tanz2.jpg

مدیرعامل منطقه آزاد تازه تاسیس غرب جزیره‌ قشم، با توجه به وعده‌های عملی نشده‌ منطقه آزاد قشم در 25 سال گذشته،  بخشی از وعده‌های این منطقه‌ آزاد را (داوطلبانه) تقبل می‌کند.

به گزارش سرویس خبری روزنامه روزگار ما از سال1400، این مدیرعامل از راه‌اندازی ناوگان هوایی و زمینی در غرب جزیره‌ قشم خبر داد.

او گفت: بزودی 64 فروند هواپیما و تعدادی اتوبوس(وی ای پی) به ناوگان مسافری غرب جزیره افزوده خواهد شد. گفته می‌شود این تعداد وسائط نقلیه برای جابجایی شهروندان سازمان منطقه آزاد غرب جزیره به سمت سازمان منطقه آزاد قشم در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل افزود: این جابجایی برای تبادل فرهنگی بیشتر شهروندان این دو منطقه‌ آزاد انجام می‌شود تا از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری همدیگر بازدید کنند.

او گفت: روستائیانی که برای امور شخصی و یا مراجعات اداری و یا درمانی به دلیل بالا بودن کرایه‌ها، خیلی وقت است، موفق به آمدن به مرکز شهرستان نشده‌اند، می‌توانند هر روز راس ساعت هفت صبح در کنار جاده‌های غرب جزیره(که طبق یکی از همان وعده‌ها به زودی تبدیل به بزرگراه خواهد شد) منتظر سرویس‌های جدید این ناوگان هوایی و زمینی بنشینند.

وی افزود: آشنایی شهروندان منطقه آزاد غرب با شهروندان منطقه آزاد شرق باعث نهادینه شدن فرهنگ صبوری در بین شهروندان می‌شود و این نقطه‌ قوتی برای مدیریت ما محسوب خواهد شد.

او گفت: این شیوه آشنایی با صبوری مردم قشم به شهروندان غرب می‌آموزد که در قبال هر قول و وعده‌ای که از سوی مدیرعامل داده می‌شود ذوق‌زده نشوند، بلکه یک سیکل 25 ساله یا بیشتر باید طی شود تا ببینیم زیرساخت‌های لازم برای قول‌هایی که پشت سر هم داده می‌شود وجود دارد یا فاقد این زیرساخت‌هاست، به هر حال به آن‌ها می‌فهماند که هر قولی الزاما قابلیت اجرایی ندارد، بلکه بسیاری از وعده‌های ما در مناطق آزاد آناً از ذهن‌مان می‌گذرد و طبعا شاخص‌های استاندارد یک قول به معنای واقعی کلمه ندارد و این را از همین آغاز شروع به‌کار منطقه آزاد می‌خواهیم به آن‌ها تفهیم کنیم تا فرایند توسعه را در این منطقه سرعت ببخشیم.

 او گفت: یکی از چالش‌های ما برای توسعه‌ منطقه آزاد غرب جزیره عجول بودن مردم است که یک‌شبه می‌خواهند مثل مردم قشم ثروتمند شوند که این غیرممکن است و نیاز به طی یک فرایند توسعه‌ای دارد و کمی زمان‌بر هست.

وی حداقل این بازه زمانی را 25 سال اعلام کرد و حداکثر تا بی‌انتها تخمین زد. با این حال او گفت: ما از مردم می‌خواهیم که در فرایند توسعه نقش‌آفرینی کنند و بدانند قول و وعده‌هایی که داده می‌شود بالاخره روزی عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: ما به حدی به این مقوله پایبندیم که به قول معروف  سرمان برود قول‌مان نمی‌رود!

وی تبیین کرد: ما در وفای به قول خویش آن‌چنان حساسیت داریم که نه تنها وعده‌های خود را عملی می‌کنیم بلکه وعده‌های سازمان منطقه آزاد قشم (و حتی سایر مناطق آزاد) را هم به گردن می‌گیریم.

او گفت: هرچند وعده‌های منطقه آزاد قشم بر گردن ما سنگینی خواهد کرد با این حال به برخی از آن‌ها ورود می‌کنیم.

وی افزود: احداث پل خلیج فارس از آن دست قول و وعده‌هایی است که قرار است ما به جای منطقه آزاد قشم نقش‌آفرینی کنیم و تا سه سال آینده به مردم تحویل بدهیم.

وی در ارتباط با وعده‌های خاص منطقه آزاد غرب جزیره گفت: ما تربیت مدیران آینده‌ منطقه آزاد غرب جزیره را از مهد کودک‌ها شروع می‌کنیم تا این نونهالان در آینده تبدیل به مدیران توانمند بومی برای اداره‌ منطقه آزاد غرب جزیره شوند.

وی اذعان کرد: اگرچه امروز نیز غرب جزیره از نیروهای تحصیل‌کرده فراوانی برخوردار است که هر کدام می‌توانند در جای جای کشور، منطقه آزادی دیگر برای خود تاسیس کنند، ولی استفاده از این نیروها ظلم آشکار به نسل‌های آینده است چرا که باعث هدررفت انرژی آن‌ها خواهد شد و این درمغایرت با توسعه‌ پایدار است.

 وی تاکید کرد: ما در حال حاضر از این پتانسیل عظیم یعنی نخبگان و تحصیل‌کردگان(موجود) به همراه مدارک تحصیلی‌شان، برای موزه‌های مردم‌شناسی غرب جزیره استفاده می‌کنیم تا باعث جذب گردشگر شود چون گردشگر و توریست به عنوان ثروت خالص و صنعت بدون دود جهان شناخته می‌شود.

 وی افزود: ما نه تنها در بحث گردشگری بلکه در سایر صنایع پتروشیمی و نفت و گاز نیز سرمایه‌گذاری خواهیم کرد و به نیروی تربیت شده(!) برای اداره‌ منطقه آزاد نیاز پیدا خواهیم کرد.

این مدیرعامل قول داد که از این به بعد هیچ ساحلی در جزیره‌ قشم به فروش نخواهد رفت؛ او همچنین گفت: من به شما قول می‌دهم که عده‌ای از سرمایه‌گذاران خارجی به ما قول داده‌اند که در غرب جزیره سرمایه‌گذاری کنند؛ آن‌ها به ما قول داده‌اند و ما به شما قول می‌دهیم که این مهم، محقق خواهد شد و شما به ما قول بدهید که صبور باشید و ما مجددا قول می‌دهیم که روزهای خوش توسعه و صنعت و اقتصاد منطقه آزاد در راه است، و شما قول بدهید که قول ما را باور کنید!

 

 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار