b_300_300_16777215_00_images_961_q.shora.jpg

همزیستی نیوز - فرماندار و رییس هیات اجرایی انتخابات قشم از نام نویسی 528 تن برای نامزدی در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و شهر و روستا در این شهرستان خبر داد.

علیرضا نصری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: 37 تن در شهر قشم، 18 تن در درگهان و 9 تن در سوزا برای نامزدی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و 197 تن از بخش مرکزی، 249 تن از شهاب و 18 تن نیز از هرمز برای نامزدی نمایندگی شوراهای اسلامی روستا نام نویسی کردند که در مجموع 510 تن آقا و 18 تن خانم هستند.
وی افزود: 82 تن در مجموع برای شوراهای اسلامی شهر و 446 تن برای شوراهای اسلامی روستا نام نویسی کردند که 246 تن دارای سواد خواندن و نوشتن، 111 تن دیپلم، 35 تن فوق دیپلم، 99 تن کارشناسی، 27 تن کارشناسی ارشد، سه تن دکتری و هفت تن تحصیلات حوزوی دارند.
رییس هیات اجرایی انتخابات قشم گفت: 55 تن از ثبت نام کنندگان زیر 30 سال، پنج تن بالای 75 سال سن دارند و در مجموع بیش از 65 درصد داوطلبان زیر 45 سال هستند.
او در ادامه از تمهید زمینه های حضور نامزدها و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در قشم خبر داد و تاکید کرد: بر اساس روزشمار انتخابات و در چارجوب مر قانون صلاحیت افراد با کمک مراجع چهارگانه استعلام بررسی شده و واجدان شرایط می توانند در انتخاباتی رقابتی حضور یابند.
نصری اضافه کرد: انتخابات جلوه ای از مردمسالاری دینی و رویدادی وحدت آفرین است که موجب تقویت بنیه های امنیت ملی می شود و حضور پرشور و حداکثری مردم بار دیگر دموکراسی حقیقی را به منصه ظهور رسانده و برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات نظام ثبت خواهد کرد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه به طور همزمان برگزار خواهد شد.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار