b_300_300_16777215_00_images_963_tavoni500.jpeg

همزیستی نیوز - چهارمین شورای هماهنگی مدیران کل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان در منطقه آزاد قشم با تاکید حمید رضا مومنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد برای مشارکت تعانگران استالن هرمزگان در فعالیت های مختلف صنعتی و تولید محصولات صادرات محور در قشم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد قشم، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این نشست که با حضور مسئولان 12 دستگاه اجرایی زیر مجموعه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان در سالن ساختمان مرکزی این سازمان برگزار شد، گفت: از ابتدای انقلاب قرار بود سهم 30 درصدی برای بخش تعاون در فعالیت های اقتصادی لحاظ گردد که متاسفانه این سهم به خوبی ایجاد نشد.
حمیدرضا مومنی اعلام کرد: مشکلات مربوط به تعاونگران را در آینده نزدیک و در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منطقه آزاد قشم با هدف ورود هرچه بیشتر تعاونی ها به چرخه فعالیت های اقتصادی در این منطقه را بررسی خواهیم کرد.
وی با اعلام اینکه هم اکنون نزدیک به 500 شرکت تعاونی در شهرستان قشم فعالیت می کنند، افزود: با وجود این تعداد تعاونی باید شاهد حضور پررنگ تر تعانگران در بخش های تولیدی باشیم.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، در حال حاضر نرخ بیکاری در نقاط مختلف جزیره قشم بین بین 5.5 تا 7 درصد است که با افزایش فعالیت های صنعتی این رقم باید کاهش پیدا کند.
او داشتن نیروی کارآزموده را از آیتم های مهم جذب در فعالیت های صنعتی منطقه آزاد قشم برشمرد و افزود: براساس سیاست های تبیین شده تفاهم نامه ای بین این سازمان با سازمان فنی و حرفه ای کشور برای آموزش 20 هزار نیروی کار ماهر و نیمه ماهر منعقد شده و سال گذشته بیش از یکهزار نفر با گذراندن دوره های فنی و حرفه ای در بخش های مختلف صنعتی مشغول به کار شدند.
مومنی گفت: معتقدیم توسعه در منطقه آزاد قشم امکان پذیر نخواهد بود مگر با عبور از مجرای جوامع محلی و آموزش نیروهای بومی در کنار توجه ویژه به بهداشت، سلامت و اشتغال پایدار آنان به صورت ویژه مد نظر ما است.
وی از صنایع پتروشیمی، نفت و گاز و پالایشگاه ها، چند نیروگاه 500 مگاواتی برق، صنایع فولاد، صنایع دریایی و شیلات، صنایع هوایی، کشاورزی صنعتی، گردشگری و ... به عنوان مهمترین بخش صنعتی جذب نیروی کارآزموده در قشم نام برد که به مرور زمان و تا چند سال آینده در این منطقه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، بخش گردشگری جزیره قشم را در زمره موفق ترین فعالیت های کاری در این منطقه دانست و گفت: نیروهای بومی با استفاده از دوره های آموزشی سازمان منطقه آزاد و دریافت مجوز راه اندازی کاشانه های مهمان هم اینک با شماری از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی از طریق فناوری روز در جذب توریست فعالیت می کنند.
او بازگشت دوباره ژئوپارک قشم به لیست ژئوپارک های جهانی را موفقیتی ملی برای کشورمان دانست و یادآور شد: جهانی شدن ژئوپارک قشم در افزایش سفر گردشگران خارجی به جزیره تاثیر گذار خواهد بود و خوشبختانه نگاه گردشگران داخلی به قشم هم به میزان زیادی از مسیر صرفا خرید به سمت و سوی گردشگری تغییر یافته است.
مومنی، اظهارامیدواری کرد که در سال جاری با برنامه ریزی های صورت گرفته و فعالیت های پیش رو در منطقه آزاد قشم بیش از 20 هزار فرصت شغلی در جزیره ایجاد خواهد شد.
وی باردیگر بر آمادگی سازمان منطقه آزاد قشم برای مشارکت و همکاری با زیر مجموعه های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان در فعالیت هایی که در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به امر تولید محصولات صادرات محور و اشتغال برنامه ریزی شده باشد، تاکید کرد.
بنا به این گزارش، مديركل اداره تعاون كار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان در ابتدای این نشست، طی سخنانی گفت: جمعیتی نزدیک به 90 درصد مردم استان هرمزگان در بخش های مختلف زیرمجموعه های این اداره کل عضو هستند.
محمد علی سليمی از تعاونی ها به عنوان مهمترین بخش مرتبط با فعالیت های اقتصادی در استان هرمزگان نام برد و افزود: دولت طرح های خوبی را برای امسال در سراسر کشور از جمله استان هرمزگان آغاز کرده است.
وی از طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و طرح آموزش مهارت ملی در کارگاه ها برای افراد فارغ التحصیل پائین تر از دانشگاهی را به عنوان کهمترین برنامه ایجاد اشتغال در هرمزگان نام برد.
شایان ذکر است در این نشست همچنین مقرر شد بانک اطلاعات کاملی از نیروی انسانی جویای کار و از سویی فرصت های شغلی که با توسعه صنایع و تجارت در منطقه آزاد قشم ایجاد می شود، راه اندازی شود.

 
 

در این نشست احمد رئیسی معاون فنی و عمرانی سازمان، فرزین حقدل معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان، کیهان عباسیان معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی سازمان به همراه جمعی از مدیران منطقه آزاد قشم نیز حضور داشتند.
سيدفاضل حيدری بلوكی مدير كل اداره تامين اجتماعي استان هرمزگان، مهين عسكری مديركل اداره بهزيستی استان، علی عليزاده مديركل اداره بيمه سلامت استان، اسماء كريمی مديركل اداره آموزش فنی و حرفه اي هرمزگان، جليل كرمی برجويی مدير اداره امور شعب بانک توسعه و تعاون استان، یاسر پرورش مدير صندوق كارآفرينی اميد، محمود رضايی مدير امورشعب بانک رفاه كارگران در استان هرمزگان، محمدعلي دشوارگر مديرصندوق بيمه اجتماعی روستاييان و عشاير، مصطفی شفيعی مدير سازمان بازنشستگی استان هرمزگان و ليلا خدری مدير درمان تامين اجتماعی استان هرمزگان نیز گزراشی از فعالیت های حوزه کار خود را ارائه کردند.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار