b_300_300_16777215_00_images_962_Persian-gulf6.jpg

شهره اکبری: دهم اردیبهشت در تقویم کشورمان عنوان روزی را بر خود دارد که مانند هر ورق دیگر این تقویم٬ روایت‌گر حماسه‌ای است جاوید.

دهم اردیبهشت یادآور حماسه‌ای است از جنس حماسه عملیات کربلای پنج دوران دفاع مقدس٬ از جنس حماسه ۲۲ بهمن٬ از جنس حماسه شکست سپاه روم در رومشکان٬ از جنس حماسه...

آری این حماسه را هم حافظه تاریخی ایران‌زمین به خوبی به یاد دارد و هم به عمق خلیج فارس حک شده بر لوح ذهن و یاد و قلب همه ساکنانش از دلاوران دست از جان شسته٬ پاسداران همیشه بیدار و نام‌آوران گمنامی که قلم فردوسی پاکنام در توصیف وطن‌پرستی‌شان چنین می‌نگارد «چو ایران نباشد تن من مباد» و این‌گونه است که دهم اردیبهشت در تاریخ ازل‌گونه ایران‌زمین که تا به ابد٬ خط سرخ شهادت را می‌نگارد نقش بسته است.

دهم اردیبهشت روز ظفرمندی سپاه ظفرمند ایران است که با اراده‌ای آهنین بر تمام مشکلات و دشواری‌های نبردی نابرابر چیره شد و نه برای اولین بار و نه برای آخرین بار دشمنی را که چشم طمع به گنجینه دریاها٬ خلیج فارس دوخته بود و در خور این نام و آن طمع تدارک و ساز و برگ جنگ دیده بود و در پشت دژهای استوار سنگر گرفته بود را با شکستی سخت٬ درس عبرت برای هر دشمن کرد.

دهم اردیبهشت به روایت مورخان سال‌گرد یورش دلاورانه دلاورمردان ایران‌زمین است به قلب استحکامات و مرکز اصلی قوای اشغال‌گر پرتغالی.

قوای آن روزگار امپراطوری پرتغال که به علت در اختیار داشتن سلاح گرم توپ و تفنگ و بهره‌گیری از فلزات در ساخت کشتی‌های جنگی دارای نیروی مهاجم پرقدرتی بود و بر بسیاری از مناطق جهان یورش برده بود و نوعی استعمار و استثمار را به وجود آورده بود پس از شکست در چنین روزی در حدود ۴۰۰ سال پیش٬ امپراطوری استعمارگر و استثمارگرشان رو به اضمحلال نهاد.

به شکرانه این فتح‌الفتوح که سبب‌ساز رهایی بسیاری دیگر از سرزمین‌ها و ملت‌ها از بند اسارت شد ایرانیان به‌ویژه ایرانیانی که کرانه‌های خلیج فارس را مأوای خود گزیده‌اند یاد این روز حماسی را گرامی می‌دارند و به روان پاک تمام پاسداران دریادلی که در حماسه٬ جان به طبق اخلاص گذاشتند درود می‌فرستند.

باشد که در تمام تاریخ این نام و هر نامی که پاسدار آزادی و آزادگی است درخشان در ذهن‌ها باقی بماند.

 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار