b_300_300_16777215_00_images_957_sayad1.jpg

همزیستی نیوز - رئیس دادگستری شهرستان گُمیشان در خصوص درگیری عصر دوشنبه صیادان غیر مجاز و مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: صیاد با گلوله به خطا رفته کشته شده و محیط بان عامل قتل پس از تحقیقات لازم و صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

محمد تازیکی عصر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقتول با موتورسیکلت و به همراه حدود 10 دستگاه موتورسیکلت دیگر از صیادان غیرمجاز که بعضا دو نفر سرنشین داشتند به سمت کانال های آبی شمال گُمیشان برای صید می روند که با گزارش مردمی به اداره محیط زیست دو نفر از محیط بانان به محل عزیمت و در پی آن صیادان با دیدن مامورین اقدام به فرار می کنند.
وی اظهار کرد: در حین فرار صیادان فرد مقتول در حالی که روی موتور خود نشسته و متوقف بوده است با صدای بلند خطاب به سایر دوستان خود بیان می دارد که برگردید این مامورین کاری نمی توانند بکنند.
تازیکی افزود: در ادامه دو تیر که اولی هوایی و جنبه اخطار داشته است از اسلحه سازمانی مامور محیط زیست شلیک می شود که گلوله دوم به پشت مقتول اصابت و به رغم اعزام به موقع به نزدیکترین بیمارستان در شهرستان بندرترکمن و عمل جراحی صورت گرفته، به سبب خون ریزی شدید صیاد فوت می کند.
رئیس دادگستری گُمیشان ادامه داد: دستورات اولیه جهت انجام کالبد شکافی و تشخیص علت تامه فوت توسط پزشکی قانونی صادر و سلاح و مهمات توقیفی جهت بررسی به کارشناس اسلحه و مهمات اداره پلیس آگاهی مرکز استان گلستان مستقر در گرگان ارجاع شده است.
تازیکی افزود که پس از تحقیقات لازم اتهام به محیط بان گُمیشانی تفهیم و با صدور قرار بازداشت موقت متهم روانه زندان شد.
وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایرنا که اتهام محیط بان دقیقا چه بوده است؟ توضیح داد: اتهام قتل است اما اینکه عمد یا شبه عمد یا نظایر آن بوده است، نیازمند بررسی های پلیسی و قضایی و اظهار نظر دقیق کارشناسان خبره و ذیصلاح است.
به گزارش ایرنا؛ شهرستان مرزی و ساحلی گُمیشان همجوار با کشور ترکمنستان در غرب استان گلستان و کرانه شرقی دریای خزر با داشتن کانال های ماهی و میگو و تالاب هایی که پرندگان مختلف در آن وجود دارند؛ جاذبه زیادی برای شکارچیان و صیادان دارد.
صیادان به روش های مختلف اقدام به صید پرندگان یا آبزیان می کنند که برخی از اقدامات آنها خلاف قانون و مقررات محیط زیست است.
استان گلستان با اقلیم متنوع و برخوردار بودن از دریا، جنگل، دشت، کوهستان و کویر دارای گونه های مختلف و بعضا نادر گیاهی و جانوری است.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار