sarli1.jpg

همزیستی نیوز - رابط استاندار گلستان در امور ترکمن ها در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن از بسترسازی مناسب تدریس زبان ترکمنی در مدارس مناطق ترکمن نشین استان گلستان خبر داد.

دکتر ارازمحمد سارلی با اشاره به مکاتبات و مذاکرات صورت گرفته با وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری  و آموزش و پرورش در راستای عملیاتی شدن امکان تدریس زبان ترکمنی و رایزنی با مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در این خصوص گفت: این مجوز طی دو نوبت مذاکره متعاقب برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر استاندار محترم و دفتر حضرت الله نورمفیدی(شنبه مورخ 17مهر 1395) از طرف ایشان اعلام شد.

این استاد دانشگاه جزییات بیشتری در باره راهکار اجرایی آغاز تدریس زبان ترکمنی به نقل از مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: روش اجرایی مبتنی بر تقاضای انجمن اولیا و مربیان هر مدرسه با هماهنگی مدیریت و تصویب در شورای آموزش و پرورش شهرستان ممکن است، همچنین ماده درسی و میزان حق الزحمه مدرس می باید مشخص شود و البته زمان اجرای این واحد درسی در ساعات فوق برنامه خواهد بود.

دکتر سارلی با اشاره به آمادگی اهل قلم و کارشناسان این حوزه جهت اجرایی شدن این نیاز و خواسته عمومی ترکمن ها از مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها خواست تا با اراده کافی به حمایت و بسترسازی از این اقدام مبارک مبادرت ورزند و البته انجمن اولیا و مربیان مدرسه می باید در ابتدا متقاضی تدریس این واحد درسی شوند.

سارلی که به پیگیری اجرای اصل 15قانون اساسی اهتمام می ورزند در مورد رسم الخط ترکمنی توضیح داد که در این باره توافق کلی وجود دارد تفاوت نظر بر روی علایم گرافیکی چند حرف نمی تواند مانع اجرای آن برای سال تحصیلی امسال باشد. ضمن اینکه از برگزاری جلسه تخصصی زبان ترکمنی با مشارکت صاحب نظران امر در طول ماه های نزدیک خبر داد.

وی در پایان ضمن تشکر از مدیرکل آموزش و پرورش استان بخاطر دغدغه ایشان نسبت به پاسخگویی به این خواسته ترکمن ها اظهار امیدواری کرد تا از اکنون (مهرماه1395) مدیران و اولیای مدارس در مناطق ترکمن نشین برای ایجاد فضای تدریس زبان ترکمنی با رغبت و انگیزه ی بیشتری ورود و برنامه ریزی نموده و در طول سال تحصیلی امسال نسبت به اجرای آن اهتمام ورزند

 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار