b_300_300_16777215_00_images_993_artqeshm.jpeg

همزیستی نیوز - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: مجوز تاسیس هنرستان دخترانه هنرهای زیبا قشم از سوی سازمان آموزش و پرورش استان هرمزگان صادر شد.

به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد قشم به نقل از خبرگزاری ایرنا علیرضا کمساری روز یکشنبه با اعلام این مطلب افزود: این هنرستان در صورت فراهم شدن مکان مناسب با پذیرش هنرجو در دو رشته نمایش و موسیقی از اول مهرماه سال جاری فعالیت آموزشی خود را آغاز می کند.
وی با اشاره به اینکه آموزش این دو رشته به صورت علمی توسط استادان و مدرسان مجرب در قشم می تواند خلاء موجود در  عرصه این دو رشته مهم هنری را در جزیره پر کند، تصریح کرد: ما در سطح جزیره قشم استعدادهای فراوانی در این دو رشته داشتیم و داریم و این هنرستان می تواند محل ظهور و بروز این استعدادها و پرورش آنها باشد.
به گفته وی قشم در حوزه تیاتر از استعدادهای خوی برخوردار است و حوزه نمایش اقدامات بسیار خوبی انجام شده و این جزیره در حوزه نمایش درسطح ملی دارای جایگاه است
کمساری پذیرفته شدن یک نمایش از ساخته های هنرمندان عزیز قشم در جشنواره سراسری تئاتر فجر ۹۷ را از نتایج این اقدامات دانست و گفت: این موفقیت که برای اولین بار در استان به دست آمد، نشانه ای گویا از ارتقاء  این هنر ارزشمند در جزیره قشم است.
وی درخصوص وضعیت موسیقی در قشم به راه اندازی یک استودیو مدرن و مجهز برای ضبط آهنگ های موسیقی در محل کانون هنر قشم وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم اشاره کرد و یادآور شد: برخی از آهنگ های خواننده های مشهور کشوری در این استودیو تدوین می شود  و ما آمادگی داریم به کسانی که خواستار ضبط آهنگ هستند در این استودیو خدمات لازم را ارائه کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم راه اندازی رشته موسیقی درهنرستان در شرف تاسیس دخترانه هنرهای زیبا قشم را قدمی اساسی برای ارتقاء و توسعه هنر موسیقی در قشم ارزیابی کرد و گفت: در فرهنگ  اصیل و غنی جزیره قشم موسیقی جایگاه ویژه ای دارد و پیوند این فرهنگ با آموزه های جدید هنر موسیقی  می تواند راه را برای توسعه این هنر باز کند.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار