b_300_300_16777215_00_images_9810_shikhzadeh.jpeg

همزیستی نیوز - معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: میزان ورود گردشگر به جزیره قشم از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، مرتضی شیخ زاده با اعلام این مطلب، اظهار کرد: روند روبه رشد گردشگری قشم در مسیر توسعه و روز آمد شدن قرار گرفته و متوقف نخواهد شد.

وی ادامه داد: ثبت آمار ورود خودروهایی که طی این مدت از طریق اسکله پهل و بندر لافت وارد جزیره قشم شدند و همچنین شمار گردشگران ورودی از طریق اسکله های مسافری جزیره بیانگر رشد استقبال مردم نسبت به زمان مشابه در سال گذشته می باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه امسال بیشتر نقاط کشور با کاهش تعداد پرواز مواجه بودند، افزود: خوشبختانه حجم پروازی فرودگاه بین المللی قشم در مدت زمان یاد شده با شمار جمعیت گردشگر و پروازهای هوایی همراه بوده است.

وی با تاکید بر ارتقا سیستم حمل و نقل عمومی جزیره طی سال های گذشته با نگاه توسعه ای به حوزه گردشگری، اظهار داشت: برنامه های منظمی هم برای افزایش دانش و بروزرسانی توانایی فعالان حوزه حمل و نقل جزیره با هدف ارائه خدمات بهتر به گردشگران در این جزیره در حال اجراست.

شیخ زاده، امنیت را کلید اصلی گردشگری در منطقه آزاد قشم دانست و از زحمات و خدمات شبانه روزی نیروهای امنیتی و نظامی کشورمان از جمله فعالان این حوزه در جزیره قشم قدردانی کرد.

به گفته وی، در شرایطی که اقبال عمومی برای سفر به خارج از کشور کاهش یافته، باید با مدیریت و برنامه ریزی و ایجاد جذابیت های متنوع، سهم سبد سفر خانوارهای ایرانی به جزیره قشم را افزایش دهیم.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در حال حاضر 80 پروژه اقامتی شامل هتل، مهمان سرا و خانه های بوم گردی در سطح جزیره قشم در حال احداث است که با بهره برداری از آنها شاهد افزایش ظرفیت گردشگرپذیری قشم تا پایان سال جاری خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه خدمات، انجام کارهای عمرانی و توجه به حوزه گردشگری در روستاها نه تنها موجب کمرنگ شدن فعالیت های اقتصادی شهرهای جزیره و اقتصاد آنها نشد بلکه ثابت کرد توسعه همه جانبه و متوازن در قشم، رشد فزاینده ای در تمامی ارکان اقتصاد این منطقه ایجاد کرده است.

به گفته شیخ زاده؛ قشم به دلیل برخورداری از مواهب طبیعی گردشگری، تاریخ غنی و ظرفیت های تجاری خود، به عنوان یکی از مقاصد مورد توجه گردشگران در جنوب کشور و حاشیه خلیج فارس شناخته می شود.

گفتنی است جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت با داشتن ظرفیت های ارزشمند گردشگری در جنوب ایران واقع شده و سالانه بیش از پنج میلیون گردشگر از نقاط مختلف ایران و کشورهای خارجی از سه مسیر هوایی، زمینی و دریایی برای بازدید از این ظرفیت ها، به منطقه آزاد قشم سفر می کنند.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار