قالب طرح پژوهشی یک گروه دانش بنیان تحت حمایت جهاد دانشگاهی  خواجه نصیر طوسی بومی سازی و با مشارکت مرکز مطالعات جایگاه داران سوخت کشور انبوه سازی می شود.

مهندس "اشکان شفیعی" مسئول گروه پژوهشی ساخت دستگاه میترینگ سوخت  آلتراسونیک  گفت: نمایش میزان مصرف سیال، ساعت کارکرد و جریان و دمای سیال، نشان دادن میزان مصرف کل و برگشتی و وضعیت  باطری  همچنین  نمایش تاریخ میلادی و شمسی و تغییر واحدهای اندازه گیری و هشدارنسبت به نشت  و ترکیدگی لوله  از جمله قابلیت های این دستگاه است.

وی افزود: دقت بالای کنتور برای مصرف سوخت تانکر و جایگاه سوخت، محاسبه دمای سیال عبوری قابلیت کنترل برسوخت ورودی با قطع و وصل از راه دور، قابلیت ارسال اطلاعات در بستر Wi-Fi فرکانس رادیوی، مصرف بسیار ناچیز باطری و بدون نیاز به کابل برق، قابلیت نمایش بر موبایل و کامپیوتر های شخصی و صدور قبض تفکیکی از مزیت های  منحصر به فرد این دستگاه است.

وی حمایت معنوی ومادی و بها دادن به گروه های دانش بنیان و نخبگان  کشور را توسط دولت مردان ومسئولین مورد تاکید قرارداد وخاطر نشان کرد: اگر اراده واقعی در حمایت از جوانان نخبه و مبتکر این مرز بوم وجود داشته باشد با اطمینان و اتکا به همین حوانان، نیازمند تکنولوژی بیگانه  نیستیم.

 درمراسم رونمایی از این طرح که گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولین جهاد دانشگاهی،  مدیران حوزه انرژی و پخش فراوردهای نفتی و همچنین رئیس واعضای هیئت مدیره انجمن صنفی جایگاه داران سوخت کشور حضور داشتند، "شهباز حسن پور" نماینده مردم سیرجان و بردسیر و رئیس فراکسیون اصناف کشورگفت: حمایت از دانشجویان نخبه و گروه های دانش بنیان وظیفه همه ماست و باید برای خودکفایی و بومی سازی تکنولوژی در کشور از نخبگان و دانشجویان مبتکر و خلاق حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مجلس برای حمایت بیشتراز نخبگان کشور و گروه های دانش بنیان از هیچ کوششی دریغ نمی کند .

وی همچنین برگزاری نخستین نمایشگاه جایگاه های سوخت وصنایع وابسته و همچنین اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری در صنعت جایگاه داری سوخت را فرصتی بسیار خوب برای شناخت نیازهای این حوزه وعرضه تولیدات  گروههای دانش بنیان دانست .

حسن پور افزود: انجمن جایگاه داران سوخت کشور ومرکز مطالعات آن با برگزاری این نمایشگاه و همایش  ابتکار خوبی به  خرج دارند و امیدواریم آغاز خوبی برای تحول در جایگاه های سوخت کشورباشد.

علی منشی مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه ریزی جایگاه های سوخت کشور هم در این مراسم گفت: تفاهم نامه انبوه سازی دستگاه مذکور برای نصب در جایگاه های سوخت کشورامضا شده است و پس از بررسی های لازم اجرایی می شود.

 وی خاطر نشان کرد: نصب و استفاده از دستگاه "میترینگ  سوخت آلتراسونیک" تاثیر زیادی دررفع مشکلات فنی جایگاه داران سوخت  در این زمینه دارد.

وی اظهارداشت: به رغم اینکه ایران جزء کشورهای انگشت شمار دارای پمپ بنزین از 50 سال پیش در منطقه بوده است، متاسفانه با گذشت  چند دهه هنوز در جایگاه های سوخت از روش  اندازه گیری منسوخ و قدیمی استفاده می شود.

در این مراسم که بیژن حاج محمد رضا رئیس انجمن جایگاه داران سوخت کشور،  دکتر خداد  رئیس جهاد دانشگاهی  دانشگاه خواجه نصیر طوسی نیز حضور داشت، "ابولفضل تابش" مشاور رئیس جهاد دانشگاهی خواجه نصیر طوسی نیز طی سخنانی ضمن تشریح فعالیت های علمی و تحقیقی، پژوهشی این نهاد، آمادگی جهاد دانشگاهی را برای اجرای هر گونه طرح در حوزه نفت وانرژی  بویژه حوزه صنعت جایگاه داری اعلام کرد.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار