b_300_300_16777215_00_images_959_q1.jpeg

همزیستی نیوز - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در نشست با خبرنگاران عنوان کرد؛ صداقت، صراحت و صمیمیت عوامل مهم موفقیت هرمجموعه ای خواهد بود و به رغم عدم تحقق درآمدهای پیش بینی شده با جدیت در مسیر آبادانی جزیره گام برمیداریم.
به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی روز پنجشنبه در نشست با فعالان رسانه ای قشم، انتقاد را یکی از بخش های مهم حوزه رسانه دانست و گفت: انتقاد به شرطی سازنده خواهد بود که رسانه منتقد نسبت به اصول مهم صداقت، صراحت و صمیمیت پایبند باشد.

وی با اعلام اینکه بسیاری از مشکلات منطقه آزاد قشم از دوره های گذشته به جا مانده، افزود: علیرغم اینکه بسیاری از مشکلات جزیره قشم مربوط به دوره های گذشته این مجموعه مربوط می شود اما ما حق نداریم برای بزرگ کردن خودمان، به طور مداوم از ناتوانی مسئولان پیشین سازمان صحبت کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: اصول اخلاق اسلامی ایجاب می کند توانمندی ها و خدمات خودمان را به جامعه معرفی کنیم و قضاوت خدمات را به عهده مردم بگذاریم.
واگذاری زمین برای طرح های صنعتی در قشم هم از موضوعات مورد بحث این نشست بود و مومنی با اظهار تاسف از مشکلات و محدودیت های مالی که جزیره قشم همچون دیگر نقاط کشور با آن مواجه شده است، گفت: علیرغم محقق نشدن درآمدهای پیش بینی شده ، ماموریت های این سازمان با جدیت دنبال می شود.

مومنی در ادامه سخنان خود گفت:  امروز به صراحت اعلام می کنم از توان تمامی رسانه ها برای تنویر افکار عمومی جامعه باید بیش از پیش استفاده کنیم.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه هیچ شخصی در هیچ مسوولیتی معصوم نیست خطاب به اصحاب رسانه قشم گفت: اگر در مجموعه این سازمان با کار خلاف مسئولان مواجه شدید و آن را به من اعلام نکنید مدیون خواهید بود.
او با اعلام اینکه موفقیت ایران در هشت سال دفاع مقدس به همدلی و حضور همه افراد از همه اقشار، مذاهب و ادیان که با از خودگذشتگی در صحنه مقابله با دشمن حاضر شدند مربوط می شود، گفت: در شرایط کنونی هم تنها با وحدت و همدلی که از اصول مهم دین اسلام است می توانیم با روحیه جهادی بر مشکلات فائق آویم.
مومنی با اعلام اینکه رضایت مندی مردم برای ما بسیار مهم است و کرامت ارباب رجوع باید به بهترین وجه ممکن از سوی مسئولان حفظ شود، ادامه داد: یکی از بهترین مدیران سازمان منطقه آزاد قشم را تنها به دلیل نداشتن رفتار مناسب در برخورد با مردم، از مسئولیت کنار گذاشتم.
وی ادامه داد : در منطقه آزاد قشم کار ارباب رجوع مهم است نه نام ارباب رجوع و بدین منظور در کمیسیون های برگزار شده در سازمان درخصوص درخواست های مطروحه بدون ذکر نام درخواست کننده بحث و تصمیم گیری  میشود.

مومنی در پاسخ به سوالی در مورد مشکلات اراضی مردم گفت: همانگونه که نسبت به حق و حقوق دولت نظام اسلامی حساسیت دارم و اجازه نمی دهم یک ریال از حق قانونی دولت ضایع شود از حق قانونی مردم نیز حتی برای یک سانتی متر زمین دفاع می کنم و اجازه نمی دهم حق کسی پایمال شود.
وی گفت: طی 21 ماه حضور در منطقه آزاد قشم همه روستاهای این جزیره را با هدف آشنا شدن با مشکلات مردم در چندین نوبت از جمله روستای باسیعدو در غربی ترین نقطه جزیره (با فاصله بیش از ۱۳۰کیلومتری شهر قشم) را 15 بار بازدید کرده ام و برای توسعه همه جانبه قشم براساس همین سفرها برنامه ریزی کرده ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه مباحث مطرح شده با اصحاب رسانه قشم، شکل گیری خانه مطبوعات در این جزیره را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: خبرنگاران این منطقه می توانند با انتقادهای سازنده و همچنین پوشش مناسب خدمات انجام شده مردم را به آینده قشم امیدوار کنند.
وی گفت: بعضی از مردم و خبرنگاران حتی در ساعات بعد از نیمه شب اشکالات بخش های مختلف را از طریق تلفن و پیامک به من منتقل می کنند و بسیار خوشحالم که در سطح جزیره چشم های بیداری هستند که اشکالات را رصد می کنند و ما هم برحسب وظیقه نسبت به رفع آن اقدام می کنیم.
براساس این گزارش، در این جلسه مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم در ابتدای این نشست با معرفی محمد ملا حمزه زاده به عنوان مسئول جدید دفتر نمایندگی ایرنا در قشم، گفت: امیدواریم مدیر جدید ایرنا همانند مدیران پیشین این خبرگزاری رسمی دولت، منشاء خدمات در این منطقه باشد.
مرتضی شیخ زاده افزود: روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان پل ارتباطی مردم با مسئولان برای فعالان رسانه ای نیز احترام و جایگاهی ویژه قائل است و برای برقراری ارتباط خبرنگاران با مدیران این سازمان با جدیت تلاش می کند.
در این نشست خبرنگاران هم در زمینه مشکلات کار رسانه ای، مشکلات چاپ و توزیع نشریات و همچنین اختلافات درون گروهی خانه مطبوعات مسائلی را مطرح کردند که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خواستار تشکیل جلسه ویژه در هفته آینده  برای رسیدگی به این موضوعات شد.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار