یونس شکرخواه درباره دغدغهی این روزهایش در فضای رسانهای میگوید که ترجیح میدهد در خانه بنشیند و تجارب و خاطراتش را بنویسد. این استاد روزنامهنگاری همچنین قصد دارد در حوزه چشماندازهای فردای روزنامهنگاری، new media، فضای آنلاین، social media و فضاهایی که شاید الان به آن توجهی نمیشود، بنویسد.
شکرخواه که در حاشیه مراسم روز خبرنگار در ایسناگفتوگو میکرد، دربارهی مهمترین دغدغههای این روزهایش در حوزه رسانه چنین میگوید: این روزها کماکان تدریس را دارم و خیلی ترجیح میدهم اگر در خانه بنشینم، تجارب و خاطراتم را دوباره بنویسم؛ از محیطهایی که در آنجا بزرگ شدم، جاهایی که ترک کردم و محلهایی که به آنها پیوستم. تغییر فازی که از کار روزنامهنگاری چاپی به آنلاین دادم. دوباره نگاهی به کتابهایم بیندازم و خلاءهایی که داشتهاند را پر کنم.
این روزنامهنگار باسابقه سپس ادامه میدهد: واقعا ترجیحم این است که در خانه بنشینم و تجاربم را بنویسم. کمی هم اگر بشود در حوزه چشماندازهای فردای روزنامهنگاری ترجمه کنم؛ یعنی بیشتر منظورم new media، فضای آنلاین، social media و در مجموع فضاهایی است که شاید الان به آن توجهی نمیشود و فقط مصرفکننده صرف آن با سندرم دانلود و بدون فکر آپلود و کسب مهارتهای این حوزه شدهایم؛ دغدغهی این روزهای من اینهاست.
شکرخواه در پاسخ به اینکه در مجموع فضای رسانهای کشور را این روزها چطور ارزیابی میکند؟ اظهار کرد: به نظرم فضای رسانه ما از جهاتی جالب نیست. تلاش میشود اما یک مقدار از سوی مسوولان، مقامات و ... نسبت به رسانهها کجفهمی وجود دارد و اینکه هر انتقادی را تهدید قلمداد میکنند. از طرف دیگر هم، سرتاسر دنیا به زبان فارسی حرف میزنند، هر چه هم میخواهند میگویند. ما بیتوجه به حرفهای آنها ماندهایم و انگار که کسی نمیشنود. آنها حرف میزنند و دست روزنامهنگار ما خیلی باز نیست که هم سوژههای خودش را تعقیب کند و هم بتواند آن فضای اطراف رسانههای ما که به مخاطب ما دسترسی کامل دارد را با وزن خودش نشان دهد.
این استاد روزنامهنگاری در پایان با اعتقاد بر اینکه فضای رسانهای کشورمان باید به سمت تولید و فقط تولید برود، گفت: رسانههای ما گُر نگیرند و از صفت سازی پرهیز کنند و به قلب حقیقت بزنند. الان که روزنامهها از سرعت رسانههای آنلاین عقب افتادهاند میتوانند کمی سمت تحلیل و مکاشفهگری، تحقیق و پیگیری اخبار بروند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.