b_300_300_16777215_00_images_958_IMG_2701.JPG

همزیستی نیوز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: شرایط  کار در رسانه ها مخصوصا مطبوعات محلی بسیار ویژه و متفاوت از دیگر بنگاه هاست.

سعید مازندرانی در گفت و گو با همزیستی نیوز افزود: وجود این شرایط می طلبد که مدیران مسئول رسانه ها اطلاعات خودشان را در زمینه این شرایط افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان آماده است دوره هایی را هم برای مدیران مطبوعات و هم برای خبرنگاران جهت آشنایی هرچه بیشتر آنها با قوانین، مقررات و نحوه عقد قرار داد برگزار کند در خصوص انواع روابط فی مابین بین خبرنگاران و رسانه ها توضیحاتی داد و گفت: برخی از خبرنگاران تنها مطلب شامل خبر، گزارش یا مقاله به نشریات می دهند و هیچ گونه ارتباط کاری دیگر با آنها ندارند.

به گفته وی برخی ها نیز کار معینی را برای نشریات انجام می دهند که در این شرایط لازم است نوع کار، نوع قرارداد، ساعت کار و میزان حق الزحمه براساس قانون کار مشخص شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان یادآور شد: برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل بین مدیران و خبرنگاران و سایر عوامل دخیل در کار رسانه ها، لازم است نشست های مشترکی بین کارشناسان این اداره کل و هرکدام از گروه های رسانه ای برگزار شود تا هر گروهی  با وظایف قانونی خود آشنا شوند.

مازندرانی در خصوص بیمه خبرنگاران نیز گفت: هرخبرنگاری را به صورت ساعتی و به تعداد روزهای کارکرد آنها  می توان بیمه کرد و در این خصوص و سایر موارد البته لازم است که نشست هایی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی استان برگزار شود که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان برای برگزاری این نشست ها پیش قدم خواهد شد.

وی در خصوص برخی احکام هیات های تشخیص ادارات کار برعلیه نشریات استان که اخیرا صادر شده است نیز خاطرنشان کرد: احکام این هیات ها براساس مستندات قانونی صادر می شود و علت ناراحتی مدیران این نشریات این است که شرایط قانونی بکارگیری نیروها را از ابتدا رعایت نکرده و در جلسات هیات های تشخیص جهت دفاع از خودشان هم به رغم دعوت شدن، شرکت نکرده اند. 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار