taavoni1.jpg

همزیستی نیوز - رئیس اتاق تعاون قشم با اشاره به اینکه تعاونی‌ها نقش مهمی در توسعه و رونق اقتصاد هر کشور دارند، گفت: امسال ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی‌های جزیره قشم اختصاص یافته است.

غلامرضا پاسلارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نقش مهم تعاونی‌ها در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: تعاونی‌ها نقش مهمی در توسعه و رونق اقتصاد هر کشور دارند.

وی با اشاره به منطقه آزاد بودن قشم و نقش پررنگ تعاونی‌های فعال این شهرستان در رونق اقتصاد، از برخورداری تمامی مردم قشم از مزایای تعاونی‌ها خبرداد و بیان‌داشت: تعاونی‌های این شهرستان در بخش حمل و نقل دریایی قشم و بندرعباس و بالعکس فعالیت چشمگیری دارند به طوری که حمل و نقل خودرو، بار و همچنین مسافران به شهرستان، 100 درصد توسط شناورها و لندیگرافت‌های تعاونی انجام می‌شود.

پاسلارزاده گفت: تعاونی‌ها در بخش صید و صیادی نیز 100 درصد نقش به‌سزایی دارند به طوری که تامین آبزیان شهرستان، استان هرمزگان و همچنین استان‌های دیگر کشور، توسط این تعاونی‌ها صورت می‌گیرد.

70 درصد فعالیت مسکن در قشم توسط تعاونی‌ها انجام می‌شود

رئیس اتاق تعاون قشم با بیان اینکه 70 درصد فعالیت‌ها در بخش مسکن نیز توسط تعاونی‌ها صورت می‌گیرد، گفت: تعاونی‌ها بخش اعظم امور در شهرستان قشم را  انجام می‌دهند به همین دلیل از شهرستان قشم به عنوان شهرستان تعاونگرها یاد می‌شود.

پاسلارزاده تاکیدکرد: مردمی بودن این تعاونی‌ها سبب شده تا فعالیت آنان نقش مهمی در رونق و توسعه بخش اقتصادی ایفا کنند.

وی از فعالیت بیش از 5 تعاونی مرزنشینان در شهرستان قشم خبرداد و تصریح‌کرد: اتحادیه مرزنشینان قشم یکی از بهترین اتحادیه‌های استان محسوب شده و در یازدهمین جشنواره تعاونی‌های استان از آن به عنوان یکی از تعاونی‌های برتر استان تجلیل می‌شود.

رئیس اتاق تعاون قشم واردات، صادرات و تامین مایحتاج مردم بر اساس دستورالعمل‌های بالادستی را عمده‌ترین فعالیت‌های تعاونی‌های مرزنشینان عنوان‌کرد.

فعالیت 7 تعاونی گردشگری در جزیره قشم

پاسلارزاده ابرازداشت: 7 اتحادیه  گردشگری در شهرستان قشم به صورت 100 درصد فعالیت گردشگری در جنگل‌های حرا و سواحل این جزیره را انجام می‌دهند و همین امر سبب شده تا اتحادیه تعاونی گردشگری قشم به عنوان اتحادیه برتر انتخاب شوند.

وی با بیان‌ اینکه تعاونی‌های مرزنشینان 70 درصد جمعیت شهرستان را پوشش می‌دهد، افزود: در بخش صنایع دستی نیز یکی از این تعاونی‌ها به مدیریت عالی یکی از بانوان موفق جزیره به عنوان تعاونی برتر کشوری انتخاب شده است.

رئیس اتاق تعاون قشم از برگزاری یازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان هرمزگان به همت مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی خبرداد و گفت: این جشنواره با حضور تمامی تعاونی‌های استان و مسئولان عالی رتبه استان هرمزگان در سالن ارسلان بندر لافت برگزار می‌شود.

پاسلارزاده ادامه داد: در سفر مدیرکل تعاون هرمزگان به شهرستان موفق شدیم در آستانه برگزاری یازدهمین جشنواره تعاونی‌های استان، تعاونی پرورش ماهی در قفس را با 70 عضو و با دریافت زمین و امکانات فعال سازیم.

وی از تشکیل و افتتاح تعاونی توسعه عمران شهری با 1200 عضو و با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان خبرداد و گفت: در حال حاضر پیگیری و رایزنی‌هایی در خصوص احداث چندین کارخانه آغاز و قراردادهایی نیز  نهایی شده و در صددیم تا با تحقق این امر مهم، گامی بلند در راستای رونق و توسعه در  زمینه صادرات، واردات و همچنین تولید برداریم.

رئیس اتاق تعاون قشم با اشاره به ظرفیت تعاونی‌ها در رونق شرکت‌های راکد و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تصریح‌کرد: به مدیران شرکت‌هایی که به دلیل عدم نقدینگی موفق نبودند به اهداف مدنظر خود در زمینه توسعه و رونق اقتصادی دست یابند پیشنهاد شد تا شرکت‌های خود را به تعاونی تبدیل و از خدمات درنظر گرفته شده برای این تعاونی‌ها در جهت تحقق اهداف اقتصادی بهره ببرند.

تامین نقدینگی 12میلیارد تومانی برای تعاونی‌های قشم

پاسلارزاده ابرازداشت: در بهمن ماه سال گذشته، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهم نامه‌ای را با صندوق ذخیره ارزی و بانک توسعه تعاون منعقد کرد که این مهم، نقش موثری در تامین نقدینگی تعاونی‌ها داشت و امسال نیز 12 میلیارد تومان تسهیلات برای تعاونی‌های جزیره قشم درنظر گرفته شده که بین تعاونی‌هایی که نیاز به اعطای تسهیلات دارند توزیع می‌شود.

وی گفت: تسهیلات صفر درصد برای یکی از شرکت‌های تعاونی صنایع دستی در نظر گرفته شده و همچنین یکی از تعاونی‌هایی که اخیرا با ظرفیت 270 نفر در منطقه غرب استان در حال تشکیل است از وام‌های صفر درصد و با بهره کم بهره‌مند می‌شود.

نماینده تعاونی‌های استان هرمزگان همکاری مسئولان قشم و اعتماد مدیرکل تعاون استان در برون سپاری وظایف این اداره کل به بخش اتاق تعاون و همدلی بین مسئولان و همچنین باور مردم به تعاون و تعاونگرایی از عوامل مهم موفقیت تعاونی‌های فعال جزیره قشم برشمرد.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار