b_300_300_16777215_00_images_icon_9612_azari.jpg

همزیستی نیوز: وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات حلقه مفقوده در توسعه شهرهوشمند را یکی نبودن همه ظرفیت ها و قابلیت های شهری در راستای رسیدن به یک هدف عنوان کرد.

به گزارش ایرنا محمد جواد آذری جهرمی روز یکشنبه در حاشیه نخستین کنفرانس تهران هوشمند در جمع خبرنگاران افزود: باید بردارهای همه ظرفیت ها و قابلیت های شهری در راستای هدفی مشترک یکی شوند که اکنون این مهم حلقه مفقوده در توسعه شهر هوشمند است.
وی با بیان اینکه اکنون برخی بخش ها و جزء ها در شهر تهران هوشمند شده و درحال ارائه خدمت و فعالیت هستند، ادامه داد: برخی امور هم در این شهر هوشمندانه ارایه می شود.
آذری جهرمی خاطرنشان ساخت: شاخص های شهرهوشمند در جهان مشخص است اما ما باید بدانیم از ایجاد شهر هوشمند چه اهدافی را مد نظر داریم که محقق شود.
عضوهیات دولت گفت: سطح و میزان مراجعات مردم و اموراتی که با شهرداری ها دارند یکی از ظرفیت های هوشمند سازی است علاوه برآن حمل و نقل و ساختمان های هوشمند نیز از دیگر ظرفیت های این بخش است.
وی خواستارآن شد تا به لحاظ عددی مشخص شود اکنون چه تعداد ساختمان در تهران متصل به شبکه است و بوسیله ابزارهای هوشمند درحال مدیریت هستند.
آذری جهرمی افزود: باید مشخص شود چه میزان سفرهای غیر ضروری وجود دارد که هوشمند سازی می تواند آنها را حذف کند و یا هوشمند سازی چگونه می تواند به شفاف سازی در کارها موثر باشد.
وزیرارتباطات از آغاز هدف گذاری در مجموعه شهری کشور برای رسیدن به شهر هوشمند داد و آن را از جهت رفاهی که برای شهروندان به ارمغان می آورد مهم ارزیابی کرد.
وی گفت:تلاش برای تحقق شهرهوشمند را فرصتی برای ایجاد اشتغال توصیف کرد که کسب و کارهای نوپا می توانند از آن به خوبی استفاده کنند.
آذری جهرمی از پیگیری دولت برای تبیین شاخص های شهرهوشمند با کمک شهرداری ها خبرداد و افزود: بدین ترتیب وظایف و تکالیف شهرداری ها برای حرکت در این مسیر مشخص خواهد شد ضمن آنکه وظایف دولت هم روشن خواهدشد.
عضوهیات دولت ادامه داد: از طرف دیگر مردم هم خواهند فهمید می توانند از چه خدماتی بر بستر شهرهوشمند بهره مند شوند.
به گفته وی، اکنون در شاخص های خدمات مجزا در شهرهوشمند روند خوبی طی شده است که در آینده نیز بهتر خواهد شد.
وزیرارتباطات خاطرنشان کرد: وجود مشکلات متعدد در حوزه مدیریت شهری انگیزه لازم برای توسعه شهرهوشمند را ایجاد کرده است که باید اقدام های لازم به جد پیگیری شود.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار